Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 19:39
Citat:
Ursprungligen postat av Isaleex
Har följt denna tråden lite och även inläggen på mgm sida.
Läste någonstans att BO dog runt 04 på morgonen. Men vittnet hade sett 3 män i en båt på kvällen samt i skogen. Vet man att vittnet sett männen på lördagen eller är det söndagen det handlar om?
Om det är lördagen det handlar om, säg att mgm har misshandlat BO och trott att hon är död. Sett till så han har alibi genom att fara runt på sjön och springa omkring i markerna med dessa som dessutom är helt ovetande om det brott som har begåtts. Medans BO ligger gömd någonstans och kämpar för sitt liv.
Jag tänker att BO befinner sig ute på gården av den enkla anledningen att hon ska köpa alkohol till festen hon skulle till. Kanske tog svartsjukan över när mgm fick reda på att hon skulle ut samma kväll.
Tycker dock inte mgm ser ut som någon psykopat. Han ser ut som vem som helst i den åldern. Rätt söt. Man har kanske förutfattade meningar om hur en otäck person ska se ut.
Jag tycker han ser obehaglig ut i blicken.
Citera
2017-05-17, 19:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Nej det är iofs sant. Du kanske tror att polisen har fel kille?

...och du vet att de har det?
Citera
2017-05-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Så du lilla kvinnomisshandlare och mördare! Inne på kåken kommer du få ha det gött.. bli knullad i röven varje dag. Har du riktigt stor tur åker du på "old shcool" gänget där inne.. HA bland annat. Och inom HA gillar man inte små män med små penisar som tar livet av 19 åriga Svenska tjejer! Så du lilla Billy boy.. inne på kåken får du det vad du förtjänar!

Och hur ofta händer det? Hur många sitter inte inne för att ha dödat sina flickvänner/fruar?
Citera
Medlem
pippilongbongs avatar
Inget jag känner till tyvärr

Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Det är nog lätt att känna så när man är vänner.. men vad vet ni om att han misshandlat henne tidigare?
Citera
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
DET har det inte stått nånstans. Och jag har följt fallet noga. Kan du länka?

Det har jag också snappat upp, långt innan vittnesmålet om båtfärden. Tror media pratat med vittnet, ska dubbelkolla om jag kan hitta,
Senast redigerad av mod3styblais3 2017-05-17 kl. 19:46.
Citera
2017-05-17, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Det är inte känt när hon dog, annat än att hon dog någon gång under natten. Att hon skulle ha dött 04:14 på natten var enligt polisen ett tekniskt fel i deras system.

Tre personer sågs ute på sjön efter 17:00 på lördagen. Man ska ha fått ett livstecken(telefonsamtal) från Tova runt 21:00-22:00 på kvällen samma dag.

Okej, men då spelar vittnesmålet inte någon som helst roll då. Helt meningslöst.
Citera
2017-05-17, 19:43
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
...och du vet att de har det?
Vad talar för någon annan? Utveckla gärna isåfall. Har du något hett spår som vi andra inte vet om? Och han begärs häktad för mord på svaga grunder menar du? Du kanske är kompis med han och sitter och försvarar han här? Allt annat låter helt ologiskt för mig isåfall. Eller så är du bara efterbliven. Vad vet jag.
Citera
2017-05-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deffad100
Flashback här dömer vi snabbt, ingen har dömt dom, förstörda liv. s'ger som gw minnet är kort

Ingen glömmer deras ansikten. De kommer föralltid förfölja dom.
Citera
2017-05-17, 19:45
Medlem
pippilongbongs avatar
Kör ikväll gruppen på fb 1 https://www.facebook.com/groups/1501630190127729/

Kör ikväll nr 2 https://www.facebook.com/groups/481035018683373/

Tyvärr så vet jag väldigt lite om Billy och tova.

Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Finns det andra möjliga förklaringar på lokal nivå? Vad ryktas det om? Känner du till någonting om möjlig svarttaxisajt (Facebook?) som det ryktas om i tråden? Eller tror ni, precis som de flesta här, att exet har gjort det (oklart varför)?
Citera
2017-05-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och hur skulle hon förklara för föräldrarna varför en hämtning inte blev aktuell?

Du kan ha rätt, men svara gärna på min 5fråga.
Hon kanske hade tänkt tillbringa natten hos exet och sen tagit dig till festen för att hämtas där..... vem vet vad folk gör om de är kära😉
Citera
2017-05-17, 19:48
Medlem
Till alla som tjatar om taxin. Saxat från Aftonbladet:

Tova Moberg, 19, skulle bli hämtad på festen av sina föräldrar.
På söndagsmorgonen, när hon inte hade ringt eller kommit hem, började de söka henne.
De åkte hem till en av de tre män, som nu är misstänkta för mordet.
– Han sa att hon hade varit på gården, men tagit en taxi därifrån, säger en nära vän till familjen Moberg.

Vilket indikerar att han skulle varit kvar på gården när Tova tog taxi. Alltså: hon hittas ihjälslagen på gården (ja, det sägs att tillhygge använts). Vem är då förövaren? Det är de förövaren man, med hittade bevis, antar att Billy är. Trots att han nekar ända in i kaklet är han häktad. Och det beror INTE på att bevis saknas. Utan det finns starka indikationer. Så starka att man lämnar en häktningsframställan.
Citera
2017-05-17, 19:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Dom hade vart på cruising i nån by eller stad. Och åklagaren verkar ju veta att det stämmer.

Om de hade så klara alibin så hade ju åklagaren avfört dem direkt. Han har ju inte avfört dem helt ännu utan bara frisläppt dem i brist på bevis.

Vittnen säger sig ha sett dem på denna crousingen men vittnen har också sett Tova där enligt uppgifter i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in