2017-05-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
föremål som kan vålla allvarlig skada om de används som tillhygge, inbegripet

Inbegripet med andra ord en knuten näve. Tillhygge är brukningen. Inte i bestämd form utan omfattar ALLT som tillför skada.

Men i detta fallet tror jag mer på ett ting plus händer mm

Tips: kolla upp definitionen av 'föremål'. (icke levande objekt)
Citera
2017-05-17, 22:10
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Finns den där Snapchat-bilden att se någonstans? Jag hr bläddrat bak i tråden men inte hittat. Kanske har missat, ber om ursäkt i såfall.

Nä den finns inte. Det enda som finns är en Instagram post från en av dom nu frisläppta på söndag. Men den här Snapchat bilden finns inte. Ännu.
Citera
2017-05-17, 22:10
Medlem
C.Ps avatar
Om man mördat ngn så skriver man inte dagen efter: jävla skitliv, som om jag inte hade nog prob.. Det här tar priset... Om man inte i panik planerar att ha en story innan hon hittas.
Sen är det också konstigt att han vill sms:a pappan och vill ha pengar för en fönsterruta om han vet att han mördat pappans dotter.
Känns ju som att han inte skulle vilja kontakta fadern igen direkt.. Är man svartsjuk o älskar ngn och råkat döda denne är man nog helt förstörd och ångerfull dagen efter. Så antingen är det inte han eller så är han riktigt sjuk i huvvet!
Citera
2017-05-17, 22:11
Medlem
vart borta ett tag men vad för sc bild ? orkar inte kolla bak i tråden..
Citera
2017-05-17, 22:12
Medlem
Caens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Vet ej om polisen i Sverige kör någon speciell förhörstaktik men kollade på en dokumentär om en specialenhet i England för sexualbrott och enligt dem är det extremt viktigt hur man lägger upp förhörstaktiken på MGM. Dem gör det i tre delar:

Del ett - MGM får själv berätta om händelseförloppet. Polisen säger inte så mycket.
Del två - Polisen berättar för MGM vad denne är anklagad för och väntar inte så mycket på svar, om nu vederbörande inte börjar prata utav bara fasen.
Del tre - här först går man in med alla bevis och ser hur MGM svarar på bevisen samt kollar kroppsspråk osv osv

I Sverige vet du inte alls vilken bevisning som finns mot dig som åtalad förrens FUP:en offentliggörs.

Du kan givetvis gissa till dig delar utefter vad förhörsledaren ställer för frågor men de kommer aldrig "lägga korten på bordet".
Citera
2017-05-17, 22:12
Medlem
Undra om han säger i förhör nu att råkade putta Tova in i en byrå igen.

Han är nog inte så smart att kan hitta på andra sätt.
Citera
2017-05-17, 22:15
Medlem
Browndawgs avatar
Måste vara 100 inlägg nu om vad som kan räknas som tillhygge eller inte.

På en video jag såg med åklagaren frågade en reporter
"Har vapen använts i mordet?"
Åklagaren: Nej inget vapen.
Reporter: Tillhygge då?
Åklagaren: Ja, tillhygge.

Alltså har han använt något annat än sin kropp annars hade svaret på frågan varit nej.

Kan vara vad som helst. En jävla sko om ni vill. Men dom var och dök efter något i sjön dagen efter hon hittats och vi i tråden utgick då i från att dom letar efter mordvapnet. Eller tillhygget.

Kan vi skippa diskussionen om vad som är ett tillhygge nu måntro? Finns andra trådar för det.
Citera
2017-05-17, 22:17
Medlem
Har det framkommit var kroppen hittades i sjön?
Citera
2017-05-17, 22:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Om man mördat ngn så skriver man inte dagen efter: jävla skitliv, som om jag inte hade nog prob.. Det här tar priset... Om man inte i panik planerar att ha en story innan hon hittas.
Sen är det också konstigt att han vill sms:a pappan och vill ha pengar för en fönsterruta om han vet att han mördat pappans dotter.
Känns ju som att han inte skulle vilja kontakta fadern igen direkt.. Är man svartsjuk o älskar ngn och råkat döda denne är man nog helt förstörd och ångerfull dagen efter. Så antingen är det inte han eller så är han riktigt sjuk i huvvet!
Det verkar inte bättre än att det handlar om en (obs hobbypsykoanalys) mycket självisk, svartsjuk, kontrollerande, besatt, aggressiv och eventuellt självhatande individ som låtsasmedicinerar med piller och sprit i kombination.

Man vet ju inte hur länge han levt på detta sätt men jag kan tänka mig att det har mixtrat rejält med hans hjärna.

Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
vad för sc bild?
Ingen tidning visar någon sc-bild. Du kommer förmodligen kunna se den i FUP:en som lär släppas om 6 mån ca.
Citera
2017-05-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
föremål som kan vålla allvarlig skada om de används som tillhygge, inbegripet

Inbegripet med andra ord en knuten näve. Tillhygge är brukningen. Inte i bestämd form utan omfattar ALLT som tillför skada.

Men i detta fallet tror jag mer på ett ting plus händer mm

Enligt din definition är ALL mishandel att betrakta som utförda med tillhygge så varför finns skillnaden i så fall?

"Vad gäller misshandel av normalgraden brukar man utgå från att ett knytnävsslag faller under denna gradindelning. Detta förutsätter dock att det inte föreligger några förmildrande eller försvårande omständigheter. Grov misshandel å andra sidan förutsätter ett grövre våld än ett "vanligt" knytnävsslag, samt att exempelvis flera personer ger sig på en etc. Användning av tillhyggen så som knogjärn talar starkt för en grövre form av misshandel"

http://lawline.se/answers/misshandel-av-normalgraden-eller-grov#sthash.lvwoDs1E.dpuf
Citera
2017-05-17, 22:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wyxlock
Väldigt tveksam till det. Jag tror inte detta handlar om ett planerat drag, jag tror att hon åkt dit av någon anledning, sprit/sex/för att prata. Att hon blivit tvingad känns dock orimligt.

Väl på plats har något gått snett, bråk har uppstått vilket leder till att BO avlider, att det skulle vara för att dölja misshandeln känns långsökt. Det är, som jag tror, vanliga volvoraggare/bönder och inga fullblodade psykopater.

Jag tror inte heller att det fanns ett uppsåt att döda, snarare oplanerat vållande till annans död, dråp!

Citat;
"Fuuuucking skitliv!!!! Som om man inte hade nog med problem redan!!!! Men detta tar faan priset".

Jag tycker att det citerade tyder på att den misstänkte har gjort något oplanerat och resultatet blev något som vederbörande inte önskade.

Han har antagligen i affekt lappat till Tova med ett föremål eller slängt in henne i en byrå med döden som resultat.
Citera
2017-05-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Har det framkommit var kroppen hittades i sjön?

ska finnas i tråden, hittar den dock ej men några sidor tillbaks iallafall. Finns nån som länkade satelitt bild
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in