Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-19, 00:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louisepettersson
Om han nu inte blir dömd, hur länge får han sitta häktad? Vad jag har sökt fram så måste nya häktningsförhandlingar komma efter 14 dagar? Rätta mig om jag har fel. Så om inget annat (hittas) eller bevisar motsatsen så släpps han då på fri fot? Såvida inget erkännande kommer och han blir dömd? Dålig koll på sånt här.

Omhäktningar görs hela tiden. Åklagaren kan åberopa tidigare bevis och begära mer tid för undersökningar, obduktion, tekniska bevis.
Citera
2017-05-19, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Har normalt inga problem med att hålla mig utan personangrepp men när man gör så korkade inlägg som du så... Hade det varit fråga om strypsex hade han inte häktats för mord, det borde t.om du fatta.

Sen alla dina inlägg som misskrediterar pappan osv.. Jag börjar tvivla på att du faktiskt tänker..
Som jag sa, du är en instabil och latent bomb i rätt tilfälle... en som säger normalt inga problem men nu brann det och jag ...

Självklart har alla inblandade del i det hemska, eller ska vi lyfta en sörjade pappa till skyarna bara för att han sörjer och skriva ned Billys motsvarande?
Citera
2017-05-19, 00:13
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Brott mot griftefrid verkar inte troligt eftersom åklagaren sagt att Billy tagit hand om kroppen själv. Skyddande av brottsling är inte att man vet om ett brott och låter bli att berätta det. Skyddande av brottsling är art man t ex hjälper till att undanröja bevis eller hjälpa någon att fly.

Ja, oavsett så tror jag inte de två släppta är inblandade på något centralt sätt.
Citera
2017-05-19, 00:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Exakt. 21:30 är en trådsanning, som inte är bekräftad sann.

Nej, sent på kvällen är väl det som nämns. Förmodar att de bett Tovas kompis att inte uttala sig om tid för att inte styra ev vittnen.
Citera
2017-05-19, 00:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ganska långt tidsspann som mordet kan ha skett. Visar att man inte har jättekoll ännu.
Obduktionen kommer inte kunna fastställa ner på exakt dödstimme heller.
Om inte GM talar ut så lär vi aldrig få reda på exakt när hon dog.

Tillräcklig koll för en häktning på högsta misstankegraden, så dom har koll. Och ännu mer koll när FU är klar. Det här fallet är klart i princip, och han kan neka och tramsa bäst han vill. Spår på gården och lite analyser och spårprover sen är det adios för grabben.

Man behöver inte en exakt tid för en fällande dom. Det räcker med att utesluta annan gärningsman så är saken klar.
Citera
2017-05-19, 00:15
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Källa till att de fortfarande är misstänkta? Då har något nytt kommit upp sedan klockan 2 idag då åklagaren sa att de INTE va misstänkta för brott.

"Fortfarande misstänkta
I går onsdag beslutade åklagare Sammens att släppa de två män som tidigare suttit anhållna misstänkta för brott. Han säger i dag till SVT Nyheter att misstankarna mot männen kvarstå, men de inte längre är lika intressanta.

Tror du att de har bevittnat det misstänka mordet?

– Inte som jag bedömer det i dagsläget, säger Sammens."

SVT Nyheter.

Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/haktningsforhandling-mot-tovas-misstankte-mordare
Citera
2017-05-19, 00:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ja, oavsett så tror jag inte de två släppta är inblandade på något centralt sätt.

Nej, de har marginell påverkan på det som skett.
Citera
2017-05-19, 00:16
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Som jag sa, du är en instabil och latent bomb i rätt tilfälle... en som säger normalt inga problem men nu brann det och jag ...

Självklart har alla inblandade del i det hemska, eller ska vi lyfta en sörjade pappa till skyarna bara för att han sörjer och skriva ned Billys motsvarande?

Så jag är instabil för att jag kallade dig idiot? Wow, isåfall är alla i hela landet instabila... Nej, jag är inte det minsta instabil.

Nej jag har inte sagt att vi ska lyfta honom till skyarna, jag tror mest att han vill vara i fred. Men att utmåla honom som en dålig pappa utan några som helst bevis känns.. Nja.
Citera
2017-05-19, 00:17
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tillräcklig koll för en häktning på högsta misstankegraden, så dom har koll. Och ännu mer koll när FU är klar. Det här fallet är klart i princip, och han kan neka och tramsa bäst han vill. Spår på gården och lite analyser och spårprover sen är det adios för grabben.

Man behöver inte en exakt tid för en fällande dom. Det räcker med att utesluta annan gärningsman så är saken klar.

Ja, man behöver absolut ingen exakt tid för mordet för att få honom fälld. Men jag hoppas att han pratar så vi får reda på en hel och korrekt tidslinje.
Citera
2017-05-19, 00:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louisepettersson
Om han nu inte blir dömd, hur länge får han sitta häktad? Vad jag har sökt fram så måste nya häktningsförhandlingar komma efter 14 dagar? Rätta mig om jag har fel. Så om inget annat (hittas) eller bevisar motsatsen så släpps han då på fri fot? Såvida inget erkännande kommer och han blir dömd? Dålig koll på sånt här.

Han sitter på högsta misstankegraden så han går ingenstans om 14 dagar utan omhäktas bara.
Åtal väcks i slutskedet och skulle han mot förmodan frias går han direkt ut som en fri man.
Han kan neka om han vill det spelar ingen roll utan domstolen avgör om det finns skäl för häktning och dom avgör målet om det går till åtal.
Citera
2017-05-19, 00:19
Medlem
bozzhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Javisst. Men det är ju irrelevant. De åkte iväg. Tova levde då och pratade sen med en kompis. Och de två andra sitter inte häktade. Många är häktade i minst 6 mån eller mer. Ett år är inte ovanligt om det är ett stort mål.

Det är fel, man sitter inte häktad så länge, tror att det är högst 1 månad, åklagaren kan begära omhäktining om han inte hinner sammanställa alla bevis innan rättegång
Citera
2017-05-19, 00:20
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ja. Men Fredrik skjutsade henne till gården. Och att Billy "körde sedan plötsligt iväg alla från gården".
Någon gång under eftermiddagen/kvällen har de nog alla 4 vistats tillsammans under åtminstone någon tid tror jag.
Det finns ingen tillförlitlig uppgift på att hon åkte med Fredrik som jag sett i media. Kan den komma från spekulationerna tidigare i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in