2017-05-17, 16:15
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Well, tjejer jag personligen träffat från tinder, vilket är ett par vid det här laget, brukar säga:

- Fiskar på bilderna (tydligen vanligt) (Personligen anser jag dock detta vara rätt bra om man har det som hobby, sett iaf någon tjej med en fisk)

- Magrutebilder utan ansikte.

(Å jag antar att dick-pics inte går hem jättebra).

Tror det är förbjudet att visa bilder på sina könsorgan men för mig hade en dick-pic varit ok.
Kan förändra hur man sveper enormt mycket
Citera
2017-05-17, 16:20
Medlem
AndersM79s avatar
* Bara en bild, och på denna är det två tjejer som båda två exponeras lika mycket så man inte vet vem det är som är kontoinnehavaren.

* Startbild som inte visar personens ansikte utan bakifrån eller liknande, alt något helt annat som en katt eller solnedgång eller, person på häst 5 km bort. (De tror att man ska bli intresserad och underöka närmre, men det blir ett direkt vänster-swipe på dem.)
Citera
2017-05-17, 16:25
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Så vad ska du med denna appen till då?

Kön kanske består av inte så väldigt attraktiva kvinnor och eftersom denne man tycker han är den perfekte mannen så förundras han över brist på respons.
Dåligt med matchar ska man inte beskylla Tinder för.
Citera
2017-05-17, 17:09
Medlem
Ogdens avatar
Sammanfogat ämnen.

/mod
Citera
2017-05-17, 17:54
Medlem
Men förstår ni inte att alla tycker olika saker är attraktivt?
Tex du sa det är viktigt att smilea men sissta tjejen jag hadde en relation med sa att hon föredrar att jag skcikar bilder där jag ser lite sur och badboy ut, pekar fingret och visar lite attityd.
Citera
2017-05-17, 19:31
Bannlyst
Köpte tinder plus i fyllan i lördags. Började utnyttja boosten direkt och svepte som en galning i en halvtimme. Fick väl typ 14-15 tjejer varav alla var mediokra. Dagarna efter swipade jag utan boost och fick väl typ 6 tjejer. Så har typ 21 matchningar och har swipat sönder Stockholm. Har ändrat min plats i göteborg och får se hur de blir. Blir de bättre om man byter destination titt som tätt?

Ångrar inte att jag köpte skiten men tinder plus är verkligen överskattat. Du får inte de finaste tjejerna om du slår på boost och skiten avtar också när du haft din plus i typ 4 dagar. Tycker ändå att systemet ska belöna oss som prenumererat på skiten för 100 kronor månaden ut och inte avta precis som när man är free member.

Mer värt att bara köpa boost men har hört att boosten inte är effektiv efter första gången heller...

jaja bara att bita ihop. Fått en ful tjej på kroken som man ändå kan knulla om man har lust. Får väl se om Göteborgtjejerna är snällare. Efter det testar jag nog ukraina och såna ställen, eller varför inte Island.

Och nu i skrivande stund matchade man med två vrak från Göteborg... är det nån jävla förbannelse att jag alltid får fula och blattetjejer? Omöjligt få vanliga tighta blonda/brunetter.

Snart flyttar jag nålen till östeuropa.
Senast redigerad av somaliskdelikatess 2017-05-17 kl. 19:36.
Citera
2017-05-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Köpte tinder plus i fyllan i lördags. Började utnyttja boosten direkt och svepte som en galning i en halvtimme. Fick väl typ 14-15 tjejer varav alla var mediokra. Dagarna efter swipade jag utan boost och fick väl typ 6 tjejer. Så har typ 21 matchningar och har swipat sönder Stockholm. Har ändrat min plats i göteborg och får se hur de blir. Blir de bättre om man byter destination titt som tätt?

Ångrar inte att jag köpte skiten men tinder plus är verkligen överskattat. Du får inte de finaste tjejerna om du slår på boost och skiten avtar också när du haft din plus i typ 4 dagar. Tycker ändå att systemet ska belöna oss som prenumererat på skiten för 100 kronor månaden ut och inte avta precis som när man är free member.

Mer värt att bara köpa boost men har hört att boosten inte är effektiv efter första gången heller...

jaja bara att bita ihop. Fått en ful tjej på kroken som man ändå kan knulla om man har lust. Får väl se om Göteborgtjejerna är snällare. Efter det testar jag nog ukraina och såna ställen, eller varför inte Island.

Och nu i skrivande stund matchade man med två vrak från Göteborg... är det nån jävla förbannelse att jag alltid får fula och blattetjejer? Omöjligt få vanliga tighta blonda/brunetter.

Snart flyttar jag nålen till östeuropa.

Vad är planen för österupa?
Liksom du är ju I sverige.. ska du säga till tjejerna i Ukraine att du är i Ukraine? Och sen när dem säger att ni ska träffas så tar du flyget dit snabbt och sen in i hotel och sen frågar hon varför är du i hotel och inte en lägenhet osv.
Citera
2017-05-17, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alltidsammavisa
Vad är planen för österupa?
Liksom du är ju I sverige.. ska du säga till tjejerna i Ukraine att du är i Ukraine? Och sen när dem säger att ni ska träffas så tar du flyget dit snabbt och sen in i hotel och sen frågar hon varför är du i hotel och inte en lägenhet osv.
Vill ju bara se var jag är som mest eftertraktad och ändå samtidigt känna att man inte ser ut som ett vrak trots allt, och att problemet kan ligga i att tjejerna här är mer kräsna. Blir jag äldre så tar jag lätt tåget till Ukraina eller annat land där man är mer eftertraktad. Bättre tjejer också.

