2017-05-10, 23:35
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Den fetstilta brassen, definition av legoknekt.

Enligt wikipedia är han aktiv igen. Spelar för ett amatörlag i Miami. Dock ett väldigt profilerat amatörlag med ambitiös wikipedia-sida. Det beror på att klubben, som är nystartad, ägs av Linck Group vars ägare Roberto Linck även spelar i laget.

Linck Group är ett sådant där modernt företag som sysslar med något som vanligt folk inte hajar vad fan det är. Dom bygger alltså inte tågvagnar eller brygger öl. Det är ett investmentbolag som arbetar inom marknadsföring, scouting & agentverksamhet (eller vad fan vet jag) för idrottare & artister. Fabio Simplicio är med där & sitter också i klubbens styrelse. Roberto Carlos verkar vara ansvarig för någon mjukvaruprodukt som kartlägger spelare .
Citera
2017-05-11, 00:17
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Allegri har tagit Juventus till semifinal den andra gången på tre år.

Det låter som att Juventus åter dominerar i världen, vilket de inte gör.

Jag upprepar inför finalen:

Juventus kan numera verka mäktiga inom Serie A, men de är vansinnigt underdog mot Real Madrid. Matematiskt ska de såklart inte ha en chans…

Jag tror inte att Allegri bryr sig….

Samma sak, egentligen i större utsträckning, kan man säga om Atletico som ändå klarar av att utmana den absoluta eliten.

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jodå, man har en bra chans. Fotboll är en så stor sport att utbudet av spelare i toppen är rätt stort. Det går inte för en enskild klubb att bli helt dominant genom att köpa ihop de bästa. Andrasorteringen, om man nu kan kalla Juventus för det, kommer att vara ungefär lika stark. De 15 eller 20 rikaste klubbarna är nog ändå ganska jämbördiga i runda slängar. Säg att det finns en elit på cirka 150 eller 200 spelare som fördelas ut på de ca 15 eller 20 bästa lagen. Kommer man nedanför den eliten får man det svårt, men kan man bara hänga med på den nivå som Juve ligger på så har man bra chans.

Det där gäller kanske egentligen i alla lagsporter, vad vet jag. Har rätt dålig koll på andra sporter.

Bra inlägg.

Borde det inte vara en stor skillnad beroende​ på antal spelare på plan? 11 spelare jämfört med till exempel 5 i basket. Då kan man fylla ut med lite sämre spelare i ett fotbollslag medan du inte har samma möjlighet i basket för varje spelare har större betydelse.
Citera
2017-05-11, 00:40
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Bra inlägg.

Borde det inte vara en stor skillnad beroende​ på antal spelare på plan? 11 spelare jämfört med till exempel 5 i basket. Då kan man fylla ut med lite sämre spelare i ett fotbollslag medan du inte har samma möjlighet i basket för varje spelare har större betydelse.

Så kan det kanske vara. De riktigt framgångsrika Juventus-lagen har ofta fyllts ut med en hel del väldrillade arbetare. Folk som varit med snarare för att stänga ner motståndarna än att totaldominera. Med färre spelare på planen krävs det nog mera att man sitter på superstjärnor. Men basket är ju väldigt annorlunda mot fotboll. Man har väl egentligen inte direkt offensiva & defensiva spelare i basket så de där rena spelförstörarna finns nog inte riktigt.
Citera
2017-05-11, 17:42
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Buffon, Zambrotta, Chiellini, Cannavaro, Thuram; Nedved, Vieira, Emerson, Camoranesi; Del Piero, Trezeguet.

Med Capello som tränare.

Och då är fan inte Ibra med i den startuppställningen. Vansinnigt stark bänk och världsklass på alla positioner. Tänk VM-finalen 2006 där åtta av spelarna i ovanstående uppställning spelade.
Jag är kanske bitter över deras framgångar då, och det faktum att jag såg det uppenbara fusket som senare avslöjades.

