Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-17, 12:12
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore
Alltså, vittnesmål utan stöd av multipla andra vittneskällor eller framförallt teknisk bevisning...ska man se på med stor skepsis. Hjärnan är mästare på att s.a.s. "fill in the blanks" helt av sig själv. Dessutom små barn utan någon form av reell verklighetsuppfattning och konkret förmåga till avancerat abstrakt tänkande. Urusla vittnen. OM de dessutom pressas så lär de hitta på. Småungar kan fantisera fram vad som helst. Men de är urusla på dissimulering. Alla som har/haft småbarn är väl medvetna om att de är extremt opålitliga som observatörer.

Att finta upp ett barn på läktaren för att få ut en händelse är inte svårt...som jag sa, de har obefintlig dissimuleringsförmåga.

SÅC och RS är brända. De ska skit, för de har torterat två barn. TORTERAT! De har uppvisat närmast sociopatiska drag i sin iver att komma i mål och bevisa sin tes. Fruktansvärt.

Visst är det tortyr. Undrar hur de reagerat efteråt av att få många frågor i andra situationer.
Häxprocess kommer upp i skallen redan när utredningen smalnas av till enbart "barnspåret"

Föräldrarna försöker vara behjälpliga i utredningen men när de märker att försök görs att snärja barnen, vända och vrida på skeendet så det passar utredarna så används maktmedel för att få tyst på kritiken. Barn omplaceras, föräldrar knäcks.

Samlar mod här för att våga se del 3. Det kommer nog inte att bli smärtfritt.
Citera
2017-05-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Hade vart bra att få mer klarhet i cirkusen med om barnen sett något vid vattnet eller ej.

Pratade barnen om vattnet i de inledande förhören? Hade barnen ens nämnt ordet vatten innan polisen gjort det i något förhör?

Har du inte sett dokumentären? Där berättar man nämligen vad som sades inledningsvis.

Jag sa redan i början av denna dokumentär-serie att man skulle titta på vad som sades i de inledande förhören istället för att titta på vad som sägs flera månader senare när man förhörts typ 100 ggr. Detta fick jag skit för av C:s & R:s belackare (som uppenbart inte sett dokumentären.)

Följande sa killarna i de inledande förhören: C säger att han sett Kevin med några äldre pojkar. R som inte vill vara sämre än sin bror börjar i bilen på väg till polisen säga att han sett Kevin bli mördad genom att få en kniv i magen. Ingen av dem säger något om vatten.
Citera
2017-05-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
När jag läste domen tyckte jag nästan C's otrohet var en mer omoralisk handling än det andra. Men jag vet iofs inte hur 13-14 åriga tjejer påverkas av att ha sex med 21-åringar.

Det beror väl på om det är bra och mysigt sex eller dåligt sex. 21-åringar är ju inga gubbar precis så det behöver inte ha varit just annorlunda än att ha varit ihop med en jämnårig. Fast han vara otrogen, ja aja baja.
Vilket som: det gör honom inte ett dugg skyldig till mord.
Citera
2017-05-17, 12:55
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Det beror väl på om det är bra och mysigt sex eller dåligt sex.
Han fick ju inte upp den alltså måste det ha varit en riktigt skräckupplevelse som gav henne men för livet
Citera
2017-05-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Har du inte sett dokumentären? Där berättar man nämligen vad som sades inledningsvis.

Jag sa redan i början av denna dokumentär-serie att man skulle titta på vad som sades i de inledande förhören istället för att titta på vad som sägs flera månader senare när man förhörts typ 100 ggr. Detta fick jag skit för av C:s & R:s belackare (som uppenbart inte sett dokumentären.)

Följande sa killarna i de inledande förhören: C säger att han sett Kevin med några äldre pojkar. R som inte vill vara sämre än sin bror börjar i bilen på väg till polisen säga att han sett Kevin bli mördad genom att få en kniv i magen. Ingen av dem säger något om vatten.

Vi vet inte om pojkarna sade något om vatten, men det spelar föga roll i sammanhanget. "Alla" i Dottevik visste att Kevin hittats död vid sjön. Harrysson frågar rent av Christian i det första förhöret om Robin berättat något om vad som hände vid sjön.

