Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 17:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det har förts fram olika teorier: fyrhjuling, skottkärra, släpad på presenning, släpad med hjälp av rep runt Billys midja och hennes kropp, att han helt enkelt burit henne (han är stor och tung, hon var liten).

Har du inte förväxlat -y personerna där?
Citera
2017-05-17, 17:25
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
De har ju alibi. folk har sett dem på ett cruising event i stan under kvällen. Helt kvällen enligt nån på Facebook.

Det betyder inte att man kan utesluta dom ännu till 100%. Men dom har blivit släppta av en anledning, misstanke är nog inte särskilt stor längre.

Frågan är... Har dom alibi för natten? Eller senare på kvällen? Hudiksvall och Forsa tar inte lång tid att åka emellan.
Senast redigerad av alkomannen 2017-05-17 kl. 17:34.
Citera
2017-05-17, 17:26
Bannlyst
Tova Mobergs före detta pojkvän begärs häktad för mord.

De övriga två unga männen försätts på fri fot – men är inte avskrivna från utredningen enligt åklagare Christer Sammens.

– Vi har en ganska klar uppfattning om hur hon är bragd om livet, säger åklagaren
Citera
2017-05-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Har hänt en hel del med lagstiftning och praxis sedan Lindome. Idag kommer man inte undan med att skylla på varandra.

Du kanske ska läsa lite i tråden Spädbarn misstänkt mördad
Citera
2017-05-17, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Hon kanske var svårt skadad men vid liv när hon transporterades ut med båt på sjön. Sedan sänktes hon i vattnet och drunknade. Sådant kan ha kommit fram i obduktionen.

Om hon t.ex hade en mobiltelefon i en av sina fickor när hon dumpades så kan man få fram tidpunkten för mordet väldigt exakt. Telefonens kontakt med närmaste mast torde ha slocknat ganska omgående när den försvann ned under vattnet.

Min hypotes bara.

Nåt sånt. Men mitt i natten. Misshandlat länge . Eller övertalat henne att stanna kvar eller nåt.

Men det beror på vad rätt tid för mordet är. Nån gång Mellan 04.00 - 12.00 kanske? Eftersom buggen råkade skriva 04.12..
Senast redigerad av werdo 2017-05-17 kl. 17:32.
Citera
2017-05-17, 17:31
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones
Njae , väldigt många (dom flesta) blir dumma i huvudet om man kombinerar alkohol med benzo tex (då menar ja inte att man käkar 1 piller o ngn öl utan snarare blandar ganska friskt).
Det kan få den laglydigaste svensson till att hitta på ngt extremt dumt.

Skulle inte förvåna mig om GM gjort det o sen blivit svartsjuk för att hon skulle på fest efter.
Hamnat i konflikt så Gm råkat ha ihjäl henne för att sedan bett polarna om hjälp att dumpa kroppen.
Sen så hade GM vad jag läst spelat helt obryd dagen efter då hennes farsa varit där o frågat efter henne. Vilket inte skulle vara ett problem om man käkar benzo för man kan bli ganska känslokall på det.

Men det jag försöker säga iaf är att han till 100% inte har gjort detta pga lite cannabis. Utan snarare psykisk ohälsa i kombination med andra droger såsom alkohol/Benzo.

Edit: OM han käkat benz så kan de va möjligt att han inte ens minns va som hänt och därför nekar till brott.

Benso i stor mängd kan folk bli väldigt konstiga av också. Jag såg en som tagit en stor mängd benso en gång som blev jävligt arg pga nån skit sak som en gjorde. Han var helt svart i ögonen av en liten grej bara. Och hade inget minne av det efteråt. Det var helt blankt under väldigt lång tid tydligen.

Det där är ett väldigt troligt scenario. Tror dock inte att dom varit med och dumpat kroppen då dom har släppt dom nu.
Citera
2017-05-17, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
De har ju alibi. folk har sett dem på ett cruising event i stan under kvällen. Helt kvällen enligt nån på Facebook.

Det betyder ju dock inte att dom inte kan ha hjälpt GM röja bevis vid en senare tidpunkt.
Citera
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Nåt sånt. Men mitt i natten. Misshandlat länge . Eller övertalat henne att stanna kvar eller nåt.

Men det beror på vad rätt tid för mordet är. Nån gång Mellan 04.00 - 12.00 kanske?

Någpn gång under natten tycker jag vi kan hålla oss till och sluta spekulera mer om just tiden. Det är ju iallafall klart att något hänt under "natten" eftersom Billy uppenbarligen (även om det ej är bevisat ännu) ljuger om att Tova skulle tagit en taxi från gården under kvällen/natten. Det kommer bli svårt att förklara taxispåret när kroppen dessutom finns i närheten av gården Billy bor på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo

Men det beror på vad rätt tid för mordet är. Nån gång Mellan 04.00 - 12.00 kanske? Efterosn buggen råkade skriva 04.12..

Buggen sa 04.14
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Det betyder ju dock inte att dom inte kan ha hjälpt GM röja bevis vid en senare tidpunkt.

Då hade dom inte fått gå loss idag det är ett som är säkert. Inte en enda chans.
Citera
2017-05-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
[/b]
Du kanske ska läsa lite i tråden Spädbarn misstänkt mördad

Har tyvärr inte riktigt tiden att plöja 300+ sidor även om det säkerligen är intressant läsning. Däremot vill jag hävda att jag har på fötterna när jag säger att man inte längre kommer undan genom att skylla på varandra. Sett till utvecklingen både i lag men framför allt praxis så ter det sig som ett omöjligt försvar. Visst finns det fall där folk friats då de hävdat att de endast stått i ett hörn och tittat på men då har detta styrkts av teknisk bevisning.
Citera
2017-05-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Buggen sa 04.14

Okej. 04.00-14.00 då. Borde dubbelkollat men trodde att jag mindes rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in