Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 19:49
Medlem
Fy fan så tragiskt att hennes uppjagade och säkerligen förbannade far var där på gården och letade henne och sen visar det sig att hans dotter låg i vattnet alldeles intill samtidigt.
Citera
2017-05-17, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Så du lilla kvinnomisshandlare och mördare! Inne på kåken kommer du få ha det gött.. bli knullad i röven varje dag. Har du riktigt stor tur åker du på "old shcool" gänget där inne.. HA bland annat. Och inom HA gillar man inte små män med små penisar som tar livet av 19 åriga Svenska tjejer! Så du lilla Billy boy.. inne på kåken får du det vad du förtjänar!

ja så kan det bli om du får bestämma. vi får se, på morgon skrev vi annat, tänk så fel alla hade. nu återstår bara Billy. och att folk varit inne på dom släpptas Facebook o utryckt sin avsky, när dom inte ens varit med om detta får nog rannsaka sig själv nu ordentligt..........det var ingen hejd på jakten o åsikterna idag. ingen kyla fanns........tragiskt
Citera
2017-05-17, 19:52
Medlem
pippilongbongs avatar
Crousingen aka bilträffen var i delsbo. Både Jimmy och Fredrik var där.

Fredrik fick sig några smällar på kvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om de hade så klara alibin så hade ju åklagaren avfört dem direkt. Han har ju inte avfört dem helt ännu utan bara frisläppt dem i brist på bevis.

Vittnen säger sig ha sett dem på denna crousingen men vittnen har också sett Tova där enligt uppgifter i tråden.
Citera
2017-05-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om de hade så klara alibin så hade ju åklagaren avfört dem direkt. Han har ju inte avfört dem helt ännu utan bara frisläppt dem i brist på bevis.

Vittnen säger sig ha sett dem på denna crousingen men vittnen har också sett Tova där enligt uppgifter i tråden.

Tovas farbror har jag läst.
Citera
2017-05-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Till alla som tjatar om taxin. Saxat från Aftonbladet:

Tova Moberg, 19, skulle bli hämtad på festen av sina föräldrar.
På söndagsmorgonen, när hon inte hade ringt eller kommit hem, började de söka henne.
De åkte hem till en av de tre män, som nu är misstänkta för mordet.
– Han sa att hon hade varit på gården, men tagit en taxi därifrån, säger en nära vän till familjen Moberg.

Vilket indikerar att han skulle varit kvar på gården när Tova tog taxi. Alltså: hon hittas ihjälslagen på gården (ja, det sägs att tillhygge använts). Vem är då förövaren? Det är de förövaren man, med hittade bevis, antar att Billy är. Trots att han nekar ända in i kaklet är han häktad. Och det beror INTE på att bevis saknas. Utan det finns starka indikationer. Så starka att man lämnar en häktningsframställan.

Jag är väl förtrogen med vad som verkar rimligast, och jag tror på den rimliga teorin, men man behöver väl inte utesluta andra möjligheter. Om exet talar sanning (tänk om!) så är taxin det viktigaste spåret. Dessutom är ju gården (marken) stor. Men självklart verkar det rimligast just nu att exet är ansvarig (oklart varför), absolut. Och det är säkert där denna tragiska historia kommer att ha sitt slut.
Citera
2017-05-17, 19:56
Medlem
KonstapelApels avatar
- Tova skulle inte ha befunnit sig på gården, över huvud taget, hon skulle hålla sig därifrån
- men Billy hade något som Tova ville ha och det leder till att hon tar sig dit
- eftersom hon inte skulle befinna sig i Bs sällskap blir det naturligt att gården är det första stället oroliga föräldrar åker till, det är första tänkbara sökplats
- det förklarar inte gärningen men varför Tova var på platsen
- "cruisingen" var en bilträff i Delsbo, där var de övriga två under en tid på lördag kväll/natt
Citera
2017-05-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Ingen glömmer deras ansikten. De kommer föralltid förfölja dom.
Nja vill jag säga. De vart troligtvis inblandade för att Billy har sagt att dom var hans alibi.
Uthängda ja, men tar de avstånd och lär sig något om det som hänt eller när det kommer fram att de faktiskt var på en annan adress när det hände. Ibland kanske man inte skall lite på en vän som alltid har bestämmande rätt
Citera
2017-05-17, 19:58
Medlem
(FB) Misstänkt mord på Tova Moberg, 19, från Njutånger hittad död 2017-05-16

Denna var det som började prata om crusing när söker ordet cruising . Andra var att folk också fått pm och några som skriver det ordet. Inget om Tova eller farbror var med. Nu är jag upptagen men testa andra sökord om kan visa att nån sagt att tova var där.
Citera
2017-05-17, 20:00
Medlem
Om hon åkt taxi är ju lätt att kolla . Vem har ringt efter taxin finns det några samtal som ringts från den platsen .finns samtalslistor som från Tovas telefon . Han verkar inte så smart .
Citera
2017-05-17, 20:00
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Thanks!

Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Det har jag också snappat upp, långt innan vittnesmålet om båtfärden. Tror media pratat med vittnet, ska dubbelkolla om jag kan hitta,

"6. Vittnesuppgifter

Flera vittnen har talat om försvinnandet. Ett vittne såg tre män i en båt sent på kvällen som betedde sig "mystiskt". Ett annat vittne såg tre män springa ut från skogen sent på kvällen och ska ha täckt för sina ansikten."

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/884638-10-saker-vi-vet-om-forsvunna-tova-moberg-19

När jag läste om detta första gången fick jag uppfattningen att skogen var på söndagen. Men hittade inget sånt.
Citera
2017-05-17, 20:02
Medlem
Det skulle kunna vara så att Tova och Billy festade och blev rejält packade, kanske bråkade de och Tova sa att nu tar jag en taxi och drar. Packadsom han var så slocknar Billy och Tova stöter på ett eller annat vis på sin mördare.
Citera
2017-05-17, 20:04
Medlem
(FB) Misstänkt mord på Tova Moberg, 19, från Njutånger hittad död 2017-05-16

Här är det om Tova i Delsbo cruising.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in