Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag tror att det kan bli riktigt svårt att fälla dessa killar om de kör på att blåneka. Hittas inte ett mordvapen som kan knytas till dådet så kan det bli lurigt. Killarna kommer inte att erkänna om inte stark bevisning presenteras.

Övertygad om att någon redan erkänt sin inblandning.
Citera
2017-05-17, 12:39
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindyourbuiz
Nej, volvoraggare som gillar öl finns ju i varenda liten stad. Alingsås, Sollebrunn, Vårgårda, Åmål osv och hundra andra mindre städer i Sverige.

Det är inget ovanligt fenomen, möjligen om man är en inskränkt storstadsbo med noll koll på sin omgivning.

Det är svårt att till fullo inse hur bisarrt livet kan vara på landsbygden. Alltså bara smeknamnen på de misstänkta, känns ju som en billig TV-parodi.
Citera
2017-05-17, 12:42
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det är svårt att till fullo inse hur bisarrt livet kan vara på landsbygden. Alltså bara smeknamnen på de misstänkta, känns ju som en billig TV-parodi.
Vad är det för bisarrt med att gilla öl och bilar? Är väl inte mer bisarrt än att gilla kaffe och stuprörsjeans eller vad man nu gillar i Stockholm.
Citera
2017-05-17, 12:43
Bannlyst
Citat:
Jag tror att det kan bli riktigt svårt att fälla dessa killar om de kör på att blåneka. Hittas inte ett mordvapen som kan knytas till dådet så kan det bli lurigt. Killarna kommer inte att erkänna om inte stark bevisning presenteras.

och det tror du på, 2 stampar i golvet så babblar dom allt dom kan. det är inga erfarna gossar detta, samt vet du vad polisen har redan.......NÄ jag vet OT.
Citera
2017-05-17, 12:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Det kanske inte finns ett mordvapen. Det kan vara nävar som slår och stryper.
Citera
2017-05-17, 12:46
Medlem
Det är inte helt omöjligt att förhören gett massor. Både från Billy och hans kompisar. Det är bara det att polisen inte går ut med det i tidningarna. Än. De vill samla bevis för att ha på fötterna i en häktningsförhandling. Mordvapnet KAN ju vara hittat. De vet säkert idag hur flickan bragts om livet. Obduktionen har hållit på i två dagar så de har säkert ett hum om det mesta nu. Allt ska sys ihop till en solid grund så att häktning inte kan ifrågasättas.
Citera
2017-05-17, 12:46
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Väldigt bra skrivet.
Är en Urstockholmare med släkt på "bystan". Det må vara Volvo med en massa extraljus, köra racing på isen då den är frusen, rejält med pilsner till helgen, men jävlar i min skäl vilka rekorderliga människor de är.
Väldigt trygga människor med en moralisk standard som vi Stockholmare bara kan drömma om.

Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira

Det finns folk av alla sorter på landsbygden som i storstan. Generaliseringar om hur folk är är bara enfaldiga.
Citera
2017-05-17, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knallrosasmurf
De där tror jag det kan ha att göra med. Golare brukar ju inte vara så populära bland kriminella, de är ju typ de värsta dom vet. Både tjejen och pappan golade, hon till han och han till polisen. Inte bara därför men de kan ha gjort han argare.

Så alla som anmäler ett brott är "golare"?. Du vill alltså ha anarki så folk kan mörda till höger och vänster utan att åka dit. Det är sällan mördare åker dit nämligen om det inte finns människor som hjälper polisen.
Citera
2017-05-17, 12:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Vad är det för bild ni pratar om på någon av GM där han har fejk leende? Jag har letat i tråden och kollat sammanfattningen men hittar den inte.

Du letade inte tillräckligt väl. Någon sida bak från ditt inlägg har har t ex jag länkat till bilden.

https://minfil.org/b6s7G9b9bc/Screenshot_20170517-072105.png
Citera
2017-05-17, 12:48
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Vad är det för bild ni pratar om på någon av GM där han har fejk leende? Jag har letat i tråden och kollat sammanfattningen men hittar den inte.

Här är den.
Citera
Moderator
OYs avatar
Att åklagaren säger sig ha en ganska bra bild av vad som har hänt tyder på att någon av de misstänkta har berättat vad som har hänt.
Citera
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du letade inte tillräckligt väl. Någon sida bak från ditt inlägg har har t ex jag länkat till bilden.

https://minfil.org/b6s7G9b9bc/Screenshot_20170517-072105.png

Leendet och kepsen borde räcka för att fälla honom. Brrr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in