Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Alltså tydligen sitter han och nekar in i kaklet:
22-åringens advokat Bo Karlsson säger att hans klient förnekar all inblandning i det misstänkta mordet på Tova Moberg.
– Han förnekar brott. Han har lämnat en redogörelse för den aktuella dagen, kvällen och natten när nu det här ska ha kunnat ägt rum och i den berättelsen ingår ingenting av det åklagaren säger ska ha hänt Tova, säger Karlsson.
Vad 22-åringen säger om vad som hände den aktuella kvällen och vad han hade för kontakt med Tova Moberg vill advokaten inte gå in på.
– Det är jag inte beredd att svara på i nuläget, säger han.
Vad fan. Hur länge ska han neka? Finns ingen annan misstänkt heller. Och kan fan inte tro någon annan gjort detta.
Edit; whoo jag har lärt mig skriva kursiv stil på flashback

Vet ej om polisen i Sverige kör någon speciell förhörstaktik men kollade på en dokumentär om en specialenhet i England för sexualbrott och enligt dem är det extremt viktigt hur man lägger upp förhörstaktiken på MGM. Dem gör det i tre delar:
Del ett - MGM får själv berätta om händelseförloppet. Polisen säger inte så mycket.
Del två - Polisen berättar för MGM vad denne är anklagad för och väntar inte så mycket på svar, om nu vederbörande inte börjar prata utav bara fasen.
Del tre - här först går man in med alla bevis och ser hur MGM svarar på bevisen samt kollar kroppsspråk osv osv
...som sagt vet ej om den svenska polisen kör något liknande men det känns att med tanke på att det fortfarande inte gått alldeles för lång tid sedan allt hänt så kan det finnas vissa "förhörstaktiska" skäl till att MGM inte pratat så mycket än. Däremot har jag ingen koll på vad MGM:s advokat får lämna för uppgifter till sin klient i sammanhanget men MGM lär ju vara rätt ovetande om vad polisen har för bevis/kompisarna släppta/vad som händer annars osv osv...