Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Då hade dom inte fått gå loss idag det är ett som är säkert. Inte en enda chans.

Jodå, allt handlar om vilka bevis polisen har.
Kan man inte tillräckligt starkt styrka att de hjälpt till med att exempelvis forsla bort kroppen kan de självfallet inte heller häktas för det. Men det betyder inte att det inte finns indicier som pekar på att så är fallet.
Citera
2017-05-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkomannen
Det betyder inte att man kan utesluta dom.

Har dom alibi för natten? Hudiksvall och Forsa tar inte lång tid att åka emellan.

Tydligen är de inte helt avskrivna, men nog låter det troligare att EN av dessa unga killar mördat tjejen och inte hela gruppen. Att en hel grupp dödar en tjej är ovanligt, alternativet är väl att det spårat ur på en fest, men om Billy då gett sig på Tova får vi anta att de övriga två killarna kom till Tovas undsättning och inte Billys? Låter vrickat att två killar ska titta på när en annan kille mördar en tjej eller plötsligt "hjälpa till med det".

Madelene i Långshyttan är ett undantag och det var ju krasst inte ens en riktig tjej utan en könsopererad man som mördades av ett gäng gamla alkisar.
Citera
2017-05-17, 17:37
Bannlyst
Har Jimmy plockat ner sin facebook?
Citera
2017-05-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Någpn gång under natten tycker jag vi kan hålla oss till och sluta spekulera mer om just tiden. Det är ju iallafall klart att något hänt under "natten" eftersom Billy uppenbarligen (även om det ej är bevisat ännu) ljuger om att Tova skulle tagit en taxi från gården under kvällen/natten. Det kommer bli svårt att förklara taxispåret när kroppen dessutom finns i närheten av gården Billy bor på.

Jajemen. Men tycker ändå att är konstigt att hon var kvar så länge. Själv tror jag hon mördades tidigare. Eller misshandeln började då. Så hon kunde inte ringa kompisarna på klassfesten eller pappa som skulle hämta henne där.
Senast redigerad av werdo 2017-05-17 kl. 17:42.
Citera
2017-05-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Oerhört stort svin till pojkvän

Kan hon har pratat allvar med honom att förhållandet inte var något att bygga på längre så det slog slint för honom kanske med droger i kroppen dessutom
Citera
2017-05-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten

Inte Jimmy inte....
Citera
2017-05-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten

Yes ! Hittar han inte heller...
Citera
2017-05-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Har tyvärr inte riktigt tiden att plöja 300+ sidor även om det säkerligen är intressant läsning. Däremot vill jag hävda att jag har på fötterna när jag säger att man inte längre kommer undan genom att skylla på varandra. Sett till utvecklingen både i lag men framför allt praxis så ter det sig som ett omöjligt försvar. Visst finns det fall där folk friats då de hävdat att de endast stått i ett hörn och tittat på men då har detta styrkts av teknisk bevisning.

Dom som var misstänkta och t.o.m häktade för mordet på spädbarnet skyllde på varann,bägge friades. Dom har även fått skadestånd.. Vansinnigt!

Nu går det inte jämföra fallen,men när/om GM skyller på varann borde bägge/alla dömas.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan

Tro fan det. Han läser säkert det här nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan

Då är han körd, kanske advokaten eller polisen som gjort det
Citera
2017-05-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Var ni tvungna att skriva "misstänkt" i trådtiteln för att utredningen inte är klar, eller tror någon här verkligen att det är möjligt att hon har dött av sig själv?

Dråp, vållande till annans död etc.
Finns alternativa brott det kan handla om. Det polisen utreder är just mord varpå det är misstanke om mord, easy as that.
Citera
2017-05-17, 17:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har du inte förväxlat -y personerna där?

Hur menar du? Jag skrev Billy. Billy är exet som inte släppts och som jag tror dödat Tova. De som släppts heter Jimmy och Fredrik. Är det du som blandat ihop namnen istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in