Låt oss ta säsongen 05/06 .Min minnesbild är att det laget bestod av spelare som inte var i sin prime, och att det var ett tungt orörligt lag. Zambrotta, Trezuguet och Camoranesi var fantastiska. Men Nedved,Del piero,Thuram,Viera,Emerson hade varit bättre. Cannavors Vm spiller över på hans prestationer i Juventus för den tiden. Maldini och Nesta var klart bättre, och Chiellini och Bonucci är klart bättre idag. Zlatan var faktiskt snudd på usel den säsongen. Chiellini hade jag gissat spelade i Fiorentina då.

Men som sagt det är luddiga minnesbilder täckta av avsky för det laget.
Citera
2017-05-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag är kanske bitter över deras framgångar då, och det faktum att jag såg det uppenbara fusket som senare avslöjades.

Låt oss ta säsongen 05/06 .Min minnesbild är att det laget bestod av spelare som inte var i sin prime, och att det var ett tungt orörligt lag. Zambrotta, Trezuguet och Camoranesi var fantastiska. Men Nedved,Del piero,Thuram,Viera,Emerson hade varit bättre. Cannavors Vm spiller över på hans prestationer i Juventus för den tiden. Maldini och Nesta var klart bättre, och Chiellini och Bonucci är klart bättre idag. Zlatan var faktiskt snudd på usel den säsongen. Chiellini hade jag gissat spelade i Fiorentina då.

Ha ha du har såklart en poäng. Och det faktum att åtta spelare i VM-finalen spelade i Juventus gör kanske att jag överskattar dem något. Samtidigt var där flera giganter som slutade året innan, inte minst inom defensiven som t ex Ferrara, Montero, Pessotto, och sedan borde jag kanske valt Zebina istället för Chiellini men jag valde den senare för att visa på talanger som stannat kvar när flera giganter slutade.

Men oavsett så var laget riktigt bra. Och då var man högre upp ekonomiskt än vad man är nu. Och pengar har betydelse.
Citera
2017-05-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Jag håller med!!!

Det sjuka var att då äntligen en försvarare blev utnämnd till världens bästa spelare så var det Cannavaro, som var Italiens just då tredje bästa mittback, efter Maldini & Nesta.

Allt måste sättas i perspektiv, jag vill hylla honom för hans insats i VM2006 där han var kapten och en gigant. Men Buffon var lika strålande och Pirlo överglänsde…

Oavsett tar jag tillfället i akt att hylla Baresi som fyllde 57 år för några dagar sedan. Maldini hade tackat nej till en eventuell utmärkelse med motiveringen att Baresi inte fick den. Giganter!
Citera
2017-05-11, 20:13
Medlem
Jag är lite patetiskt nostalgisk och det tar tid för spelare att vinna mitt hjärta. Det tog lång tid innan jag accepterade att Del Piero var en fantastisk spelare och kapten för Juventus, eftersom han tog Baggios plats då han var världens bästa spelare. Det gjorde att den redan i förväg plågade spelaren, som lidit av skador och att gå från Fiorentina till Juvntus, tvingades till platser där han inte heller riktigt accepterades. Men Del Piero är onekligen en gigant oh signore.

På samma vis som Totti växt och som nu självklart är en gigant. Vansinne vilken fanbärare han är. Kapten vid 21 år och tog bindeln och färgerna på allvar. Vackert.

Igår spelades "Trofeo Sardegna", dvs Cagliari mot Olbia. Cagliari vann med 4-0, men det viktiga var att Olbias kapten nästa säsong är i Cagliari. Extra viktigt eftersom han är född i Cagliari samt medlem i Sconvolts och att det är viktigt att samla alla sardiska talanger i Cagliari. Vem jag dillar om?

Cossu såklart.

Jag tror inte att det betyder något i praktiken. Han lär inte spela, men är en viktig röst i omklädningsrummet, visar respekt för tröjan och kan hantera den numera lite sämre kontakten med ultras. Klokt att kalla hem honom, på samma vis som det är klokt att Conti spelar en roll inom organisationen.
Citera
2017-05-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Aha nu klarnar det vad det handlar om, galet häftiga målningar och naturligtvis så slår den på Scarponi högst i min värld.

