Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 20:01
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
De " riktiga" förhörsledarna har ännu inte kommit in..
Du lever i villfarelsen att Gunnvald Larsson kommer från Stockholm och slänger killarna i bordet?...
Jösses att det finns så korkade människor...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, men det var i år när hon var 19 som hon blev dödad. Det skälls och gnälls på föräldrarna för att de inte gjorde något nu. Men hur stoppar man ett barn som är myndigt? Nu verkar ju alla som klagar på föräldrarna själva lytt sina föräldrar fullt ut när de var 19. Suttit hemma och virkade filtar till barn i Afrika och byggt tändsticksslott. Men väldigt många går sina egna vägar när de är 19 och frågar inte föräldrarna om lov. Så hur stoppar man en 19-åring från att åka hem till sitt misshandlande ex? Det går ju inte att stoppa de som är 29, 39, 49 från att göra samma sak. Så varför ska det vara lättare med en som är 19?

Jag förstår din poäng att de har blivit myndiga men samtidigt är de föräldrarnas jobb och ansvar att vägleda sina barn för vad som skall komma när de är myndiga. inte att gå ut o droga samt begå mord.
Citera
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
https://minfil.org/E8lfG5bbb2/Ska_rmavbild_2017-05-16_kl._19.47.49.png
https://minfil.org/G4lcGbb1b0/Ska_rmavbild_2017-05-16_kl._19.48.07.png
https://minfil.org/H0l8Gbb3ba/Ska_rmavbild_2017-05-16_kl._19.48.00.png

3 stycken bilder som är "omhjärtade" av Tova Moberg på hemsidan weheartit, blandat med bilder på kattungar och kända tjejer. Kan nog betyda att det finns en risk att hon var på gården för att ta droger med Billy som är tidigare dömd för narkotikabrott. Något som kanske spårat ur? Speciellt en av bilderna blir obehaglig..

Bland raggare i Norrland är cannabis alltmer vanligt men tyngre droger som kan orsaka våldsamma psykoser som benso, hallucinogener, ketamin etc är väldigt ovanliga. Det är klart det finns undantag men jag skulle säga att det vore osannolikt att de använde annat än cannabis och alkohol, varav det sistnämnda ju givetvis gör folk våldsamma. Jag tror inte det rör sig om någon psykos eller så, utan antingen ett bråk som urartade eller så var det planerat sen en längre tid tillbaka. Den tredje, Fredrik eller vad han hette var väl inte dömd för något sen tidigare och verkar minst inblandad så det kan nog bli han som börjar snacka först.

Citat:
Ursprungligen postat av PrimusPilus
De här bilderna och all information i tråden säger samma sak

Det innebär att det är några pundare som snetänt och en av pundarna blivit ihjälslagen av de andra?

Väldigt tragiskt alltihop

Väldigt överdrivet. En 19 årig tjej som tycker droger är spännande och coolt och har en förkärlek för raggaridioter är inte en "pundare", det är inte heller en 22-årig fuckup utan framtid som rökt gräs i några år. Gräs "snetänder" man inte på och det finns ingen anledning att tro att de höll på med något annat än det, som sagt.
Senast redigerad av nocturne.no2 2017-05-16 kl. 20:05.
Citera
2017-05-16, 20:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Hur snabbt händer det? Är det rimligt att dra slutsatsen att kroppen borde flutit upp​ redan?

Nej.
Citera
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Du vet inte vad du bubblar om.
De förhörs självfallet idag och det beror på att åklagaren har kort tid innan han begär de häktade.
Det är väldigt intensivt just nu.
Det kan nog vara så att det inte sker några förhör idag. Total tystnad och frånvaro av kontakt med omvärlden kan göra underverk.
Citera
Medlem
PrimusPiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
https://minfil.org/E8lfG5bbb2/Ska_rmavbild_2017-05-16_kl._19.47.49.png
https://minfil.org/G4lcGbb1b0/Ska_rmavbild_2017-05-16_kl._19.48.07.png
https://minfil.org/H0l8Gbb3ba/Ska_rmavbild_2017-05-16_kl._19.48.00.png

3 stycken bilder som är "omhjärtade" av Tova Moberg på hemsidan weheartit, blandat med bilder på kattungar och kända tjejer. Kan nog betyda att det finns en risk att hon var på gården för att ta droger med Billy som är tidigare dömd för narkotikabrott. Något som kanske spårat ur? Speciellt en av bilderna blir obehaglig..

De här bilderna och all information i tråden säger samma sak

Det innebär att det är några pundare som snetänt och en av pundarna blivit ihjälslagen av de andra?

Väldigt tragiskt alltihop
Citera
2017-05-16, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bojorgen
Fungerar inte då han redan är anmäld för misshandel an Tove
Tror att Billy blåst polarna genom att tvinga dom att hjälpa han få kroppen gömd
Citera
2017-05-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
...
Jag hoppas att de anhöriga och vänner till Tova håller sig undan flashback för här finns allt för mycket elaka och kränkande inlägg (Samma gäller ju om killarna, så även deras anhöriga gör klokt i att hålla sig undan.
Det skriver jag under på. Antar att en del inte förstår bättre än så. Dessa negativa och fördömande kommentarer om pappan som fälls utan att veta någonting som helst om omständigheterna är förfärliga, hjärtlösa och tanklösa. Han har det inte svårt nog kanske? Vad som har framgått så försökte han nog skydda henne men vad kan man göra när ens barn har blivit myndigt? Tovas mamma är i alla fall förskonad från denna dumma kritik hittills. Alltid något.

Om inte den här Billy är skyldig blir jag mäkta förvånad. Något verkar ha gått väldigt snett i hans hjärna. Han har väl föräldrar och kanske syskon, undrar hur de har det nu. För djävligt antagligen.

De andra två kan man tänka sig har blivit indragna i det här på ett eller annat sätt. Hur pass mycket lär väl visa sig så småningom.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det kan nog vara så att det inte sker några förhör idag. Total tystnad och frånvaro av kontakt med omvärlden kan göra underverk.
Det hålla förhör idag. Jag lovar dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Gruppvåldtäkt som lett till mord har inte förekommit under modern tid vad jag vet i Sverige. Kom gärna med ett exempel om du vet. Däremot finns det exempel på unga män som dödat sina flickvänner/ex och fått hjälp av en kompis att dumpa kroppen.

Har inga bra källor på att något sånt skulle kunna ha inträffat tidigare, var nog lite av en kombination utav personbeskrivningarna av de misstänkta gärningsmännen här på fb och ett kryddmått förutfattade meningar som ledde till min första spekulation.
Citera
2017-05-16, 20:05
Medlem
Tova var fortsatt aktiv simmare och konkurrerade

http://www.octoopen.se/index.php?r=swimmer/view&id=286049
Citera
2017-05-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturne.no2
Bland raggare i Norrland är cannabis alltmer vanligt men tyngre droger som kan orsaka våldsamma psykoser som benso, hallucinogener, ketamin etc är väldigt ovanliga. Det är klart det finns undantag men jag skulle säga att det vore osannolikt att de använde annat än cannabis och alkohol, varav det sistnämnda ju givetvis gör folk våldsamma. Jag tror inte det rör sig om någon psykos eller så, utan antingen ett bråk som urartade eller så var det planerat sen en längre tid tillbaka. Den tredje, Fredrik eller vad han hette var väl inte dömd för något sen tidigare och verkar minst inblandad så det kan nog bli han som börjar snacka först.

Cannabis är vanligt, men även Benso är vanligt numera. Särskilt nuförtiden när man bara kan beställa hem dessa piller via datorn. Finns i varje håla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in