Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 19:05
Medlem
pippilongbongs avatar
Jajamän

Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Inga vänner till dessa 3 herrar i tråden?
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Förstår jag dig rätt att den kvarhållne mannen har utfört såväl handlingen som gömmandet av kroppen ensam?

Christer Sammens åklagare – Ja.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/fore-detta-vannasbo-begars-haktad-for-mordet-pa-tova
Senast redigerad av Moosky 2017-05-17 kl. 19:08.
Citera
Medlem
qztars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Han var säkert hög på marijuana och minns inget nu. Så det går tyvärr.

Allt beror ju på blandning av substanser. Låter dock otroligt långsökt.
Citera
2017-05-17, 19:06
Medlem
De två vittnesuppgifterna då, var det bara tillfälligheter? En hade ju sett tre killar som gick från skogen och försökte dölja sina ansikten. En hade sett en båt med tre killar som betedde sig märkligt. Har det inget med mordet att göra? Jag har inte följt tråden, ursäkta
Citera
2017-05-17, 19:06
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
Säker?
Jag är ingen expert men med två master borde man bara kunna få 2 möjliga positioner, (där den ena är en spegelvänd variant av den andra) och inte 100% få ut rätt position?

Kanske har fel som sagt, kan inget om hur masterna/kommunikationen utan försöker bara tänka logiskt...

Du är expert eller åtminstone tänker du logiskt.

Googla triangulering. Det finns kartor hos operatörerna där masterna är utmärkta.
Senast redigerad av PeterNoster 2017-05-17 kl. 19:12.
Citera
2017-05-17, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pippilongbong
Jajamän

Är du det?

Vad säger man i kompiskretsen? Var detta väntat?
Citera
2017-05-17, 19:09
Medlem
qztars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
De två vittnesuppgifterna då, var det bara tillfälligheter? En hade ju sett tre killar som gick från skogen och försökte dölja sina ansikten. En hade sett en båt med tre killar som betedde sig märkligt. Har det inget med mordet att göra? Jag har inte följt tråden, ursäkta

Om MGM, alla tre, varit berusade av något så kan det givitvis varit nojja. Kanske gick de och rökte en splirre och såg att någon tittade och då försökte dölja sitt utseende? "Vittnet" kunde ju varit en civis i deras ögon.
Citera
2017-05-17, 19:10
Medlem
pippilongbongs avatar
Ingen tror att dem kan ha gjort det.

Båda 2 här blivit av med körkortet pga ringa narkotikabrott. Men vi träffar dem ändå på helgerna.

Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Är du det?

Vad säger man i kompiskretsen? Var detta väntat?
Citera
2017-05-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Han var säkert hög på marijuana och minns inget nu. Så det går tyvärr.

Hut hög du än är på marijuana så kan jag garantera dig att man minns om man mördat någon.

Isåfall om han vart redigt stupfull, blandat med benzo.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Sammanfattat så låter detta som ett klassiskt "stoner fall", där tre hasch-rökare har duckat upp det ordentligt. Varav en extra mycket som säker har blandat marijuana och hasch.

Skyller på filmens romantisering av drogen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qztar
Om MGM, alla tre, varit berusade av något så kan det givitvis varit nojja. Kanske gick de och rökte en splirre och såg att någon tittade och då försökte dölja sitt utseende? "Vittnet" kunde ju varit en civis i deras ögon.
Men båten då?
Citera
2017-05-17, 19:12
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ni spekulerar fortfarande om J:s och F:s inblandning. De är släppta. Och de är "inte formellt avskrivna". Vilket innebär teknikaliteter och formalia. Endast. Så släpp de här två killarna nu.
Hur förklarar du att ett vittne sett tre personer komma ur skogen på söndagsmorgonen nära gården då? Nej jag släpper inte dom förrän åtal är väckt och deras namn inte finns med i det. Jag tror dom kommer häktas så fort polisen fått mera kött på benen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in