Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 09:52
Medlem
fags avatar
Återigen en förevigan av några Facebook-kommentarer. Denna gång från MGM Billy "Blyfa" Fagerström. (Billys Facebook)

Jävligt stora bilder, 500*30000 pxls:
  1. Blyfas originalinlägg, (tack för gratulationerna!)
  2. Fortsättning
  3. Fortsättning 2

Backup:

Den här Dimoo Marre ( https://www.facebook.com/marredi.dimoo ) är min favorit:

https://image.ibb.co/mA9WVk/Dimoo_Marre.png
https://minfil.org/W232Gcbebc/DimooMarre.png
Citera
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Varför Kumla först?
döms man till över 4 år så kommer man till Kumla för nån slags utvärdering...
och jag antar att domen blir långt över 4 år för mördaren, vilken jag tror stämmer väldigt bra med den misstänkte gm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Nu vet vi ju inte vad det finns för bevis mot Billy, men kl 13 idag så ska det ske häktningsförhandlingar. Blir han häktad på sannolika skäl för mord idag så vet vi ju att det iaf finns saker som åklagaren har på honom.

Det kan vara så att indicier pekar mot honom och han är den trolige gärningsmannen. Så länge det inte finns erkännande eller ögonvittnen så är det ett MÅSTE att bevisen verkligen räcker för en häktning. Häktning är ju ett sätt att få jobba med förundersökningen i fred, och inte riskera att den misstänkte gärningsmannen ränner fri ute och kollusionsfara föreligger.
Citera
2017-05-18, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogersson
Billys pappa som äger gården fattade jag det som. Men inte bor där.

Fast iofs, någon skrev att Billy och en av de misstänkta som nu är släppt bodde tillsammans där.

Men det verkar ju inte som dom bodde 2 där.

De kanske har ärvt gården
Citera
2017-05-18, 09:58
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvallare
Varför just kumla? Är endast 13 mil till Härnösand.
Några mil till men visst, Härnö är närmare.
Citera
2017-05-18, 10:00
Medlem
Någon som vet något om Blyfas pappa?
Såg en kommentar på Facebook om att hans far är "lika våldsam som sonen när det kommer till kvinnor".
Hade varit kul att se om det är något allmänt känt om familjen..
Citera
2017-05-18, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Precis som jag skrev tidigare. I en intervju i en tidning så berättade en familj att hon just tagit tag i sitt liv och siktade på att fixa godkända betyg.

Misstänker på samma sätt att hennes idrottsutövande varit i en utförsbacke under ett par år.

Jag tror att pappan gjorde fel som anmälde Billy och förbjöd henne att vara med Billy, man kan inte göra så man måste gradvis under lång tid sakta låta personen växa ifrån den andra precis som när man i ett långt förhållande inser att man växt ifrån varandra. Ett sätt ibland är att se till att paret får husera ganska fritt hemma så att man har lite koll.

I extremfall kan man kanske flytta helt enkelt, men är tjejen 19 år så är det inte så lätt.

Det är svårt med barn att lära dom hantera allt, dels ska man få dom trygga, självständiga men man vill ha dom hemma också och vara med dom sedan ska man få dom att inte vara naiva och hålla sig själva närmast toppar man detta med att dom växer upp och helt plötsligt ser att pappa är inte nummer 1 så kan fallet blir djupt som i Nova.
Gjorde pappan fel som anmälde en misshandel av sin dotter?? Nej knappast.
Det är väl en självklarhet.
Citera
2017-05-18, 10:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emr
Någon som vet något om Blyfas pappa?
Såg en kommentar på Facebook om att hans far är "lika våldsam som sonen när det kommer till kvinnor".
Hade varit kul att se om det är något allmänt känt om familjen..

Någon har tidigare nämnt i tråden att pappan till Billy är kvinnomisshandlare. Om det är något som personen vet genom bygdeskvallret eller genom att ha läst det på Facebook vet jag inte. Minns inte riktigt hur personen formulerade sig. Försökte söka i tråden, men det är svårt när jag inte riktigt vet vad jag ska söka efter.
Citera
2017-05-18, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Gjorde pappan fel som anmälde en misshandel av sin dotter?? Nej knappast.
Det är väl en självklarhet.
Kanske inte ska säga kategoriskt så men det finns alltid konsekvenser av det man gör, en sak kan vi vara överens om och det är att hanteringen av Tova och hennes problem inte var optimal, men det klandrar jag ingen för det är skitsvårt men man måste tänka tänka hur i helvete ska man få någon att vakna upp och se allt med klara ögon och det gick inte denna gång tyvärr.

Så jag klandar inte pappan såklart, han gjorde vad han trodde vad det enda rätta iallafall det enda han såg som praktiskt genomförbart att göra!
Citera
2017-05-18, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Någon har tidigare nämnt i tråden att pappan till Billy är kvinnomisshandlare. Om det är något som personen vet genom bygdeskvallret eller genom att ha läst det på Facebook vet jag inte. Minns inte riktigt hur personen formulerade sig. Försökte söka i tråden, men det är svårt när jag inte riktigt vet vad jag ska söka efter.
Gissar att Billys föräldrar är separerade, sedan när och med vem har han växt upp?
Citera
2017-05-18, 10:07
Medlem
Förlåt men jag fattar inte.
Hvad gjorde pappan när han skulle hämta Tova efter festen lørdagskvällen/natten och inte hittade henne?
Går han då rakt hem och väntar tills morgonen med att göra nåt?
Låter mycket märkligt. Jag insinuerar inget, men nånting lär han ha företagit seg, han va ju jätterädd om henne på grund av hennes ex. Ringde han hennes vänner?
Citera
2017-05-18, 10:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Förlåt men jag fattar inte.
Hvad gjorde pappan när han skulle hämta Tova efter festen lørdagskvällen/natten och inte hittade henne?
Går han då rakt hem och väntar tills morgonen med att göra nåt?
Låter mycket märkligt. Jag insinuerar inget, men nånting lär han ha företagit seg, han va ju jätterädd om henne på grund av hennes ex. Ringde han hennes vänner?

Skulle tro att någon vän ljög för Tovas skull så hon fick vara med Billy. Sa att Tova sov hos henne och att det vore ju onödigt att väcka henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in