Citat:
Ursprungligen postat av
gaggzi
Amortering är ett sparande, inte en kostnad. Räntan är den enda kostnaden för ett lån.
Det är lik förbannat en summa du ska hosta upp varje månad.
Går sedan räntan upp samtidigt som du blir av med jobbet och du blir tvungen att sälja för att du inte har råd, men priserna har sjunkit så var det ju inte så jävla mycket sparande av den amorteringen.
Sen tror jag precis som tobes att vissa har allt för mycket tilltro till folk. Tror tyvärr att en mycket stor del inte kollar upp föreningen. Sådant är inte intressant. Slutpriset är inte heller intressant för det är "monopolpengar". Det enda folk bryr sig om är vad månadskostnaden blir just i dagsläget. Inte en tanke på vad den kan vara om ett år eller tre.
Varför folk envisas med att bo i storstäderna? Det är väl ganska naturligt att de flesta bor där de flesta jobben finns eller? Jag skulle inte vara omöjligt på att flytta till en mindre stad, men då ska både jag och sambon hitta jobb, på samma ställe. Sedan trivs jag med att ha möjlighet att åka kommunalt (inte alltid ett reellt alternativ i mindre städer), att ha ett stort utbud biofilmer att välja på osv.
Varför folk däremot väljer att betala ett par miljoner extra för att på mitt inne i smeten har jag ingen aning om.