Mer talande är i sådana fall att både Robin och Christian vid senare förhör genomgående pekar ut fel ställe vid sjön. De hänvisar till bryggan, inte till lastpallen, och de hävdar att kroppen hamnade till höger om bryggan, vid de tillfällen de alls påstår sig ha sett den, när den i själva verket aldrig hamnade i sjön utan låg till vänster om bryggan på lastpallen.
Citera
2017-05-17, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Han fick ju inte upp den alltså måste det ha varit en riktigt skräckupplevelse som gav henne men för livet

Ja verkligen.
Jag tycker det här är OT och snaskigt, och inte har med mordet på Kevin Hjalmarsson i Arvika att göra. Men moderatorn bestämmer.
Citera
2017-05-17, 13:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle

Denne polis och tidigare rotelchef har under nästan hela sin tid inom kriminalpolisen arbetat med de grövsta brotten. Som kriminalpolis har han varit spaningschef för flera mord, grova våldtäkter och grova rån.

Jag tror mer på honom än någon i den här tråden...

Är det Rolf Sandberg som du avser i ovanstående citat?
Citera
2017-05-17, 13:19
Medlem
Citat:

Men de inledande förhören har väl inte visats?
Citera
2017-05-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Men de inledande förhören har väl inte visats?

De har inte visats i sin helhet, men utdrag ur båda de första förhören med Robin respektive Christian var med i del 2 av Dan Josefssons dokumentär.
Citera
2017-05-17, 13:23
Medlem
Kan det vara så att Kevin hamnat i vattnet vid bryggan, drunknat och att olika ungar sen hittat honom, dragit upp han på pallen och gjort några tafatta återupplivningsförsök, hanterat kroppen för att sen springa hem. Och att hans skador uppkommit i detta samt i de omfattande återupplivningsförsöken.

Eller kan man utesluta att han överhuvudtaget drunknat..
Citera
2017-05-17, 13:27
Medlem
Citat:
Stor skillnad på 5 & 7 år och på 10 år. Kan du ingenting om barn? Dessutom sättet Kevin dödades på talar inte för att småbarn haft ihjäl honom, i vart fall inte om man ska tro rättsläkaren som sett skadorna. Äldre barn eller vuxen är det som mördat Kevin, inte småbarn.

Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Att en sjuåring skulle klara det fysiskt och mentalt är otroligt osannolikt och ska man tro GW i så fall det enda kända nedtecknade fallet i modern tid.

En nästan 8-åring är dubbelt så stor och stark än en 4-åring. Om den äldre dessutom har inre demoner,är förbannad så blir styrkan ännu större.
Resten kan spekuleras.
GW är inte Gud.

Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Ja verkligen.
Jag tycker det här är OT och snaskigt, och inte har med mordet på Kevin Hjalmarsson i Arvika att göra. Men moderatorn bestämmer.

Övergreppet har inte med mordet att göra,men kan peka åt vilka tendenser C har. Att som vuxen tända på en 13-åring är inte normalt.
Sen minns han inte där heller
Dåligt minne verkar gå i arv i denna familj.
Citera
2017-05-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Kan det vara så att Kevin hamnat i vattnet vid bryggan, drunknat och att olika ungar sen hittat honom, dragit upp han på pallen och gjort några tafatta återupplivningsförsök, hanterat kroppen för att sen springa hem. Och att hans skador uppkommit i detta samt i de omfattande återupplivningsförsöken.

Eller kan man utesluta att han överhuvudtaget drunknat..

Lastpallen kanske låg där sen tidigare, Kevin kanske lade sig på lastpallen för att titta under vattenytan som barn ibland gör, sen har han fått in vatten i lungorna och dött, skadan på halsen har han fått från lastpallens kant. Låter kanske osannolikt, men det är så märkligt att så många barn rörde sig i området och ingen vet något. Även äldre barn har väl svårt att hålla masken? Säkraste kortet är väl fortfarande 12-åringen som erkände att han var med, men med facit i hand så vet vi ju vad "erkännande" innebär i den här utredningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in