Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 22:02
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
föremål som kan vålla allvarlig skada om de används som tillhygge, inbegripet

Inbegripet med andra ord en knuten näve. Tillhygge är brukningen. Inte i bestämd form utan omfattar ALLT som tillför skada.

Men i detta fallet tror jag mer på ett ting plus händer mm

Vad får du det där svamlet ifrån? Källa, tack.

http://www.ne.se/uppslagsverk/ordbok/svensk/tillhygge
Senast redigerad av Zissela 2017-05-17 kl. 22:04.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag tror att han antingen drogade ner henne eller hade planer på att ta sitt eget liv efteråt. Jag får nämligen känslan att det här inte var någon impulshandling. Typ, "om inte jag får ha dig så ska ingen annan heller någonsin få ha dig"..

Men tanke på att han köpt stora mängder sprit och piller dagen innan är det inte omöjligt att han planerat att ta sitt liv.
Jag var ganska säker på att det var någon slags olyckshändelse till en början men det kan mycket väl vara så att denne ungen mannen är sjukare än jag först trodde..
Citera
Medlem
Tröttsamt med alla mördare som ska neka in absurdum till det de har gjort. Man blir förbannad. Det är inte lätt att ha ihjäl en annan människa, så detta är ingen liten olycka. Känner på mig att detta blir en Mats Alm-situation, frågan är om han lyckas koka ihop en lika osannolik story eller om det blir lite mindre pinsam.
Citera
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Alltså tydligen sitter han och nekar in i kaklet:

22-åringens advokat Bo Karlsson säger att hans klient förnekar all inblandning i det misstänkta mordet på Tova Moberg.
– Han förnekar brott. Han har lämnat en redogörelse för den aktuella dagen, kvällen och natten när nu det här ska ha kunnat ägt rum och i den berättelsen ingår ingenting av det åklagaren säger ska ha hänt Tova, säger Karlsson.
Vad 22-åringen säger om vad som hände den aktuella kvällen och vad han hade för kontakt med Tova Moberg vill advokaten inte gå in på.
– Det är jag inte beredd att svara på i nuläget, säger han.

Vad fan. Hur länge ska han neka? Finns ingen annan misstänkt heller. Och kan fan inte tro någon annan gjort detta.

Edit; whoo jag har lärt mig skriva kursiv stil på flashback

Vet ej om polisen i Sverige kör någon speciell förhörstaktik men kollade på en dokumentär om en specialenhet i England för sexualbrott och enligt dem är det extremt viktigt hur man lägger upp förhörstaktiken på MGM. Dem gör det i tre delar:

Del ett - MGM får själv berätta om händelseförloppet. Polisen säger inte så mycket.
Del två - Polisen berättar för MGM vad denne är anklagad för och väntar inte så mycket på svar, om nu vederbörande inte börjar prata utav bara fasen.
Del tre - här först går man in med alla bevis och ser hur MGM svarar på bevisen samt kollar kroppsspråk osv osv

...som sagt vet ej om den svenska polisen kör något liknande men det känns att med tanke på att det fortfarande inte gått alldeles för lång tid sedan allt hänt så kan det finnas vissa "förhörstaktiska" skäl till att MGM inte pratat så mycket än. Däremot har jag ingen koll på vad MGM:s advokat får lämna för uppgifter till sin klient i sammanhanget men MGM lär ju vara rätt ovetande om vad polisen har för bevis/kompisarna släppta/vad som händer annars osv osv...
Citera
2017-05-17, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Eftersom GMs polare inte verkar vara inblandade så kan man ju inte låta bli att undra:

VARFÖR i hela fridens namn åkte Tova till sitt våldsamma ex mitt ute i ingenstans???
Som jag skrev tidigare, hon var kär i en kille sedan flera år bara för att pappa gick emellan slutade inte magin dom emellan!

Festen som hon skulle på kanske var en förklä för att kunna vara borta utan att pappa frågade!

Klassiskt tyvärr.
Citera
2017-05-17, 22:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
föremål som kan vålla allvarlig skada om de används som tillhygge, inbegripet

Inbegripet med andra ord en knuten näve. Tillhygge är brukningen. Inte i bestämd form utan omfattar ALLT som tillför skada.

Men i detta fallet tror jag mer på ett ting plus händer mm
Men snälla sluta nu. Du kan ju knapppt formulera hela meningar och du ska lära andra som hänger på ABoK 24/7 vad ett tillhygge är resp inte är?
Lägg ner.

ON TOPIC:

Bilden klarnar mer och mer.
Ett ex som misshandlat henne förut. Ett ex med lite för få hjärnceller som fortfarande är betuttad. Tyvärr saknas självbehärskning. Nu tas det i för mycket eller puttas in i skåp eller... Och den här gången blev det ett värre slut.

Tova lilla, vad skulle du dit och göra?
Citera
2017-05-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wyxlock
Men tanke på att han köpt stora mängder sprit och piller dagen innan är det inte omöjligt att han planerat att ta sitt liv.
Jag var ganska säker på att det var någon slags olyckshändelse till en början men det kan mycket väl vara så att denne ungen mannen är sjukare än jag först trodde..

Ja vem vet kanske planerade han ett utvidgat självmord. Kanske kom han på andra tankar när han haft ihjäl tjejen. Kanske var planen bara att bli "fucked up". Kanske skulle hon hämta spriten. Mycket är oklart.
Citera
2017-05-17, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wyxlock
Hade han köpt sprit och tabletter, vart framkommer det?
Citera
2017-05-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men snälla sluta nu. Du kan ju knapppt formulera hela meningar och du ska lära andra som hänger på ABoK 24/7 vad ett tillhygge är resp inte är?
Lägg ner.

ON TOPIC:

Bilden klarnar mer och mer.
Ett ex som misshandlat henne förut. Ett ex med lite för få hjärnceller som fortfarande är betuttad. Tyvärr saknas självbehärskning. Nu tas det i för mycket eller puttas in i skåp eller... Och den här gången blev det ett värre slut.

Tova lilla, vad skulle du dit och göra?

Ja, lägg till piller och sprit på din analys av killen och situationen så har du en dödligt giftig coctail.
Citera
2017-05-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Hade han köpt sprit och tabletter, vart framkommer det?

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/anhorig-till-tovas-ex-befarar-det-varsta/
Citera
2017-05-17, 22:08
Medlem
Finns den där Snapchat-bilden att se någonstans? Jag hr bläddrat bak i tråden men inte hittat. Kanske har missat, ber om ursäkt i såfall.
Citera
2017-05-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Finns den där Snapchat-bilden att se någonstans? Jag hr bläddrat bak i tråden men inte hittat. Kanske har missat, ber om ursäkt i såfall.

Nix. Aftonbladet visar den inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in