2017-05-17, 22:12
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Ingen är väl förvånad över att de som försvarar Quick-utredningen också ogillar granskningen av Kevin-fallet?

http://www.aftonbladet.se/debatt/a/0RlqB/svt-anvander-logner--och-agerar-domstol

Stenius har tidigare försvarat Christer van der Kwast, nu kommer hon till SÅC:s undsättning.
Yrsa Stenius är en politruk av äkta sovjetisk modell. Ett jävla spån.

Att hon ens får utrymme med sin sjuka hjärna är ju ett under. Idiot.
Citera
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etziiia
Jag slarvade lite när jag skrev. FörhöreT. Det förhör han använt sig av då han förstört dessa pojkars liv. På tal om stenklart... En gång sa Robin att Kevin hade hamnat på några stenar. Som sagt, den stackars pojken hittade antagligen bara på.

Han har nog berättat precis Alla alternativ hans lilla skalle kan förmå komma på efter alla dessa timmars förhör... Han försöker så gott han kan. Redan i avsnitt 2 såg man på videoinspelningarna hur timmarna tickade och tickade och där satt han och försökte göra rätt.
Det går inte att föreställa sig t ex att Harrysson frågar ETT HUNDRA GÅNGER om vad han gjorde på Kevins hals
- Sen säger hon att han visste om dessa detaljer i utredningen som man inte kunnat veta annars... är det ondska eller är det extrem dumhet??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Verkar som du har läst FUP då du verkar ha svar på allt? Jobbar du för SVT?

Det vore väl positivt om jag hade "svar på allt". Det har jag inte, men jag är påläst i fallet. Inte via SVT dock. Min inställning till dagens massmediala journalistik är minst sagt kritisk, men som jag skrev i ett tidigare inlägg till dig går det att särskilja fakta från dess eventuella emotionella paketeringar om man bara strävar efter sanningen efter bästa förmåga.

Att polisutredningen i fallet Kevin varit undermålig hade jag ansett även om jag trott att barnen var skyldiga. Det tror jag emellertid inte att dem är till följd av en rad skäl som tidigare anförts. Inte för att jag har "svar på allt", utan som sagt för att jag analyserat för mig tillgänglig fakta.
Citera
2017-05-17, 22:13
Medlem
Scenen där Christian bryter ihop i soffan var onekligen brutal.

Ett helt liv med en djupt förankrad vetskap om att man är en fruktansvärd människa.
Citera
Medlem
Den lille pojken som var med på slutet i sista avsnittet såg ut som R. Är det månne hans son?
Citera
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Jasådu! Det är lätt att sitta på läktarn och spela fotboll Självklart hade föräldrarna tilltro till polisen, det har de flesta människor. Jag är tämligen säker på att du också hade agerat på liknande sätt om det var dina barn som misstänktes. Det är egentligen beklagligt att vi ska ha sån respekt för myndigheter så att vi inte kan vara kritiska till deras beslut och förfaranden.

Verkerligen inte. Vilken normal människa som helst kan väl lägga ihop ett plus ett. Grabbarna har alibi, det borde föräldrarna förstå. Istället bryter de ihop o läggs in på psyket... Herregud.

Man ska inte lita blint på polisen eller någon annan myndighet heller.
Små barn som blir förhörda i flera timmar wtf...
Och vart är soc..., på kafferast? Jobbade halvdag?

Dessutom får man ju mycket konstiga vibbar av den där Rolf på direkten. Hans utstrålar inkompetens och någon slags "jagvetbäst-attityd".
Citera
2017-05-17, 22:14
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Hoppas han inte gör en pudel och försöker skylla på dem.
Hans skyldighet att kolla materialet.

Blir väl svårt t o m för Rolf att lyckas med det eftersom det var han själv som utan att spela in det fick den "stenklara" berättelsen från Robin.
Citera
2017-05-17, 22:14
Medlem
DjungelJenss avatar
Jag har något minne av att man tidigt fann någon slags kroppsvätska i rektum på offret som man senare avfärdat som glidslem eller dylikt som skulle ha använts av vårdpersonal?
Finns även tveksamheter beträffande denna uppgift?
Kunde denna vätska någonsin analyserar och kunde det avfärdas att det var sädesvätska som påträffats?
Citera
2017-05-17, 22:15
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Utveckla gärna hur du kom till denna något udda slutsats. Känner du föräldrarna? Har du mer information än det som kom fram i de tre programmen?

De bryter ihop och läggs in på psyket när det istället är läge att stå upp för sina barn.
Citera
2017-05-17, 22:15
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Men jag tror ingenting för än man får se ALL fakta. Varför trodde pappan bröderna va inblandad osv? Varför skulle han hitta på sina anteckningar. Va man såg idag så verkar de som de inte är skyldiga nej där håller jag med dig men vill de allt förstår du?

För att få träffa sina barn.

Sen kan man ju vara kritisk till ställningstagandet. Men även om barnen kommit hem, berättat om Kevin och c vart blöt räcker det inte på långa vägar till att peka ut dem som mördarna.
Citera
2017-05-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Jag håller med.

Utredningens skötsel i sig har jag redan kritiserat. Men det betyder inte att man är oskyldig eller skyldig.

Jag är ödmjuk inför att det saknas bitar, det är trots allt en dokumentär. Till exempel, vad har föräldrarna fått höra? De kontaktade ju polisen ett flertal gånger. I kvällens avsnitt i ett förhör med C sades något intressant. Mamman hade när polisen hämtat pojkarna sagt åt honom att han nu måste berätta som det är. Vad hade C sagt åt mamman?

Jag är medveten om att jag nu kommer åka på massivt påhopp av ryggdunkarna då jag ifrågasätter men varsågoda. Jag sväljer helt enkelt inte allt dokumentären matat mig med. Det betyder emellertid inte att jag är säker på något överhuvudtaget. Att vara kritisk är inte att "trolla" som ni hävdar, utan något man får lära sig när man studerar på universitet.

Jag tänker som du. Även om killarna plågades under dessa felaktiga metoder under "förhören" så betyder det inte skyldig eller inte.

Men nått känns skumt åt båda håll.

Man kan se flera gånger hur C,som barn,stänger av,sluter sig. Vad beror det på? Skuldkänslor? Har han bevittnat nått? Har han nån diagnos?
Men å andra sidan,vet man vad "död" och "mord" är när man är 5 och 7år?
Förhörsledarna använde många ord som barn inte förstår.

Nu kommer killarna förmodligen att "frias" och få skadestånd och kanske med all rätt. Men har dom verkligen mått så dåligt över detta i 20år? Dom verkar klarat sig bra,jobbar osv.

Tycker dom,som vuxna,borde grävt fram fakta om dom med säkerhet visste att dom inte orsakat/varit inblandade Kevins död-och mått så dåligt att dom inte fungerade i vardagen.
Citera
2017-05-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Jag har något minne av att man tidigt fann någon slags kroppsvätska i rektum på offret som man senare avfärdat som glidslem eller dylikt som skulle ha använts av vårdpersonal?
Finns även tveksamheter beträffande denna uppgift?
Kunde denna vätska någonsin analyserar och kunde det avfärdas att det var sädesvätska som påträffats?
Som jag har förstått, så analyserades inte vätskan. Jag tror att Kevin blev våldtagen innan han mördades
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in