Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 22:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
I så fall har han inte fattat att det faller under allmänt åtal så det är staten som väcker åtal.
Det spelar ingen roll om målsäganden är död, vill dra tillbaka anmälan, eller som i detta fallet pappan som har anmält. Han slipper inte åtal för det.

Sant, men om offret inte vill medverka eller kan medverka i utredningen så blir det inte mycket till case för åklagaren, utredningen läggs med stor sannolikhet ner.
Citera
2017-05-18, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Såå dumt av 22åringen att köra över 30 km/timmen med Atraktorn, varför monterade han inte in en "ryck"spärr elr vad det nu heter, då kör man så det ryker tills "Pål-Is" dyker upp, då drar man i spärren, bilen blir obrukbar tills man fixat den igen ett par timmar senare..ooh))Så här gör ju ungdomarna nu för tiden iaf dom som vill fortsätta köra, ha kul, träffas.. dom drogar sig inte och åker dit för drograttfylla samtidigt som dom verkar väldigt förvånade, VA? Inte heller har dom ihjäl sina kompisar elr f.d flick/pojkvänner, kort sagt: den här killen har en eller flera skruvar lösa sedan länge..Om han fortsätter neka och neka, vad händer då? En väns son visade dessa tendenser för några år sedan, hade varit inbrott i ett hus, solklara bevis för gärningsman fanns, eftersom han glömt sina handskar på hallbordet, ändå så nekade han ända in i kaklet! Tilläggas ska att denna son har ADHD och nu slutade denna historia bra för alla inblandade men hur blir det för den mordmisstänkte tro? Tänker på "diagnos", slipper fängelse?

Drogerna förstör allra mest
Citera
2017-05-18, 22:17
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Snälla advokaten det måste gå att stänga ner blyfas Fb. En advokat måste arbeta i sin klients bästa intresse. Om inte advokaten kan så borde kriminalvården kunna göra det.
Varför skulle de? Står väl inget speciellt där...
Citera
2017-05-18, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu får du banne mig skärpa dig, du drar slutsatser som är helt uppåt väggarna
Var har jag skrivit att det inte går att hjälpa tonåringar som har hamnat fel?
Det jag skrev var att tonåringar är svåra att styra, dom har hemligheter och dom har en frigörelseprocess osv.

Jag skriver om Tova som i mångt och mycket framstår som en bra tjej och skötsam tjej som sköter skolan, simmar och tävlar och leder simklasser... men hon har troligen haft lite hemligheter som handlar om hur hennes förhållande med Billy har varit.
I mars fick föräldrarna reda på hur det såg ut på grund av misshandeln som då blev synlig.
Troligen har Tova inte velat berätta något för hon var kanske så förälskad och det är en skam att erkänna att den man älskar misshandlar och kränker en.
När föräldrarna fick veta tog förhållandet slut och Tova fick börja leva en vanligt tonårsliv utan en svartsjuk och kontrollerande pojkvän som skadade henne.
Frågar igen... Vad gjorde hon där hos Billy den kvällen?

Alla tonåringar har hemligheter, det handlar bara om vilken typ av hemligheter, dom som är farliga för dom eller dom som hör till frigörelseprocessen. Tyvärr hade Tova hemligheter som inte var bra för henne, men en ung tjej är ofta väldigt naiv tyvärr. Det blev hennes död.

Nej jag tror inte du har erfarenhet av trasslande tonåringar.
Jag har barn och barnbarn och flera styvbarn där tyvärr några hamnade riktigt snett innan jag kom in i deras liv och det var jag som fick ta tag i det och räta upp det.
Jag har tillbringat otaliga timmar på BUP med styvbarnen, satt en av dom på LVU då inget annat hjälpte för hen missbrukade och jag kunde inte sitta på hen 24 timmar på dygnet.
Det enda som kunde rädda livet på hen var LVU och i dag är hen drogfri sen flera år.
Dra inte slutsatser som "abdikera från föräldraansvar så fort det blir jobbigt" för du har inte en jävla aning om vad "jobbigt" betyder!!!

Du har en del faktafel. Skolresultaten var usla fram till sista terminen. Föräldrarna visste om att Tova hade en kille som var beroende av cannabis... samt hade en del andra saker i brottsregistret.