Vill liksom känna att man inte behöver förlita sig på tjejerna här.
Citera
2017-05-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Vill ju bara se var jag är som mest eftertraktad och ändå samtidigt känna att man inte ser ut som ett vrak trots allt, och att problemet kan ligga i att tjejerna här är mer kräsna. Blir jag äldre så tar jag lätt tåget till Ukraina eller annat land där man är mer eftertraktad. Bättre tjejer också.

Vill liksom känna att man inte behöver förlita sig på tjejerna här.

Vadå ta tåget till österuopa? Menar du när du har blivit pensionär? Eller hur har du tänkt dig att ha en inkomst att leva i östeuropa?

Jag var utomlands innan på semester iaf och testade en dejting sajt och shit asså, man får verkligen känna hur det är att vara en kvinna i sverige då. Behöver inte leta efter kvinnor eller skriva en profil, räcker med en bild. Ändå får jag liksom 10 nya kvinnor om dagen som meddelar mig.. eller om dagen är fel ord.. varje timma är rättare sagt för jag är ju inte inloggad hela dagen.
Citera
2017-05-18, 05:41
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
Vilken typ av foton attraheras ni främst av?

På Tinder är det många som inte skriver profiltext och vissa kanske bara nån mening. Det gör att de foton man lägger upp blir extra viktiga eftersom de är det enda man har att gå på.

För min del:
De som lägger upp bilder på sig själv där de står bredvid en kvinna/man.
(Kanske håller armen runt personen)

De som på på bilder är utklädda till jultomte och annat som gör att man inte ens ser hur personen ser ut.

Suddiga bilder där personen knappt går att skönja, bilder bakifrån eller att de står 1 km från kameran.

Bilder där personen ser arg, sur eller uttråkad ut. ( inte helt ovanligt)

Personen står bredvid sin fina bil på varje bild. Bilen syns tydligast. (Skryt?)

De bilder jag personligen gillar är, förutom utseende, är när personen ser naturligt glad ut och bilden är tydlig.

Finns nog mer men jag inte kommer på.
Eftersom många klagar på brist på matchningar så tror jag inte att det alltid beror på utseendet utan dåliga bilder.

Vad tycker ni?
Jag föredrar faktiskt vardagliga selfies på killarna då bra foton med för hög upplösning och rätt vinkel ofta förvränger en del till det bättre och dom ser inte alls ut som på dessa foton kanske förklarade jättekonstigt men hoppas nån förstår vad jag menar.
Därför föredrar jag selfies och bilder tagna på lite avstånd
Jag väljer ofta ut foton där jag fortfarande är väldigt lik mej själv och inte där jag ser bättre ut än i verkligheten.
Citera
2017-05-18, 08:16
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProcioneLavatore
Jag föredrar faktiskt vardagliga selfies på killarna då bra foton med för hög upplösning och rätt vinkel ofta förvränger en del till det bättre och dom ser inte alls ut som på dessa foton kanske förklarade jättekonstigt men hoppas nån förstår vad jag menar.
Därför föredrar jag selfies och bilder tagna på lite avstånd
Jag väljer ofta ut foton där jag fortfarande är väldigt lik mej själv och inte där jag ser bättre ut än i verkligheten.

Helt klart bättre om man ser bättre ut i verkligheten. Lite akward om killen stirrar på en med skeptisk blick och rynkad näsa när man ses
Selfies är helt ok om de inte poserar allt för utstuderat.

Nej du förklarade inte konstigt alls.
Citera
2017-05-18, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieselkossacken
ELO-score, hur funkar den?

Tänker eftersom många säger att Tinder verkar dö, och samma för mig. Jag köper ju utan konstigheter att hitraten för killar är låg, tjejer simmar i ett hav och får ju matchningar direkt. Så min gissning är ju att det tar väldigt lång tid innan en tjej har harvat sig igenom en bra portion av "marknaden". Tjejer kommer väl in, swipar ett tag, får en massa matchningar och dejter osv och kommer sen KANSKE tillbaka för en vända till.

Men iallfall...

Beaktat detta så är Tinder helt stendött för mig. Så något måste det vara med ELO-scoren eller att Tinder automatiskt sorterar ner mig.

Till saken hör att jag ser bra ut, är väldigt vältränad (mellan 30 o 40), har väldigt bra jobb, egen villa i dyr förort osv. I mitt vanliga liv står tjejerna på kö! Men min profil ger absolut noll.

Har startat om ett par gånger men har haft fräscht konto i ett halvår, har swipat grönt på tusentals eftersom jag bor i Stockholm men en (EN) matchning under denna tid. Jag har förvisso inställt att jag bara ska visas för dom jag redan satt grönt på men det borde bara skapat en tröghet i början och vad jag läst online så ger det ungefär samma hitrate. Jag har också satt att jag ser dom som är aktiva för att slippa vilande konton. Rimligtvis borde jag komma upp för NÅGON, men det känns verkligen inte som det.

Nu har jag mest Tinder som tidsfördriv och för att se om någon jag redan känner kommer ut på singelmarknaden. Om jag skulle få en matchning nu så vore det kors i taket!

Vad säger ni?

Ganska uppenbart din självbild är jävligt skev. Är man snygg som kille får man kontinuerligt matches hela tiden. Sen kan du tro och skylla på att tinder ratar ner dig och dittan och dattan. Men inse fakta istället.

Alt har du jävligt dåliga bilder, inte heller ovanligt bland killar. Man undrar ju hur många tänker, har själv sett via en tjejkompis tinder och man skrattar ju åt 95% av killarna på tinder. LOL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in