Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Nya uppgifter. Föräldrarna blir oroliga på söndagen när tova inte kommit hem, dom åker till gården men där är det Tomt. Dom beger sig till annan adress och hittar där billy, han säger att Tova varit på gården men tagit taxi därifrån.

Och att föräldrarna inte visste hon skulle till 22-åringen. Det låter skumt. Då dolde hon nåt.
Citera
Medlem
Norgon959s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det beror ju bland annat på när de blir förhörda. De kanske inte förhörs alls idag. Och även om en skulle sjunga ut måste ju polisen kolla att det han säger stämmer. Att han inte bara hittar på och beskyller någon annan för det han själv gjort. Man kan som förhörsledare inte tro på allt som sägsi ett förhör. Teknisk bevis måste matcha det som sägs.

Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Är de misstänkta under 21 år så blir det inga livstidsstraff min vän.
Tror de var födda 94ish (rätta mig om jag har fel)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Nya uppgifter. Föräldrarna blir oroliga på söndagen när tova inte kommit hem, dom åker till gården men där är det Tomt. Dom beger sig till annan adress och hittar där billy, han säger att Tova varit på gården men tagit taxi därifrån.

Alltså kanske man kollade med taxi och dom kunde inte hitta någon körning från adressen?
Iofs kan man ju åka kanelbulle men jag tror inte dom snurrar omkring i det området en lördag kväll...
Citera
2017-05-16, 21:06
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedrokaka
Vet inte vad som kommit fram i denna tråd, men jag fyller på med säkra källor.

3 killar som är fordonsintresserade ca 21-23 år. (tvättäkta svenskar). Har även namn på alla 3, varav ena är ex pojkvännen till Tova.

Pojkvännen & Tova har varit tillsammans till och från sedan Tova var 14-15 år, men för ett tag sedan blev Tova misshandlad av pojkvännen, pappan polisanmälde ex pojkvännen 19 mars.

Innan Tova skulle på fest hörde ex pojkvännen av sig, dom träffades, på något sätt fanns även hans 2 kompisar med i bilden, det slutar med att pojkvännen dödar Tova, han/dom kör ut henne med båt släpper av henne där. En gubbe som är boende i anslutning till sjön ser någon båt som kör väldigt fort och misstänktsamt, senare hittar polisen en död människa där i vattnet.

ex Pojkvännen var förmodligen svartsjuk. Droger och deppression verkar finnas med i bilden hos ex pojkvännen

Tack för info!
Stackars tjej!
Blir dock chockad över hur unga dessa killar ser ut att vara.
Som små buspojkar - inte som misstänkta mördare! Inte någon av dem!
Inte utan att man undrar hur de ska klara sig på kåken om de hamnar där!
Citera
2017-05-16, 21:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don-elias
Alltså kanske man kollade med taxi och dom kunde inte hitta någon körning från adressen?
Iofs kan man ju åka kanelbulle men jag tror inte dom snurrar omkring i det området en lördag kväll...

Exakt vad jag tänkte. Ingen svarttaxi på landet. Hade hon åkt taxi fanbs det en bokning. Och när polisen kollade fanns det ju ingen bokning. Inte konstigt att han togs in för förhör.
Citera
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Varför bortser du från vållande alt grovt vållande?
Glömde bara att skriva det, liksom misshandel. Att spetsa en drink utan avsikt att döda skulle kanske räknas som vållande, eller att slå till henne utan avsikt att döda.
Vet inte om att bjuda henne på en farlig mängd av någon narkotika räknas dit eller om ansvaret då är hennes och räknas som olycka. Kan inte praxis eller möjlig lagtolkning i sådana fall.

Egentligen handlar det ju om gärningsmännens uppsåt.
En olycka kan ju heller inte uteslutas såsom att hon ramlar eller tar en överdos och att de får panik, i ett drogpåverkat tillstånd.

Jag skrev lite förhastat.
Senast redigerad av Ziaya 2017-05-16 kl. 21:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack för info!
Stackars tjej!
Blir dock chockad över hur unga dessa killar ser ut att vara.
Som små buspojkar - inte som misstänkta mördare! Inte någon av dem!
Inte utan att man undrar hur de ska klara sig på kåken om de hamnar där!
Det är min poäng med, hur fasiken ska man tro att dessa planerade ihop ett mord? Och dumpar kroppen i en närgående sjö? är inte planerat till fem öre. nope.
så...

A. Dråp.
B. Olycka

och därefter fick de panik och dumpa kroppen....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-elias

Undra om dom/han beställde taxi. Som åkte dit, men ingen kom till taxin så den åkte ifrån. Isåfall superplanerat mord.
Citera
2017-05-16, 21:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Vi vet ju iof inte alls vad som hänt så det är ju inget som säger att det blir livstids fängelse! :I

Exakt! Jag tvivlar på livstid, men den som lever får se. Livstid känns som väldigt långdraget våld där hon hade dödsskräck länge eller att det var planerat.
Citera
2017-05-16, 21:12
Medlem
JesusAFtrollhattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Undra om dom/han beställde taxi. Som åkte dit, men ingen kom till taxin så den åkte ifrån. Isåfall superplanerat mord.

säkert? de är 8 mil till närmsta stad som har taxi? och du tror taxin kör 8 mil enkel väg för att eventuellt ta en kund...?
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Hon verkar ha tagit sig dit frivilligt. Uppenbarligen såg hon inte honom som ett hot. Det var hennes föräldrar som polisanmälde honom för misshandel. Inte Tova. Hon ville väl tro att han ändrat sig.

Hur länge sedan var den tidigare misshandeln?
Citera
Medlem
Citat:
Jag är med dig till 100%. De flesta mord är väldigt enkla. Det märker man när man läst ett antal FUP:ar. Svartsjuka är en vanlig orsak, fylla en annan. Det känns självklart att det är Billy som dödat Tova och de andra hjälpt till att forsla bort kroppen. Något annat skulle förvåna mig stort.

Läser man tidigare FUPar så är det väldigt ofta som alkohol eller droger får spärrar att släppa. Han har tidigare varit våldsam mot offret. Lite för mycket av det goda fick alla spärrar att försvinna när det väl brast för honom. Man är ju inte så jävla vass när man är påverkad så kompisarna tänkte förmodligen inte klart och trodde alla skulle åka dit och därför hjälpte MGM. Jag är ganska övertygad om att det är det som FUPen kommer visa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in