2017-05-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosehunter
Min personliga uppfattning efter att ha sett dokumentären är att bröderna är skyldiga till mord.
Tragiskt att SVT försöker medverka till brödernas "tvagning" av sig själv.
Stackars lilla Kevin som blev brutalt mördad. En liten kille som hade hela livet framför sig och mördades av dessa förövare.
SVT vinklar hela historien och utesluter fakta. Är någon så naiv och tror på SVT:s berättelse?
Naturligtvis så har polisen ordentligt på fötterna för att komma till denna slutsats.
Rest in Peace Kevin!

Vilken teknisk bevisning eller erkännanden grundar du din uppfattning på?
Citera
2017-05-17, 22:59
Medlem
Citat:
Min personliga uppfattning efter att ha sett dokumentären är att bröderna är skyldiga till mord.
Stackars lilla Kevin som blev brutalt mördad. En liten kille som hade hela livet framför sig och mördades av dessa förövare.
SVT vinklar hela historien och utesluter fakta. Är någon så naiv och tror på SVT:s berättelse?
Naturligtvis så har polisen ordentligt på fötterna för att komma till denna slutsats.
Rest in Peace Kevin!

Det var ju en jävligt personlig uppfattning måste jag säga. Vad bygger du den på??
Citera
2017-05-17, 23:00
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Rest in Peace Kevin!

Vad baserar du dina slutsatser på? Utredningen konstaterar ju att det inte finns någon teknisk bevisning mot pojkarna, och det "erkännande" som polisen påstod fanns existerar inte alls.
Citera
2017-05-17, 23:01
Medlem
Bongbengtssons avatar
Har inte läst exakt alla inlägg. Men varför befinner sig Kevin utomhus ensam utan varken föräldrar eller vänners uppsyn? Nämns något av detta i dokumentären?
Citera
2017-05-17, 23:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackfrost
Problemet är att du inte har några bevis. Detta är bara en historia som du kommit på.

Tvivlar också på att du utför obduktioner. Vad har du för titel och utbildning då? Borde vara lätt för dig att svara rätt på den frågan.

Jag ska inte behöva outa mig, du får ta mig på orden, ja jag har utfört några hundra obduktioner under en period av några år. Nej det är ingen historia "jag kommit på". Det är faktiskt även GW som är inne på den teorin. Läs lite mer om fallet så får du se.
Det är alldeles för diffusa tecken på "mord" för att detta säkert ska vara det.
Citera
2017-05-17, 23:03
Bannlyst
Dan Josefsson är väldigt sugen på att nysta upp gamla fall, han är besatt av dessa fall.

Jag tror det kan vara Dan själv som begått morden, det skulle förklarat hans närmast gudomliga insikter i dessa fallen. Dessutom har han erkänt i en debatt att han kan manipulera på flera nivåer
Citera
2017-05-17, 23:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag ska inte behöva outa mig, du får ta mig på orden, ja jag har utfört några hundra obduktioner under en period av några år. Nej det är ingen historia "jag kommit på". Det är faktiskt även GW som är inne på den teorin. Läs lite mer om fallet så får du se.
Det är alldeles för diffusa tecken på "mord" för att detta säkert ska vara det.

Nej, du ljuger bara det är inget annat än strypning det lär inte en random postare på Flashback ändra på¨.-
GW är kriminolog inte rättsläkare.
Citera
2017-05-17, 23:04
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Så du tror att Kevin kan ha fått blåmärken för att de fick igång någon liten cirkulation vid återupplivningsförsöken,

Kevins blåmärken var väl s k vitalmärken? Hur kan de ha uppstått om han var död vid återupplivningsförsöken?

Kevins blåmärken i underlivet var delvis blåmärken av vitalkarräktär dvs uppstått före döden. Märket på halsen är man osäker på. Det fanns även blodutgjutningar i underlivet, vilken typ har inte närmare beskrivits.
Citera
2017-05-17, 23:05
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Givet att det som Dan Josefsson visat stämmer så är det solklart att de utpekade barnen är oskyldiga. Tänk vad hemskt för familjen att bli utpekad för något sånt här. Som pappan sade i slutet: "den här familjen verkar svag, vi pekar ut dem." Det är verkligen ett myndighetsövergrepp av värsta sort.

1990-talets nyliberala hat mot "folkhemmet" och dess svaga medlemmar.

Alla utsatta (skuldsatta) människor och hushåll i Sverige jagade syndabockar att spy sin slavenergi in i för att få ett förlösande. De svagaste av oss fick ta hela skiten för att de svagaste av oss skulle få bo kvar i sina hus till de lägsta tänkbara räntorna.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuschpennarosa
Sitter du och hittar på och tror på dig själv? Det är ju precis det som utredarna gjorde i detta fall ärthjärna

Läs på så lär du också dig. Det är inte uteslutet att han kan ha dött utan annans påverkan Läs GWs uttalande t exempel, han överväger samma linje.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackfrost
Problemet är att du inte har några bevis. Detta är bara en historia som du kommit på.

Tvivlar också på att du utför obduktioner. Vad har du för titel och utbildning då? Borde vara lätt för dig att svara rätt på den frågan.

Ja, du spågummefasonerna utan minsta tillgång till ett sekretessbelagt material kanske inte är så där trovärdigt. Det krävs ett rättsmedicinskt protokoll för att uttala sig, så nej, Solglittret är ingen läkare eller har obducerat.
Citera
2017-05-17, 23:06
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Nej, du ljuger bara det är inget annat än strypning det lär inte en random postare på Flashback ändra på¨.-
GW är kriminolog inte rättsläkare.

GW är inte rättsläkareutbildad. Men det är jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in