Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 17:56
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Om bägge friades så kan man inte styrka att bägge varit närvarande, annars hade bägge dömts för underlåtenhet att ingripa. Folk har ju dömts för detta vid gruppvåldtäkter där man inte vet vem som gjort vad.

Dom har inte friats. Dom är släppta med fortfarande misstänkta.
Ev för nån slags medhjälp eller dylikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skojar du? Han ljög ju!

Tänka efter lite nu
Citera
Medlem
På facebook i en kommentar skriver Fredriks bror att Fredrik och Jimmy har alibi då dom var på nån fest eller nått i Delsbo.
Citera
2017-05-17, 17:57
Medlem
4,14 skulle lika gärna kunna vara en sist skickad Snapchat eller liknande?
Citera
2017-05-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Om bägge friades så kan man inte styrka att bägge varit närvarande, annars hade bägge dömts för underlåtenhet att ingripa. Folk har ju dömts för detta vid gruppvåldtäkter där man inte vet vem som gjort vad.

Underlåtenhet att ingripa existerar inte i Sverige.
Du kan gott gå förbi ett pågående mord, hälsa på gärningsmannen och gå därifrån utan att du gjort något brottsligt. De enda tillfällena är om du är i garantposition till offret. Just rörande mord på barn har man ju garantställning, men kan som sagt inte uttala mig om detaljer utan att läsa domen.
Folk har dock inte dömts för underlåtenhet att ingripa rörande gruppvåldtäkt i Sverige då det inte är olagligt att inte ingripa vid pågående brott.
Friades inte nyss en person som hävdade att han endast tittat på när hans polare våldtog en tjej på just denna grund?

Tillägg: För tydlighetens skull, man har bara garant mot sina egna barn/de man har ansvar för.
Om jag skulle gå förbi en unge som inte kan simma och trillat i vattnet gör jag inget brottsligt om jag inte hjälper sagda barn upp.
Självfallet kan man diskutera huruvida man borde ändra detta men det är så lagen ser ut i nuläget.
Senast redigerad av Nulb 2017-05-17 kl. 17:59. Anledning: Tillägg
Citera
2017-05-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
På facebook i en kommentar skriver Fredriks bror att Fredrik och Jimmy har alibi då dom var på nån fest eller nått i Delsbo.

Kan de inte vara Billys farsa o ngn mer som varit ute på sjön?
3 personer ska ju varit där ute, sen vilka dom andra 2 är är ju frågan
Citera
2017-05-17, 17:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Skojar du? Han ljög ju!

Skulle du ringa in någon för att leta efter X, om du uppgivit att personen lämnat gården i taxi?
Citera
2017-05-17, 17:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Storleken. Har du koll på storleken på de inblandade? Av bilder att döma så är Jimmy lite biffig. Har inga mått eller vikt på varken BO eller MGM. BO var ju dessutom idrottstjej.

Aha, nu fattar jag. Sant, sant. Du har så rätt. Hade sett den här bilden på Tove och tyckte inte hon verkade så stor. Men skenet kan bedra.

http://idrottonline.se/HudiksvallsSS-Simidrott/Nyheter/fullfartitavlingsbassangennarhudiksvallssimsallska pstartarupp2016

Tove längst till vänster högst upp.
Citera
2017-05-17, 18:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule

De var på cruising i Delsbo.
Citera
2017-05-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Var finns häktningsframställan?
På åklagarens kontor antar jag. DU kan inte få tag på den.
Citera
2017-05-17, 18:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Skojar du? Han ljög ju!

Hur vet du det?
Om hon sagt att hon skulle ta taxi till annan fest och hon inte gjort det vet väl inte han. Han säger ju inte att hon tog en taxi utan att hon skulle ta en taxi.
Citera
2017-05-17, 18:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Vad tror ni att dom har hittat på gården där hon mördades?
Sen är väl gården stor? Kan väl vara även menas i huset eller vid sjön om den ägdes av gårdsägaren? Behöver väl inte betyda gård där hönsen springer runt.
Kan inget som sånt. Markägare är ordet jag menar.
När man säger gård så är det oftast inte själva huset man menar utan hela ägorna, inklusive huset.
Gården heter TROGSTA 17:1 och ligger i Hudiksvalls kommun. Arean är på 133 609 m2.

När dom pratar om att Tova är mördad på gården så kan det betyda var som helst på den ytan, det behöver alltså inte betyda att hon blev mördad inne i huset.
Marken som hör till gården går hela vägen ut på udden där Tova hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in