Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 21:13
Medlem
Lazeeboys avatar
Saxat från Aftonbladet:

När föräldrarna försökte ringa henne fick de inget svar.
– Då började de oroa sig, för det var inte riktigt likt henne, säger familjens vän.
– Tova var ordentlig och plikttrogen. Man kunde alltid lita på henne, hon gjorde alltid som hon hade lovat. Eftersom det ännu var tidigt på morgonen tänkte föräldrarna att Tova kanske hade sovit över hos en kamrat, men när timmarna gick utan ett livstecken ökade oron.
– De ringde runt och kollade med hennes kompisar och började nysta, säger familjens vän.
– Då fick de veta att hon aldrig hade varit på festen.

På förmiddagen åkte Tovas mamma och pappa ut till gården, där den 22-årige mannen, som hon tidigare haft en relation med, brukar vara. – Där var det tomt, så de åkte vidare till en annan adress, där han brukar befinna sig, säger vännen. Där var 22-åringen, en av de tre män som nu är anhållna, misstänkta för mord.
– Han kom med olika idéer och sa att han inte visste var hon var.
– Han sa att Tova hade varit på gården, men att hon hade tagit taxi därifrån med någon, tidigt på kvällen, säger familjens vän. Enligt 22-åringen skulle Tova ha tagit taxin till festen – där hon aldrig dök upp. Men föräldrarna, som fortsatte nysta, fick inte historien att gå ihop.
– Det stämde inte, när de kollade runt och då blev de oroliga.

En av Tovas närmast vänner visste att Tova hade varit på gården – eftersom hon hade ringt därifrån sent på lördagskvällen.
– Då mådde hon bra och var på gott humör. Hon berättar att hon var där på gården, har en annan av Tovas vänner tidigare berättat. På söndag eftermiddag vände sig Tovas föräldrar till slut till polisen och anmälde henne försvunnen. Där tog man direkt hennes försvinnande på allvar.
– De gjorde ett väldigt bra jobb, säger familjens vän, som även själv är djupt berörd av att Tova är död och att någon av allt att döma bragt henne om livet. Han känner till att Tova sedan hon var 14, 15 år haft en relation med den 22-årige mannen.

En relation, som familjens vän, beskriver som destruktiv.
– Hon har inte fått göra saker eller umgås med kompisar. Han har varit väldigt svartsjuk. I slutet av mars polisanmäldes 22-åringen för att ha misshandlat Tova.
– Sedan kom det fram att det hade hänt flera gånger, säger familjens vän.
Att Tova på lördagskvällen skulle åka ut till gården, där 22-åringen bodde, hade hennes föräldrar ingen aning om.
Senast redigerad av Lazeeboy 2017-05-16 kl. 21:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusAFtrollhattan
säkert? de är 8 mil till närmsta stad som har taxi? och du tror taxin kör 8 mil enkel väg för att eventuellt ta en kund...?

Jaså. Nä, det tror inte jag.
Trodde det var nära Eskilstuna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Exakt vad jag tänkte. Ingen svarttaxi på landet. Hade hon åkt taxi fanbs det en bokning. Och när polisen kollade fanns det ju ingen bokning. Inte konstigt att han togs in för förhör.

Ja om det är på det viset kan jag inte tänka mig att han håller så värst länge i ett förhör för då är han dummare än dummast.
Citera
2017-05-16, 21:14
Medlem
ziracorns avatar
Faderns Facebook-inlägg efter dödsbeskedet andas tyvärr en slags föraning om vad som i värsta fall skulle kunna hända:

"Det är slut, Tova har hittats avliden. Någon har tagit hennes liv. Det är så fruktansvärt tungt och jag vet inte hur vi ska klara detta. Livet måste ju gå vidare men jag vet inte hur. Tova vår älskade dotter, ditt liv blev alldeles för kort❤️❤️❤️❤️❤️"

Kom väldigt snabbt efter confirm.

Han visste väl om att pojkvännen var våldsam!?
Citera
2017-05-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack för info!
Stackars tjej!
Blir dock chockad över hur unga dessa killar ser ut att vara.
Som små buspojkar - inte som misstänkta mördare! Inte någon av dem!
Inte utan att man undrar hur de ska klara sig på kåken om de hamnar där!

Förlåt, men om man såg på en person att h*n är en mördare, skulle det nog vara betydligt färre mord..
Citera
Medlem
Citat:
säkert? de är 8 mil till närmsta stad som har taxi? och du tror taxin kör 8 mil enkel väg för att eventuellt ta en kund...?

Typ en mil till Hudiksvall och dom borde rimligen ha en Taxi på en lördag?
Men men...
Citera
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:

8mil? Det är väl bara en par mil till Hudik, och där finns taxi..
Citera
2017-05-16, 21:16
Medlem
And64luns avatar
Citat:

Vet de bara säkert vem som beställt är det inga problem. Skicka faktura för framkörningen på typ 1300kr. Det gjorde jag när jag hade taxi.
Citera
2017-05-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack för info!
Stackars tjej!
Blir dock chockad över hur unga dessa killar ser ut att vara.
Som små buspojkar - inte som misstänkta mördare! Inte någon av dem!
Inte utan att man undrar hur de ska klara sig på kåken om de hamnar där!
Mördargenen uppenbarar sig i olika skepnader. Hemskt att en till söt ung tjej blir kallblodigt dräpt.
Samma sunda utseende på denna tjejen som Lisa Holm och hon som blev dräpt när hon sprang motionsspåret. Vad triggade Billi-boy till detta? Och hans två drabanter?
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Om föräldrarna inte visste att hon skulle dit, hur visste dom att dom skulle åka dit och leta?

Dom hade ju ringt runt till vänner och tova hade ju pratat i telefonen med en vän när hon var på gården, hon kanske nämnde att hon varit där
Citera
Medlem
-Hon har inte fått göra saker eller umgås med kompisar. Han har varit väldigt svartsjuk.
I slutet av mars polisanmäldes 22-åringen för att ha misshandlat Tova.
– Sedan kom det fram att det hade hänt flera gånger, säger familjens vän.

Han låter inte som en bra kille, han slog väl ihjäl henne..
Citera
2017-05-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-elias
Ja om det är på det viset kan jag inte tänka mig att han håller så värst länge i ett förhör för då är han dummare än dummast.

Precis. Då kan dom ju inte planerat nåt vad dom ska säga. Dom kanske visste att pappa och mamma inte visste att hon var där. Och att det aldrig skulle komma fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in