Självklart föräldrar kan förändra ett barns beteende.. genom dialog. Hon var en smart tjej.. som dessutom skötte sig fysiskt. Vad hon behövde var någon nära som sade ifrån.. på ett bra sätt. Du är en typisk föräldrar som inte kan hantera sådana här situationer. Det hörs.
Citera
2017-05-18, 22:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Handlar om vilken relation man har till sina barn. Har man dialog med sina barn?? Vilket tonläge har man när man diskuterar? Sitter man lugnt ner och är sansad så lyssnar barn. I det här fallet är det självklart att något gått fel med dialogen mellan pappa och barnet. Exet har knarkat och begått brott under alla år som de varit ihop. Detta har föräldrarna vetat om. Skolan har tagit stryk, relationer med vänner har nästan avstannat..föräldrarna verkar inte varit närvarande.. inte haft någon bra dialog med dottern.. Det är tragiskt att säga detta när vi ser konsekvenserna.
Vad är så självklart? Visste föräldrarna om vad Billy höll på med?
Jag har inte sett någon som helst information om det.
Tyvärr får man inga utdrag ur några belastningsregister på dom pojkvänner ens döttrar träffar... men med den kunskap jag har i dag så önskar jag att man kunde få det.
Citera
2017-05-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I tråden har det nämnts att kompisar bodde med Billy. Betyder det att de automatiskt var skrivna där? Nej. Jag har bott hos pojkvänner i perioder utan att vara skriven där. Likaså har jag delat lägenhet med kompisar utan att vara skriven där. Och jag tror inte jag på något vis är unik. Påstående om att kompisar bodde där kan vara felaktigt eller så inte. Men inte något vi med säkerhet hittar i folkbokföringen. När det gäller den är inte alla laglydiga. Det finns säkert någon från orten som vet ifall det är ett falskt eller sant påståenden. I alla fall inget jag hittat på.

.....

Det är åklagaren själv som säger att de tre bodde tillsammans på gården, så det är nog korrekt att de alla tre bodde på gården.
Citera
2017-05-18, 22:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varje lögn innehåller ett visst mått av sanning, är det inte så det brukar heta?

Vad sägs om att Tova faktiskt ringde en person för att fixa skjuts, vederbörande var en vän men dessutom man. Tova låter glad i telefonen, x:et överhör samtalet och ilskan börjar koka ... ?

Vännen är en av de män som har suttit anhållna. Han kör till gården, får veta att både han och den andre som var misstänkt ska lämna gården därför att Tova redan har åkt därifrån.

Dagen efter förklarar x:et genom en lögn vad som hade hänt Tova och varför hon inte var på gården när vännen kom för att hämta henne, hon blev hämtad av någon i en skjutsgrupp istället.

Något åt det hållet kan förklara ett och annat.

Du är en mycket klok och människa! Det är alltid lättare att ljuga om det ingår moment av sanning i det man säger. Däremot tvivlar jag på att det är Jimmy eller Fredrik. De hade fullt upp på cruisingen.

Oavsett om det stämmer eller inte är det gäller skjutsen, så kan det definitivt finnas partier av sanning i det han sagt till sina vänner och Tovas föräldrar.
Citera
2017-05-18, 22:23
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Billys pappa finns inte på Lexbase så han är då inte dömd för misshandel.
Lexbase är inte 100% när det gäller domar och äldre domar finns inte där.
Jag har ofta sett att det fattas även nyare domar på personer som jag vet är fällda så att han inte finns på Lexbase är ingen garanti för att han inte har några domar på sig.
Citera
2017-05-18, 22:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det är åklagaren själv som säger att de tre bodde tillsammans på gården, så det är nog korrekt att de alla tre bodde på gården.

Det är kanske därför alla tre anhölls samtidigt. Polisen visste att något skett med Tova på gården, men det visste inte säkert vem som gjort dådet av de som bodde på gården. Tack flr upplysningen!
Citera
2017-05-18, 22:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Och där kom jag äntligen ikapp i tråden.
Hemsk tråd i dubbel bemärkelse detta. Dels för själva dådet och dels för att den växer fortare än en flyktingpenis i ett badhus.

Som tillhygge kan väl även en flaska räknas?
Billy har varit full, arg och bensad, och dragit en flaska i huvudet på B.O. men den här gången gick det inte som i Hollywoodfilmer där flaskan går i tusen bitar och den angripne bara ruskar på huvudet.
En glasflaska kan vara jäkligt hård och duger säkert att slå ihjäl någon med, den behöver inte ens nödvändigtvis gå sönder.

Bara en tanke från mig.

MVH/Gnomegirl

En flaska låter inte alls otroligt. Jag tror han tog det som fanns till hands.
Citera
2017-05-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Var ser du några kommentarer??
I grattis inlägget 1,6k kommentarer
Citera
2017-05-18, 22:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du är en mycket klok och människa! Det är alltid lättare att ljuga om det ingår moment av sanning i det man säger. Däremot tvivlar jag på att det är Jimmy eller Fredrik. De hade fullt upp på cruisingen.

Oavsett om det stämmer eller inte är det gäller skjutsen, så kan det definitivt finnas partier av sanning i det han sagt till sina vänner och Tovas föräldrar.

Vännerna påstås bo på gården tillsammans med Tovas x.

Minst en av vännerna avvisas från gården enligt en av dem.

Hur går det ihop?

En av vännerna kan väl ha skjutsat Tova till gården för att därefter ha blivit avvisad, kanske därför att Tovas x hörde samtalet och svartsjukan växte till ilska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in