Citat:
i morgonintervjun med SÅC som sändes i tv4 den tolfte maj hävdar SÅC ett antal saker som jag undrar om någon här kan verifiera sanningshalten i (någon som är bättre påläst än jag själv är). dock kanske dessa punkter bara kan motbevisas om man har tagit del av förundersökningen...
- bägge pojkar berättar för sina föräldrar att kevin ligger nere vid sjön samma kväll som kevin dör
- den äldre brodern är då blöt upp till knäna, som om han vadat runt i vatten
- den äldre brodern ritar en bild på hur kevin ligger, denna teckning ska pappan direkt ha rivit sönder och slängt
- den äldre brodern berättar för sin pappa att kevin inte kan andas
stämmer verkligen något av detta? dessa punkter använde han effektivt för att kväsa journalisten som ställde frågor kring fallet och denne hade inte mycket att sätta emot.
- bägge pojkar berättar för sina föräldrar att kevin ligger nere vid sjön samma kväll som kevin dör
- den äldre brodern är då blöt upp till knäna, som om han vadat runt i vatten
- den äldre brodern ritar en bild på hur kevin ligger, denna teckning ska pappan direkt ha rivit sönder och slängt
- den äldre brodern berättar för sin pappa att kevin inte kan andas
stämmer verkligen något av detta? dessa punkter använde han effektivt för att kväsa journalisten som ställde frågor kring fallet och denne hade inte mycket att sätta emot.
Nej det stämmer inte om man lyssnar på de första svaren som pappan och bonusmamman lämnar
Men sedan kommer polisen och besöker psykavdelningen där bonusmamman är inlagd en vecka, och får henne att ändra sin version till att "kanske var pojkarna borta...."
Då vänder man sig till pappan och han svarar att "om min fru säger att det var så då tror jag på henne..."
Och då bryter pappan ihop och hamnar på psykkliniken (enligt artiklar i media) och då är denna förfärliga cirkus igång på allvar enligt mitt sätt att se på detta
Om man tänker på vilken press denna familj var utsatt för?
Båda barnen som åker in och ut på förhör på polisstationen
Sedan kollapsar bonusmamman och blir inlagd på psyk
....och till sist pappan...[/i]