Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Håller med om det. Har också undrat om det inte gått att göra det på ett helt annat sätt. Om de måste ha med så mycket "privata" saker med Sandberg, om bandyn,och allt det där osv. Det känns kletigt och lite onödigt. Lite intigritetskränkning över det. Likaså, hade det inte gått att vara helt öppna från början med att man undrade om det gått till på rätt sätt.
Det känns lite som att "göra bra TV" fått för stor betydelse.
Och apropå pk som diskuterats här: först springer alla åt ett håll, sedan springer alla åt ett annat håll.
Jag tycker att det är viktigt att det undersöks noga. Själv tror jag att bröderna är helt oskyldiga och att det handlar om en rättsskandal. Men de hade kunnat korta ner programmen, och sända dem tre kvällar i rad.
Det är utan tvekan ett karaktärsmord och jag tror syftet är att visa hur systemet är, eller åtminstone var, för känsligt för infiltration av extrema individer. Ett rättssamhälle måste ha systematiska skydd i sin organisation mot att sociopater tar över, som så skedde i Quickhistorien och nu ser ut att ha skett i det här fallet. Jag vet inte DJ:s motiv eller om han endast använder det som ett dramaturgiskt knep, jag håller med dig att det är lite kletigt, men det går inte att gå på djupet i den här historien utan att måla upp den karaktär som var drivande. Att RS måste avrättas offentligt ser jag som oundvikligt, till stor del är det endast en konsekvens av hans eget handlande och utom kontroll.