Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 19:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Vad tror ni de två släppta kan misstänkas för?
Kan brott mot griftefriden och skyddande av brottsling vara aktuellt?

Jag tror att alla misstankar mot de släppta avskrivs, föreställer mig att de misstänktes inledningsvis därför att de har en koppling till gården via sin kompis(eventuellt att de också bodde eller vistades mycket på gården).
Citera
2017-05-17, 19:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Går inte genom satellit eller vad nu en GPS använder sig av?

Då måste GPS-mottagaren vara påslagen i telefonen och man skall kunna ringa upp den och se var telefonen befinner sig. Det finns appar för det men inte många har den installerad.
Det krävs också att telefonen kan se minst tre sateliter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Skit i båtturen och skogsturen..
Billy och Tova lämnas själva på gården när de andra åker på crusing. Bråk uppstår sent på kvällen/natten.. Billy går steget längre denna gång i misshandeln och stryper henne i vrede/svartsjuka..... han släpar henne till sjön i nånting och säger till T's föräldrar när de frågar efter henne, att hon tog en taxi därifrån..givetvis fattar de direkt misstankar mot honom pga tidigare händelser och att det är osannolikt att Tova skulle försvinna självmant..polisen blir informerade och anhåller honom och de andra 2 som varit där enligt vittnen.
Klantig kille.. är ju som upplagt för att bli avslöjad.. taxibolag kan kollas upp.. mobilpejling.. och dessutom dumpa så nära sitt eget hem.....

Nåt sånt lär de väl ha varit iaf.....?

Jag tänkte idiotförklara Billy, då hans "planerade mord" får han att framstå som lobotomerad... men kan vara så simpelt att det var en "blackout" och att hon var död därefter, dvs psykos liknande ilska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hon saknade honom .Ville dit och återförenas .Men han slog ihjäl henne...Han ringde några vänner som han vädj ade om hjälp med kroppen...Och dom ville ställa upp.F ö oskyldiga...

Vad fick du allt det där ifrån?
Citera
Medlem
Har följt denna tråden lite och även inläggen på mgm sida.
Läste någonstans att BO dog runt 04 på morgonen. Men vittnet hade sett 3 män i en båt på kvällen samt i skogen. Vet man att vittnet sett männen på lördagen eller är det söndagen det handlar om?
Om det är lördagen det handlar om, säg att mgm har misshandlat BO och trott att hon är död. Sett till så han har alibi genom att fara runt på sjön och springa omkring i markerna med dessa som dessutom är helt ovetande om det brott som har begåtts. Medans BO ligger gömd någonstans och kämpar för sitt liv.
Jag tänker att BO befinner sig ute på gården av den enkla anledningen att hon ska köpa alkohol till festen hon skulle till. Kanske tog svartsjukan över när mgm fick reda på att hon skulle ut samma kväll.
Tycker dock inte mgm ser ut som någon psykopat. Han ser ut som vem som helst i den åldern. Rätt söt. Man har kanske förutfattade meningar om hur en otäck person ska se ut.
Citera
2017-05-17, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
De två vittnesuppgifterna då, var det bara tillfälligheter? En hade ju sett tre killar som gick från skogen och försökte dölja sina ansikten. En hade sett en båt med tre killar som betedde sig märkligt. Har det inget med mordet att göra? Jag har inte följt tråden, ursäkta

Det är ju inte säkert att de ens försökt dölja sina ansikten. Det kan ju vara något vittnet fick för sig.
Det kan ha varit så enkelt att de haft tröjor eller jackor med huvor som de haft över huvudena, och att vittnet då tolkat det som att de försökte dölja sina ansikten.
Citera
2017-05-17, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isaleex
Läste någonstans att BO dog runt 04 på morgonen. Men vittnet hade sett 3 män i en båt på kvällen samt i skogen. Vet man att vittnet sett männen på lördagen eller är det söndagen det handlar om?
Om det är lördagen det handlar om, säg att mgm har misshandlat BO och trott att hon är död. Sett till så han har alibi genom att fara runt på sjön och springa omkring i markerna med dessa som dessutom är helt ovetande om det brott som har begåtts. Medans BO ligger gömd någonstans och kämpar för sitt liv.
Jag tänker att BO befinner sig ute på gården av den enkla anledningen att hon ska köpa alkohol till festen hon skulle till. Kanske tog svartsjukan över när mgm fick reda på att hon skulle ut samma kväll.
Tycker dock inte mgm ser ut som någon psykopat. Han ser ut som vem som helst i den åldern. Rätt söt. Man har kanske förutfattade meningar om hur en otäck person ska se ut.

Klockslaget var fel. Det tekniska hos polisen fallerade. Resten avstår jag från att kommentera.
Citera
2017-05-17, 19:35
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte alls konstigt. Han är inte dömd än.
Nej det är iofs sant. Du kanske tror att polisen har fel kille?
Citera
2017-05-17, 19:36
Medlem
emma80s avatar
Det var ett jävla tjat om FUP i tråden, den blir inte tillgänglig förrän åtal väckts.

Häktningsframställan är väl det enda att ta del av än så länge.

Målnummer: B1071-17, Hudiksvalls Tingsrätt.
Citera
2017-05-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isaleex

Det är inte känt när hon dog, annat än att hon dog någon gång under natten. Att hon skulle ha dött 04:14 på natten var enligt polisen ett tekniskt fel i deras system.

Tre personer sågs ute på sjön efter 17:00 på lördagen. Man ska ha fått ett livstecken(telefonsamtal) från Tova runt 21:00-22:00 på kvällen samma dag.
Citera
2017-05-17, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Det är jag medveten om. Men nu snackar jag om ett vittne som iakttagit tre personer komma ur skogen på söndagsmorgonen. Cruisingen var på lördagen.

Jaha. just det. Det är väl några andra hus där väl?
Citera
2017-05-17, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Är det inte så att ”cell” och signalstyrka också lagras?
Det är mycket mer komplext än så, signalstyrka säger inte heller vilket avstånd som telefonen är, för att kunna använda den till något vettigt bör man ha en till mast, eller en riktning. Sedan kan man för vissa celler ha begränsade celler, med 4G så kan man dessutom ha riktade beams. Ja, det går ibland att få fram massor med information och ibland inte mycket alls. Där jag bor hör mobilen sju olika basstationer bara hos min operatör, detta trots att det är på landet.

Notera förresten att det är mobilen som samlar in allt data och sedan berättar för nätet hur bra signal den har. Sedan loggar nätet dessa mätningar. Mobilen har ju lägre effekt än nätet nämligen... 😀

Så länge som mobilen inte anser att den har så dålig signal att den behöver byta basstation så är den tyst i en timme, såvida man inte surfar eller ringer. En modern telefon kommunicerar själv i bakgrunden hela tiden om nät finns och är tillåtet, vilket gör att min sällan mår en timmes inaktivitet. Detta gör att loggarna nuförtiden är mycket mer exakta än de var förr, men det innebär också att batteriet töms snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in