Citat:
Och jag vill dessutom lyfta fram två matcher på den klassiska Calcio-tiden 15:00 på söndag:
Cagliari – Empoli
Crotone – Udinese
Det har under hela säsongen sett ut som att nedflyttningskandidaterna varit självklara. Pescara, Palermo och Crotone.
Men under de senaste sex matcherna har Crotone visat enorm moral och kämpat till sig 14 poäng. Vafan i helvete 14 poäng på sex matcher är strålande. Man har tagit lika många poäng på de sex senaste matcherna som man gjorde under de första 29 matcherna. Jag vill gärna få info på hur detta har gått till. Fascinerande.
Problemet var att man var usla tidigare och att ”räddningsplankan” Empoli också har spelat bra, 10 poäng på sex matcher.
Herregud, kollar man på formtabellen på de senaste sex matcherna kan man konstatera att Crotone och Napoli toppar med 14 poäng, Roma och Lazio följer med 13 poäng, och sedan Juventus på 12 poäng samt Atalanta, Torino och just Empoli med 10 poäng.
Just nu har Crotone 28 poäng och Empoli 32 p. Problemet är att Crotone avslutar med Juventus på bortaplan och sedan Lazio hemma. Medan Empoli har Atalanta hemma och Palermo borta.
Men jag hoppas att avståndet krymper till en poäng, inte minst för att Crotone i motsats till de andra nedflyttningslagen har stått fast vid sin tränare Davide Nicola. Samtidigt har jag inget emot Empoli, tvärtom.
Cagliari – Empoli
Crotone – Udinese
Det har under hela säsongen sett ut som att nedflyttningskandidaterna varit självklara. Pescara, Palermo och Crotone.
Men under de senaste sex matcherna har Crotone visat enorm moral och kämpat till sig 14 poäng. Vafan i helvete 14 poäng på sex matcher är strålande. Man har tagit lika många poäng på de sex senaste matcherna som man gjorde under de första 29 matcherna. Jag vill gärna få info på hur detta har gått till. Fascinerande.
Problemet var att man var usla tidigare och att ”räddningsplankan” Empoli också har spelat bra, 10 poäng på sex matcher.
Herregud, kollar man på formtabellen på de senaste sex matcherna kan man konstatera att Crotone och Napoli toppar med 14 poäng, Roma och Lazio följer med 13 poäng, och sedan Juventus på 12 poäng samt Atalanta, Torino och just Empoli med 10 poäng.
Just nu har Crotone 28 poäng och Empoli 32 p. Problemet är att Crotone avslutar med Juventus på bortaplan och sedan Lazio hemma. Medan Empoli har Atalanta hemma och Palermo borta.
Men jag hoppas att avståndet krymper till en poäng, inte minst för att Crotone i motsats till de andra nedflyttningslagen har stått fast vid sin tränare Davide Nicola. Samtidigt har jag inget emot Empoli, tvärtom.
Och trots att det var en dramatisk match på den vackra ön där Cagliari tokdominerade första halvleken (3-0!) och Empoli visade fin moral och jagade kvittering mot slutet, så förlorade Empoli. Medan Crotone fortsätter sin fina form genom att hemmabesegra Udinese, där Rohdén gjode det enda målet.
Tabellen just nu när det gäller den sista nedflyttningsplatsen:
Genoa 33 poäng
Empoli 32 p
Crotone 31 p
Som sagt så avslutar Crotone med Juventus och Lazio. Två svåra matcher där de inte ska kunna få särskilt många poäng. Men man är sett över de sju senaste matcherna Serie As bästa lag tillsammans med Napoli. Sju matcher och 17 poäng är för jävla bra, vilket gör det så svårt att förstå varför man endast tog 14 poäng på de första 29 matcherna.
Oavsett har jag nu inkluderat Genoa i kampen, eftersom de är nästan lika usla som Inter. Genoa har tagit genomusla fyra poäng på de senaste nio matcherna. Idag förlorade man mot Palermo…
Men ikväll ser vi fram emot Roma mot Juventus. Stort och vackert som hade blivit alldeles underbart om det hade varit kaptenerna Totti och Buffon som skakat hand innan matchen.