Citat:
Ursprungligen postat av
f1refly
Du hade kunnat skala bort alla stråkar, alla scener, alla intervjuer och enbart visat förhören med pojkarna och slutsatsen hade varit detsamma hos alla normalbegåvade individer. Det räcker så.
Videoförhören med ungarna i kväll är skolboksexempel på vad ledande förhör är för något. Det är såhär TQ förhören gick till, de gav barnen hela bilden av hur det gått till och det är på det sättet man kan få fram falska erkännanden.
Men i detta fallet var det aldrig ett erkännande, det har RS hittat på på egen hand.
Vi som följt den här typen av fall sedan Södertäljefallet på 80-talet visste vad som skulle komma, jag är luttrad och inte ett dugg förvånad.
Redan när jag läste DN artikeln för tre veckor sedan visste jag vad som skulle komma. Det är bara förnekarna som aldrig kommer erkänna att de har fel.
Läste idag att när upplivningsförsöken gjordes på Kevin förstördes bevisen på om det var ett mord eller om det var ett drunkningsfall.
Något annat vi vet efter vad som kom fram i dokumenten är att blöta byxor och Weines teckning är uppgifter från starkt medicinerade människor, då vet vi från exemplet TQ att det går inte ta på allvar.
Hade byxorna varit blöta hade det kommit fram från dom 14 förhör som gjordes med den besökande familjen. Uppgiften om blöta byxor är RS uppfinning från början till slut, det framgick klart och tydligt.
Idag lutar jag mer åt att Kevin drunknade av en olycka, ingen vuxen fanns på plats och Kevin var förmodligen ensam vid vattnet.
Vad som än hände så kommer ingen sanning att slutgiltigt presenteras. Det enda vi vet är att C och R inte gjorde det och att alibit är fortfarande lika 100% starkt.