Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 10:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ungefär som jag skrev i några inlägg sedan. Att Billy är den som är skyldig och agerat helt själv. Och att han ev hintat till sina två polare att något hänt. Har otroligt svårt att tro att tre unga killar gjort detta. Billy blir häktad och de andra två släppta med reseförbud under förundersökningen.

Att det är Billy som är mördaren känns självklart. Något annat skulle förvåna mig. Men de andra två kan ha hjälpt honom. Jag tror att polisen kan se att deras mobiler varit där på kvällen. Kan också vara så att Billy ringt/smsat efter hjälp.
Citera
2017-05-17, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldaron
Billy är allmänt känd i trakterna att vara en extremt svartsjuk byfåne som trakasserar och använder våld mot andra killar som antigen umgås eller ens bara skriver med hans tjej. Vet minst två tillfällen där han använt våld mot två killar.

Var han tuff ensam eller med nån typ dom andra 2 misstänkta när hotar och slåss?
Citera
2017-05-17, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Detta är så konstigt. Om mordet varit planerat borde de gömt kroppen på annat ställe. Att kroppen hittas nära tyder på impulsivt brott tycker jag

Säkerligen impulsbrott, och som andra varit inne på har denne Blyfa begått brottet ensam. Verkar alldeles för osannolikt att tre unga killar skulle blivit våldsamma psykopater samtidigt.

Att alla sitter anhållna beror säkert på att polisen vill reda ut saker för att få lite klarhet i händelserna.
Citera
2017-05-17, 10:29
Medlem
Browndawgs avatar
Ska bli jävligt intressant att se vad dom häktas för. Hoppas åklagaren gör det idag som han trodde sig ska göra. Nu ska jag nog vila lite innan jag blandar ihop en tre gånger så stor människa med en annan igen.
Citera
2017-05-17, 10:29
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Att det är Billy som är mördaren känns självklart. Något annat skulle förvåna mig. Men de andra två kan ha hjälpt honom. Jag tror att polisen kan se att deras mobiler varit där på kvällen. Kan också vara så att Billy ringt/smsat efter hjälp.
Det som stör mig är att de inte verkar ha erkänt någonting överhuvudtaget, fast polisen kanske håller detta för sig själv... Man får för sig att några som bara varit inblandade (Bumbo och Fredrik) och inte ledande (Billy) borde tappa masken och bara spilla all information de har.
Citera
2017-05-17, 10:30
Medlem
Är det verkligen Tova på denna bild? Trodde det var hennes mamma eller pappans brud, ser ut som en 40-åring snarare än en 19-åring. På bilden använd i media ser hon sannerligen mycket yngre ut än 19 år, som många påpekat.

https://z.cdn-expressen.se/images/8d/97/8d97bed9a7484965bc2eb2655511ed06/16x9/680.jpg

Hur som helst anser jag att händelseförloppet ger sig ganska uppenbart: Tova åker till gården för att träffa exet Billy, något händer mellan de två och slutar i misshandel/död direkt. Hans två kompisar hjälper till med att gömma kroppen och så var det med det.
Med tanke på de trash-vibbar man får av killarna skulle der även kunna vara påtal om något gemensamt sexuellt övergrepp som efter turbulens slutat i död för henne.

Gruppvåldtäkter är inte alltför vanligt bland "etniska svenskar", nej, men det har skett och ska det då vara några är det självklart wt-killar isåfall.
Citera
2017-05-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur72
Säkerligen impulsbrott, och som andra varit inne på har denne Blyfa begått brottet ensam. Verkar alldeles för osannolikt att tre unga killar skulle blivit våldsamma psykopater samtidigt.

Att alla sitter anhållna beror säkert på att polisen vill reda ut saker för att få lite klarhet i händelserna.

Håller helt med. Sen kan man undra HUR mycket inblandning de andra två har. Hjälpte de till något alls? Eller visste de ens om det? Eller anade de? Svårt det här.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Det som stör mig är att de inte verkar ha erkänt någonting överhuvudtaget, fast polisen kanske håller detta för sig själv... Man får för sig att några som bara varit inblandade (Bumbo och Fredrik) och inte ledande (Billy) borde tappa masken och bara spilla all information de har.

Nog tror jag något har spillt ur dom. Annars skulle inte åklagaren redan i morse säga att han kan häkta dom typ ett dygn före deadline om han önskar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur72

Helt riktigt.......men här är han ju dömd- tänk om alla har fel om den snubben...........
Citera
2017-05-17, 10:32
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brudentycker
Är det verkligen Tova på denna bild? Trodde det var hennes mamma eller pappans brud, ser ut som en 40-åring snarare än en 19-åring. På bilden använd i media ser hon sannerligen mycket yngre ut än 19 år, som många påpekat.

https://z.cdn-expressen.se/images/8d/97/8d97bed9a7484965bc2eb2655511ed06/16x9/680.jpg
Det är väl helt uppenbart att det är Tova på bilden? Har du inte sett en tjej utan smink någongång..?
Citera
Medlem
Vissa brott, dvs brott som ger ett x antal år i fängelse, är obligatorisk häktning.
Skulle förvåna mig mycket om de släpps med tanke på misstankegraden

Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Dom är anhållna. Inte häktade. Dom kan vara anhållna i 72 timmar efter det måste dom släppas eller häktas av åklagare. Det intressanta nu är snarare VAD rubriceringen för häktningarna kommer att bli. Kanske inte ens alla tre häktas utan någon släpps fri med kvarvarande misstankar.

Senast i morgon måste det komma en häktningsframställan men det lutar åt att den kommer senare idag.
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Jag förstår inte vad som är skumt med tre killar i en båt? Jag menar man har väl rätt att ro hur man vill i sicksack eller köra med motor om man bor vid en sjö
Det konstiga är att hon senare hittades där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in