2017-05-17, 21:54
Medlem
1. Hon drack sig redlös, överdos eller vad som helst, han fick panik och gömde kroppen.

2. Ett bråk som resulterade i att hon blev skadad och avled, han gömde kroppen.

3. Han brister och dödar henne med avsikt.

Åklagare nämner tillhygge, kan likagärna varit en spade att gräva ner hennes kropp.
Citera
2017-05-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/anhorig-till-tovas-ex-befarar-det-varsta/

Verkar ha en skruv lös den här killen minst sagt.
Flugit in i en byrå och en blåklocka? Nä, en rak höger är mer troligt.-

Äckligt att gå och kräva pengar av någon vars dotter man tagit livet av några timmar tidigare. Fy fan vilket ärkesvin. Jag bara hoppas att han inte kommer lindrigt undan och får något klent straff som vi så ofta ser idag.
Citera
2017-05-17, 21:56
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Här är nånting som sticker ut. Killarna berättade väldigt tidigt vad de varit med om. Därför blev även Jimmy och Fredrik intagna till polisen.

Initialt har det att göra med ... när man letade efter Tova och försökte få klart för sig var hon var, så lämnade de uppgifter som gjorde att de kunde misstänkas. Det var de själva som gjorde det, säger Sammens

Det här tycket jag också sticker ut;

Enligt Aftonbladets uppgiftslämnare har en av de frisläppta killarna efter flera förhör till slut berättat vad han vet om mordkvällen på den ensligt belägna gården.

De måste ju ljugit om kvällen, därför togs de in. Och tog ett tag innan killarna berättade vad de visste.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
1. Hon drack sig redlös, överdos eller vad som helst, han fick panik och gömde kroppen.

Åklagare nämner tillhygge, kan likagärna varit en spade att gräva ner hennes kropp.

Han grävde inte ner henne. Han dumpade henne i sjön.
Citera
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
GWs statistik brukar stämma. 9 av 10 gånger är det den mördade kvinnans karl som gjort det. Usch. Så ruskigt hemskt.
Citera
2017-05-17, 21:57
Medlem
Citat:

Jag tror att han antingen drogade ner henne eller hade planer på att ta sitt eget liv efteråt. Jag får nämligen känslan att det här inte var någon impulshandling. Typ, "om inte jag får ha dig så ska ingen annan heller någonsin få ha dig"..
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Då får du slå upp i en ordlista nästa gång.

SAOL: Tillhygge: föremål att slå med.

föremål som kan vålla allvarlig skada om de används som tillhygge, inbegripet

Inbegripet med andra ord en knuten näve. Tillhygge är brukningen. Inte i bestämd form utan omfattar ALLT som tillför skada.

Men i detta fallet tror jag mer på ett ting plus händer mm
Citera
Medlem
Citat:

3. Han brister och dödar henne med avsikt.

Man behöver spade när begraver i vatten.
Citera
2017-05-17, 22:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Tänk om det är granngubben då?

Nu vet jag inte gå hur långt det är till närmaste hus, men du menar att han tagit sig till Billys hus, slagit ner Billy, kidnappat och dödat Tova och sedan burit ned henne till sjön? Varför?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1

Inbegripet med andra ord en knuten näve. Tillhygge är brukningen. Inte i bestämd form utan omfattar ALLT som tillför skada.

Men va fan vad ni snackar om det. Åklagaren svarar inte ens på frågan om tillhygge.

Användes vapen?
– Nej, inte vapen i den bemärkelsen att det är revolver eller pistoler eller något sådant, säger Christer Sammens.
Tillhygge?
– Det kan vara möjligt.
Citera
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1

Han kan säkert komma att ta livet av sig. Därför hoppas jag att KVV har ett extra öga på fegisen.
Citera
2017-05-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Vad fan. Hur länge ska han neka? Finns ingen annan misstänkt heller. Och kan fan inte tro någon annan gjort detta.

Men är det så konstigt egentligen? Är ju bara att gå till sig själv - jag skulle inte erkänna direkt. Man lär väl leva på hoppet att man klarar sig..

På riktigt, skulle jag förmodligen säga "Det var jag", innan polisen ens fått in mig i bilen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in