2017-05-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
DJ får kräkas ur sig det sista i Aktuellt helt oemotsagd.

Ursäkta men vad pågår inne i ditt huvud?

SÅC och RS har ju själv vid upprepade tillfällen avböjt att medverka.
Citera
2017-05-17, 21:37
Medlem
Jag tycker att metoderna var hårda mot familjen, men samtidigt tror jag inte att Rolf Sandberg gjorde detta för sakens skull utan han trodde på deras skuld.

Det var väl familjen som hörde av sig til polisen och inte tvärtom.
Det har använts tuffa metoder i andra fall, men detta sticker ut för att de misstänkta gärningsmännen var så pass unga.

En 10 årings alibi tycker jag personligen inte håller.
Citera
2017-05-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Vad har du för kommentarer om programmet? Du är nog den som flitigast argumenterat för att R och C är skyldiga.

Mest känslor vill se fakta från hela FUP innan jag bestämmer mig :-)
Citera
2017-05-17, 21:38
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK4Life
FAN VAD jävla arg jag är nu efter att ha sett alla delar, och läst DN. Rolf Sandberg, Ingrid H och Sven Å. Christianson har förstört flera människors liv samt låtit en mördare gå fri.
Känner samma sak, mest ilska känner jag mot Rolf Sandberg och de två förhörsledarna. Jag tycker inte att Sven Å Christiansons skuld framkommer särskilt klart och dessutom var det ändå poliserna som skötte utredningen och deras ansvar för om de tog in stollen Christianson.

Är det någon som kan bjuda på lite länkar till intervjuer med Dan Josefsson som rör fallet och dokumentären?

Edit: Kvällens aktuellt: https://www.svtplay.se/video/13668908/aktuellt/aktuellt-17-maj-21-00?start=auto&tab=senaste
Senast redigerad av AdamBomb 2017-05-17 kl. 21:45.
Citera
2017-05-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48

Men Robin och Christians vittnesmål håller?
Citera
2017-05-17, 21:39
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Men han tycks ha rätt till det. Min spontana tanke efter halva sista avsnittet var att dessa poliser och psykologen borde åtalas, och själva behöva betala ett saftigt skadestånd till bröderna från egen ficka:

Sånt här bubblar upp till ytan när allt för lång tid har gått. Det som är mest allvarligt är att teorier om undanträngda minnen fick stå oemotsagda under 1990-talet vid svenska mordutredningar. Som hämtat ur en amerikansk film när offret sakta men säkert minns en traumatisk händelse från det förflutna. Det ledde till att Tomas Quick dömdes för åtta mord i utbyte mot knark. Eller att två barn ställdes till ansvar för mord i utbyte mot att få träffa sin mamma och slippa fyra och en halv timme på förhörsbänken.

Det är ett systemfel som har pågått och därför måste någon kommission tillsättas om det inte redan har skett, där samtliga fall där SÅC har varit involverad gås igenom.
Citera
2017-05-17, 21:40
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino

Men du måste väl ha några tankar om förhören? Var de korrekt skötta tycker du, eller tycker du som de flesta av oss andra att de är rent åt helvete?
Citera
2017-05-17, 21:40
Medlem
Igni-ferroques avatar
Blir faktiskt riktigt illa berörd. Tänk vad det här gjort mot de två grabbarna genom alla år? Den här storyn om att pojkarna berättat saker som bara mördaren kände till var ren och skär lögn. Och det måste poliserna ha vetat. De hade ju egna tekniker som sa att det omöjligen kunde varit pojkarna som bar kroppen.

Dom ville bara bli av med fallet. Då offrar dom två små barn och med det resten av familjen.

Att det dessutom innebär att en mördare fick löpa, det spelade visst ingen roll. Jag saknar ord.
Citera
2017-05-17, 21:41
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jag tycker att metoderna var hårda mot familjen, men samtidigt tror jag inte att Rolf Sandberg gjorde detta för sakens skull utan han trodde på deras skuld.

Det var väl familjen som hörde av sig til polisen och inte tvärtom.
Det har använts tuffa metoder i andra fall, men detta sticker ut för att de misstänkta gärningsmännen var så pass unga.

Varför skulle RS ljuga om vad som framkommit om han nu verkligen tror på deras skuld?

Alibit känns inte helt tätt, men det finns i övrigt ingenting som faktiskt pekar på att bröderna vart delaktig i själva mordet så jag ser inte hur RS kunde vara så övertygad om pojkarnas skuld. Det som funnits har ju varit pojkarnas "detaljer" i deras historier och dom är ju framledda.
Citera
2017-05-17, 21:41
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Varför ska du läsa FUP? Ända förklaringen till ditt sinnessjuka ställningstagande är att du var en del av denna katastrofala utredning...
Citera
2017-05-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det här är ett diskussionsforum där har man olika åsikter annars blir det ingen diskussion utan snarare ett ryggdunkar-forum. Är det du vill ha så får du vända dig till facebook eller liknande.

Om inte annat så bekräftar såna inlägg som du gör min världsbild om hur pass galna ni faktiskt är. Du tror förmodligen även att världen styrs av rymdödlor?

Han var alltså 24 när han försökte ligga med en 13 årig tjej? Du vet hur liten man är då? Det är inte som du kommer ihåg från när du var lite vettu...

Han visar peddotendenser senare i livet. Förmodligen kanske han även tänder på pojkar. Skulle vara oerhört intressant om man kunde få anekdoter från hans vänner men det lär ju inte hända.

13-årig tjej https://www.google.se/search?q=13+year+old+girl&source=lnms&tbm=isch&sa= X&ved=0ahUKEwixgrqbwPfTAhXIWiwKHVCqBR4Q_AUICigB&bi w=1366&bih=662#imgrc=_mDZ_MMT6swPQM:

Vad säger du nu då?
Du har heller ingen aning om vad pedofili innebär.

Du försöker smutskasta familjen med rent skräp och nonsens. Det finns inga bevis, det finns inga erkännanden, det finns ingenting. Till och med förhörsledarna ångrade hur förhören gick till.

Den enda som påstår att erkännanden finns, det är Rolf Sandberg, samma individ som ljugit rakt igenom och som inte ens vill stå till svars gällande sin idioti.
Citera
2017-05-17, 21:42
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaeste
Är dessa förhör i överensstämmelse med FN:s barnkonvention?

Hehe, så långt behöver man inte gå - det är ju grovt olagligt i Sverige också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in