2017-05-17, 22:22
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vilka stolpskott som samlats i tråden! Gratulerar till alla som triumferar över brödernas oskuld och jagar SÅC med högaffeln. Dokumentären är tydligt vinklad i sann PK anda. Minst ett av barnen är skyldiga och högst troligt så är det den äldre gossen.

Vad baserar du detta på? Vilka bevis har du? Kan du snälla dela med dig av bevisen till polisen då de helt saknar några?

Stolpskott sa du...
Citera
2017-05-17, 22:23
Medlem
micro113s avatar
Detta är givetvis en skandal som drabbar Kevins anhöriga också ...

Kevins mormor: "Så får det inte gå till"

Nu berättar fyraåringens morföräldrar om chocken och tvivlet kring vad som egentligen har hänt.
– Jag har trott på Sandberg hela tiden. Nu är jag helt kluven, säger Kevins mormor.
Efter att hon sett sista delen av SVT:s "Dokument inifrån" säger hon att hon känner sig "grundlurad" av polisen.
– Katastrof. Jag har aldrig varit med om förhörsledare som har betett sig på detta viset. Med så långa förhör. Och denna docka som de hade med sig ner på bryggan. Så får det inte gå till.
[...]
Det är mycket som är konstigt, säger morfadern.
– Om det är som det var i dokumentären att han fabulerat alltihop, så känner en sig lite lurad.
Finns det någonting du känner att du skulle vilja säga till Rolf Sandberg?
– Nej. Jag vill inte se honom. Inte efter det här tre avsnitten som jag har sett.
Varför känner du så?
– Så känner nog alla tror jag. Om det är så här som dokumentären beskrev, då har alla blivit lurade.

http://www.expressen.se/gt/kevins-mormor-sa-far-det-inte-ga-till/
Citera
Medlem
danevitos avatar
Såg dokumentären på svt precis. haha vilka dramaqueens pojkarna är som börja böla framför kamera när dom spelar upp gamla kassetbanden från förhören med sin mamma.. komiskt dåligt
Citera
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Som jag har förstått, så analyserades inte vätskan. Jag tror att Kevin blev våldtagen innan han mördades
Då har du förstått fel. "Vätskan" var salva från tillfället när tempen togs. Hur kan du ha missat det?
Citera
2017-05-17, 22:24
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Vilka stolpskott som samlats i tråden! Gratulerar till alla som triumferar över brödernas oskuld och jagar SÅC med högaffeln. Dokumentären är tydligt vinklad i sann PK anda. Minst ett av barnen är skyldiga och högst troligt så är det den äldre gossen.

Utveckla gärna hur du kommer till en så häpnadsväckande slutsats. Om materialet i programmen är vinklade så har du ju all information du behöver från "motståndarlaget" och det har inte varit ifrågasatt på 18 år. Vad mer behöver du? Och hur kom du fram till din slutsats?
Citera
2017-05-17, 22:25
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:

Du kanske har rätt beträffande mordfrågan. Jag kan definitivt med säkerhet motbevisa ditt påstående.

Jag är dock övertygad om att du inte kan frambringa tillräckligt med bevis för att motbevisa mitt påstående om jag säger: "båda pojkarna är oskyldiga".

Det är alltså problematiskt att dessa pojkar blivit anklagade för detta mord utan något rättssäkert system som skyddar dom i händelse av att dom faktiskt är oskyldiga. Ingen vuxen människa hade blivit fälld i en rättegång med denna bristfälliga utredning och bevisning.
Citera
2017-05-17, 22:25
Medlem
dannees avatar
Kanske denna Rolf sätter ditt barnen för att skydda någon. Har han själv barn i lämplig ålder tro eller nära släktingar? Vart befann han sig själv vid mordet tro?
Citera
2017-05-17, 22:28
Medlem
NicholasUrfes avatar
Nya förhör i kevinfallet har inletts.

http://nwt.se/arvika/2017/05/17/forhor-om-kevinmordet-har-inletts
Citera
2017-05-17, 22:29
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Blir väl svårt t o m för Rolf att lyckas med det eftersom det var han själv som utan att spela in det fick den "stenklara" berättelsen från Robin.

Så pinsamt dålig lögn som drabbade pojkarna så brutalt.

Detaljer som bara den som varit där kunde veta.....pytt.
Citera
2017-05-17, 22:29
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Den är redan analyserad och det var inte sädesvätska som du så gärna vill att det skall vara, utan en salva som användes vid temp-tagning.

Jag har ingen önskan om att det ska vara sädesvätska. Märkligt påstående av dig.

Däremot hade jag ett intresse i att veta om denna vätska blivit analyserad och om sädesvätska kunnat uteslutas.

I och med ditt påstående har jag fått klarhet.

Vart har du förresten fått den uppgiften ifrån?
Citera
2017-05-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ett sånt här inlägg saknar fullständigt värde om man inte presenterar någon fakta som talar emot det som presenteras i dokumentären och bevis för att pojkarna eller någon av dem är skyldiga. Vänligen bemöt detta eller bli betraktad som ett stolpskott.
Citera
2017-05-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Men jag tror ingenting för än man får se ALL fakta. Varför trodde pappan bröderna va inblandad osv? Varför skulle han hitta på sina anteckningar. Va man såg idag så verkar de som de inte är skyldiga nej där håller jag med dig men vill de allt förstår du?

Du kommer aldrig att få se alla fakta. De finns inte ens i förundersökningen, så kommer du därmed aldrig tro någonting om fallet, inklusive att du aldrig kommer tro att pojkarna är skyldiga?

Pappan trodde inte att pojkarna var inblandade.

Jag har besvarat flera av de teser du drivit i tråden utan att du kunnat förhålla dig till dem, inklusive påståendet att pappan "trodde att bröderna var inblandade". Ett snabbt axplock:

(FB) Mordet på Kevin Hjalmarsson, 4 i Arvika 1998
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in