Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 10:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Det jag vill minnas ha läst i tråden använde han inte så starka ord om tillhygge, men jag kan ha fel.

Har du källan till det någonstans?

http://www.expressen.se/tv/nyheter/tillhygge-anvandes-nar-tova-mordades/

Intervju med åklagaren. Här nämner han också anmälan mot Billy för misshandel av Tova. Hon hade vad jag förstår ett blåöga som gjorde att föräldrarna anmälde honom.
Citera
2017-05-18, 10:57
Medlem
fags avatar
Vad kan det vara för typ av tillhygge som nämndes av åklagaren? Om vi bortser från att vissa anser knytnäven räknas in i den definitionen.

Jag menar, en hammare? Vedträ? Spade? Kanske får vi reda på lite mer kl 13...

Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Sitter och läser i den tråden nu. Skrämmande vilka pöbelfasoner som pågår.
Ja. Även påhopp på de som förklarar att en dom som inte fallit än.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Väldigt många kvinnor blir misshandlade av män som är omtyckta, charmiga etc. Om de var svin utåt sett var det inte många som ville bli ihop med dem.
Men svin vid så unga år är inte vanligt, grupptrycket är fortfarande starkt vid unga år och grupper i vårt land är oftast helt korrekta.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Var kan man se det?

Man kan inte. Ingen bild har publicerats om detta.
Citera
2017-05-18, 11:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Men svin vid så unga år är inte vanligt, grupptrycket är fortfarande starkt vid unga år och grupper i vårt land är oftast helt korrekta.

Han är väl runt 22 år, så han är ju inte purung.

Oavsett om de är svin eller inte, så dödar unga män sina flickvänner. Händer var och vartannat år. Tyvärr inget unikt. Och misshandel händer definitivt varje år.
Citera
2017-05-18, 11:01
Bannlyst
Citat:
http://www.expressen.se/tv/nyheter/tillhygge-anvandes-nar-tova-mordades/

Intervju med åklagaren. Här nämner han också anmälan mot Billy för misshandel av Tova. Hon hade vad jag förstår ett blåöga som gjorde att föräldrarna anmälde honom.
Ja det han säger stämmer med det jag läst men live måste jag säga att han är jävligt vag i sina ord om tillhygge och vapen. Skulle kunna vara en panna han slog henne med ett knuffade in henne i ett bord där bordet blev tillhygget.

Så jag tror inte på att Billy greppat tag i en pryl för att slå ihjäl henne eller ens mena att slå henne, något ruskigt olyckligt hände.
Citera
2017-05-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Vet inte om det spekulerats om tidigare, men kanske hon upptäckte att hon var gravid
och därför åkte hem till honom för att "prata igenom". Kan ju också förklara varför
polarna blev abrupt och oväntat "ivägkörda".

Och av B***as karaktär att döma har han förmodligen inte emottagit den informationen
med sprudlande glädje

/K

Gravid alla gånger tidigare som han hade misshandlat också då väl.

Eller är det inte troligare med andra motiv?
Citera
2017-05-18, 11:09
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Vad kan det vara för typ av tillhygge som nämndes av åklagaren? Om vi bortser från att vissa anser knytnäven räknas in i den definitionen.

Jag menar, en hammare? Vedträ? Spade? Kanske får vi reda på lite mer kl 13...

Ja, eller rent av en kniv som är det vanligaste mordvapnet (om vi bortser från att skjutningar har ökat markant).
Citera
2017-05-18, 11:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ja det han säger stämmer med det jag läst men live måste jag säga att han är jävligt vag i sina ord om tillhygge och vapen. Skulle kunna vara en panna han slog henne med ett knuffade in henne i ett bord där bordet blev tillhygget.

Så jag tror inte på att Billy greppat tag i en pryl för att slå ihjäl henne eller ens mena att slå henne, något ruskigt olyckligt hände.

Eftersom han slagit Tova förut och han enligt en anhörig köpt hem stora mängder sprit och piller tror jag inte det var en olycka. Han var en person som inte kunde kontrollera sin ilska och som klarade av att slå en kvinna. Han var dessutom hög/full, dvs ännu svårare att hålla igen aggressiviteten. Ingen bra kombo skulle jag vilja säga.

Få kvinnor har blivit dödade genom olycka av en man som tidigare misshandlat dem. Kan i nuläget inte komna på nån. Du får gärna nämna nåt exempel om du minns ett sånt fall. Däremot kommer jag ihåg många som blivit dödade genom våld. Att dumpa en kropp som skadats olyckligt i en olycka måste vara väldigt sällsynt. Kan ha förekommit, men kroppar blir vanligtvis sänkta i vatten pga mord.
Citera
2017-05-18, 11:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Ja, eller rent av en kniv som är det vanligaste mordvapnet (om vi bortser från att skjutningar har ökat markant).

Enligt åklagaren var det inget vapen. Jag anser att en kniv är ett vapen, men kan ha fel.
Citera
2017-05-18, 11:15
Bannlyst
Citat:
Eftersom han slagit Tova förut och han enligt en anhörig köpt hem stora mängder sprit och piller tror jag inte det var en olycka. Han var en person som inte kunde kontrollera sin ilska och som klarade av att slå en kvinna. Han var dessutom hög/full, dvs ännu svårare att hålla igen aggressiviteten. Ingen bra kombo skulle jag vilja säga.

Få kvinnor har blivit dödade genom olycka av en man som tidigare misshandlat dem. Kan i nuläget inte komna på nån. Du får gärna nämna nåt exempel om du minns ett sånt fall. Däremot kommer jag ihåg många som blivit dödade genom våld. Att dumpa en kropp som skadats olyckligt i en olycka måste vara väldigt sällsynt. Kan ha förekommit, men kroppar blir vanligtvis sänkta i vatten pga mord.
Vad är stora mänder sprit, och vilka piller köper man hem i stora mängder och vart köper man dom?

Inte kunde kontrollera sin ilska, det kan ingen helt ut så vad bygger du det på?

Hur vet du att han var full och att var hög, och hög på vad?

Vet du något om detta eller gissar du precis som jag?
Citera
2017-05-18, 11:16
Medlem
bozzhos avatar
Citat:
Enligt åklagaren var det inget vapen. Jag anser att en kniv är ett vapen, men kan ha fel.

Kniv kan anses som ett tillhygge eller ett vapen, det är olika hur man bedömer det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in