Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 10:09
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
döms man till över 4 år så kommer man till Kumla för nån slags utvärdering...
och jag antar att domen blir långt över 4 år för mördaren, vilken jag tror stämmer väldigt bra med den misstänkte gm.
Heter även riksmottagningen.
Citera
2017-05-18, 10:10
Medlem
kodsnickrarns avatar
Vet inte om det spekulerats om tidigare, men kanske hon upptäckte att hon var gravid
och därför åkte hem till honom för att "prata igenom". Kan ju också förklara varför
polarna blev abrupt och oväntat "ivägkörda".

Och av B***as karaktär att döma har han förmodligen inte emottagit den informationen
med sprudlande glädje

/K
Citera
2017-05-18, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Förlåt men jag fattar inte.
Hvad gjorde pappan när han skulle hämta Tova efter festen lørdagskvällen/natten och inte hittade henne?
Går han då rakt hem och väntar tills morgonen med att göra nåt?
Låter mycket märkligt. Jag insinuerar inget, men nånting lär han ha företagit seg, han va ju jätterädd om henne på grund av hennes ex. Ringde han hennes vänner?
Gjorde han någonting, jag skulle tro att dom sov och väntade på ett ev tel samtal.

Knappast första gången Tova var ute på äventyr, hon hade varit ihop med Billy i flera år och stugan var säkert deras näste, ofta ljög hon säkert och sa jag kommer hem ikväll men stannade kvar över natten gång på gång.

Jag är sätt säker på att det finns en mycket lång historia av en dotter som glider ifrån sin familj och troligen vänner också.
Citera
2017-05-18, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Hade du försvarat honom lika mycket om han hette Mohammed eller Ali?

Förövrigt är det helt sjukt att folk orkar sitta på Facebook och ha debatter i långa trådar om huruvida han är skyldig eller ej. Palla liksom.
Jag försvarat, länk gärna till det pucko.
Citera
2017-05-18, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är det verkligen det?
Platsen där kroppen återfanns.
Tidigare domar mot sig.
Ex med kontrollbehov.
Anmäld för misshandel mot BO tidigare men ingen dom.
Sista som såg BO vid liv enligt de uppgifter som finns tillgängliga.

Man får man hoppas att polisen har hittat annan bevisning också.

Billys pappa bodde väl också på gården, kan ha missat men har inte läst eller hört något om var han befann sig. Har jag missat något?

Mordvapen? Fyndplatsen är märklig, varför inte gömma kroppen ordentligt? Taxisnacket är nästanför dumt för att tro att han hittat på.
Citera
2017-05-18, 10:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Vet inte om det spekulerats om tidigare, men kanske hon upptäckte att hon var gravid
och därför åkte hem till honom för att "prata igenom". Kan ju också förklara varför
polarna blev abrupt och oväntat "ivägkörda".

Och av B***as karaktär att döma har han förmodligen inte emottagit den informationen
med sprudlande glädje

/K

Jag har fått intrycket att han fortfarande ville ha henne. Kvinnomisshandlare brukar sällan släppa sin kvinna bara pang bom. Då vore det ju perfekt om hon var gravid. Då hörde de ihop.

Nu tror jag inte hon var gravid.
Citera
2017-05-18, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Mordvapen? Fyndplatsen är märklig, varför inte gömma kroppen ordentligt? Taxisnacket är nästanför dumt för att tro att han hittat på.
Inget planerat ren panik han gömde henne och ett typiskt svar när man är oförberedd på frågan.
Citera
2017-05-18, 10:15
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Jag försvarat, länk gärna till det pucko.
Fattar inte vad du menar. Jag kanske felciterade.

Nåväl. Enligt källa blev hon skjutsad av en av mgm (inte Billy).
Citera
2017-05-18, 10:16
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Förlåt men jag fattar inte.
Hvad gjorde pappan när han skulle hämta Tova efter festen lørdagskvällen/natten och inte hittade henne?
Går han då rakt hem och väntar tills morgonen med att göra nåt?
Låter mycket märkligt. Jag insinuerar inget, men nånting lär han ha företagit seg, han va ju jätterädd om henne på grund av hennes ex. Ringde han hennes vänner?

...om jag inte minns helt fel så stod det i en artikel i kvällsblaska att Tova hade kommit överens med föräldrarna att hon skulle ringa NÄR hon ville bli hämtad. Som bekant, ringde hon inte, familjen somnade och vaknade på morgonen såg dem att hon varken var hemma eller väckt dem med en ringsignal - DÅ förstod dem att nåt är fel och började ringa upp vänner och bekanta samt leta.

Kommer bara inte ihåg var jag läste detta....
Citera
2017-05-18, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har fått intrycket att han fortfarande ville ha henne. Kvinnomisshandlare brukar sällan släppa sin kvinna bara pang bom. Då vore det ju perfekt om hon var gravid. Då hörde de ihop.

Nu tror jag inte hon var gravid.
Om dom varit ihop så länge så borde hon haft skydd vilket talar emot en ev graviditet, så jag är benägen att tro som du men det är en bra tanke!
Citera
2017-05-18, 10:17
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Nåväl. Enligt källa blev hon skjutsad av en av mgm (inte Billy).
Skjutsad ut till gården, alltså? Kommer du ihåg var detta stod skrivet, eller har du fått informationen från någon?

Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Om dom varit ihop så länge så borde hon haft skydd vilket talar emot en ev graviditet, så jag är benägen att tro som du men det är en bra tanke!
Uh. Varför?
Citera
2017-05-18, 10:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy

Han var förmodligen full/hög (hade köpt hem stora mängder). Så han kunde inte köra iväg med kroppen. Tänk att köra i diket med ett lik i bagageluckan. Vattnet kan också ha varit en tillfällig lagring. Han ville bara ha kroppen ur vägen. Han kan ha planerat att flytta på kroppen senare, men hann inte.han blev ju anhållen. Att flytta på kroppen är inte vanligt, men inte heller helt ovanligt. Det finns mördare som gjort det förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in