Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 18:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Du menar att man inte skulle kunna finna mobilens exakta position utan att ha master i en direkt närhet?

Det måste finnas minst tre master inom rimligt avstånd från varandra för att en triangulering ska få någon precision.
Med en mast vet man bara täckningsområdet men inte riktningen.
Citera
2017-05-17, 18:40
Medlem
Hunden007s avatar
Varför stänger inte Polisen ner Billys facebook? är ju typ lite kaos på hans sida nu.
Citera
2017-05-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Fick detta pm som kan vara sant eller inte alls om att Jimmy och Fredrik var på cruising i Delsbo under lördagskvällen. Någon som vet något mer om det?
Jag ställde frågan ganska tidigt i tråden men då ang. Tova. Har hört att även hon var i Delsbo. Hoppas någon kan redogöra.
Citera
2017-05-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Varför stänger inte Polisen ner Billys facebook? är ju typ lite kaos på hans sida nu.

Tveksamt om de har befogenhet att stänga ned sidan.
Citera
2017-05-17, 18:44
Min teori:

BF mördar Tova och lägger henne i en säck. Sen ringer han polarna och säger att han behöver hjälp med att gömma stöldgods eller liknande. Därför beter de sig stressat i båten och döljer sina nyllen. Polarna visste inte vad som verkligen fanns i säcken såklart.
Citera
2017-05-17, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunAttack
Min teori:

BF mördar Tova och lägger henne i en säck. Sen ringer han polarna och säger att han behöver hjälp med att gömma stöldgods eller liknande. Därför beter de sig stressat i båten och döljer sina nyllen. Polarna visste inte vad som verkligen fanns i säcken såklart.

Man ska vara ganska duktigt sinnesförvirrad för att inte fatta att det är en människa man bär runt på...
Inte så att man förväxlar formen med en påse grus direkt.
Citera
2017-05-17, 18:47
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunAttack
Min teori:

Långsökt att de inte skulle fråga vad som låg i då den skulle vara väldigt stor och tung. Dessutom är likstelhet som börjar redan efter ett par timmar för att efter 10-14 timmar vara uppnådd.
Citera
2017-05-17, 18:49
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satriale
Två räcker.

Säker?
Jag är ingen expert men med två master borde man bara kunna få 2 möjliga positioner, (där den ena är en spegelvänd variant av den andra) och inte 100% få ut rätt position?

Kanske har fel som sagt, kan inget om hur masterna/kommunikationen utan försöker bara tänka logiskt...
Citera
2017-05-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
jag undra samma som dig, jag har läst frekvent i tråden men inte sett nån instagram

https://minfil.org/b6s7G9b9bc/Screenshot_20170517-072105.png

detta har ngn plockat från hans instagram ska va upplagd på söndagen
Citera
2017-05-17, 18:51
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Man är misstänkt tills domen faller och än är ingen dömd för mordet på Tova

Menade det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones
https://minfil.org/b6s7G9b9bc/Screenshot_20170517-072105.png

detta har ngn plockat från hans instagram ska va upplagd på söndagen

Satt han inte anhållen då?
Citera
Medlem
Exet häktad, de andra sätts på fri fot. Det kan hända jag hade helt rätt alltså. = Aldrig att de gjorde detta alla tre tillsammans..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in