Var Scarponi Interfan? Han föddes inte så långt ifrån den störste som växte upp och ligger begraven i Cesenatico(jag har naturligtvis besökt hans grav)
Vad heter den delen av kustremsan som angränsar mot Adriatiska havet?

Pantani var en hjälte om satte färg på tävlingar som han deltog i. Den sista cyklisten som jag verkligen lyckades engagera mig i.

Min hjälte inom cykling är Laurent Fignon.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/0c/d1/b5/0cd1b51a648e4213e43f1dfe708719ce.jpg

Tunnhårig hästsvans med glasögon. Fullständigt briljant.

Pantani var mer spektakulär medan Fignon var en professor. Man skulle kunna jämföra Nacka med Platini. Olika, men briljanta!

Jag kan rekommendera ”We Were Young and Carefree” av och om Fignon.
Citera
2017-05-11, 22:12
Medlem
Och för att sammanfatta; gigantisk hjälte, fanbärare och bicicletta:

https://www.youtube.com/watch?v=9SrKBZYOYSI

Riva & Buffon, två legendarer:

https://www.youtube.com/watch?v=GYOS3ST77bE
Citera
2017-05-11, 22:36
Medlem
Citat:
Och för att sammanfatta; gigantisk hjälte, fanbärare och bicicletta:

https://www.youtube.com/watch?v=9SrKBZYOYSI

Riva & Buffon, två legendarer:

https://www.youtube.com/watch?v=GYOS3ST77bE

Man fylls med nostalgi när man ser Riva.
Och respekten som de ger varandra är lika sällsynt idag som
att se en person som inte är upptagen med sin telefon.

Har ett oskrivet vykort från 1966 med Riva som bild.
Baksidan består av information om honom.
Det vårdar jag ömt.
Han har den rätta uniformen på sig (den klär honom) men utan SerieA-vinst.
Tycker gott att de skulle återgått till snörningen på tröjan (hade stuckit ut).

Vad tror du om chanserna att Conte går till Inter?
La Gazzettan låter ganska trovärdiga.

Edit. Loggan med Quattro mori på tröjan hade blivit förbjuden idag.
Nu tänker jag inte på att de vänt ansiktena mot öster (Italien) och
höjt bindlarna över ögonen. De har stora röda läppar också.
Senast redigerad av svartellervitt 2017-05-11 kl. 22:45.
Citera
2017-05-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Man fylls med nostalgi när man ser Riva.
Och respekten som de ger varandra är lika sällsynt idag som
att se en person som inte är upptagen med sin telefon.

Har ett oskrivet vykort från 1966 med Riva som bild.
Baksidan består av information om honom.
Det vårdar jag ömt.
Han har den rätta uniformen på sig (den klär honom) men utan SerieA-vinst.
Tycker gott att de skulle återgått till snörningen på tröjan (hade stuckit ut).

Vad tror du om chanserna att Conte går till Inter?
La Gazzettan låter ganska trovärdiga.

Edit. Loggan med Quattro mori på tröjan hade blivit förbjuden idag.
Nu tänker jag inte på att de vänt ansiktena mot öster (Italien) och
höjt bindlarna över ögonen. De har stora röda läppar också.

Rimligen tar Conte hem titeln. Förra året Ranieri, Mancini 2012 och Ancelotti 2010. (Endast Ferguson och Pelligrini som avbrutit det italienska segertåget)

Oavsett så ser jag ingen anledning till att Conte skulle återvända till Serie A nu. Kanske om ett år eller två, men knappast som segrare i PL.

Angående QM så är det en tragedi att Cagliari uppdaterade sitt emblem till att omfatta den nya flaggan, där de avrättade muslimska piraternas huvuden vänder sig mot Italien och numera bär svettband istället för ögonbindlar… Patetiskt, och jag köper ingenting med den nya flaggan, och det är inget problem eftersom de flesta använder sig av den gamla.

Buffa!
Senast redigerad av Brille68 2017-05-11 kl. 23:14.
Citera
2017-05-11, 23:28
Medlem
zachs avatar
Min vana trogen så nonchalerar jag (väldigt oförtjänt) det alla andra skriver här inne och konstaterar istället att ni kan köpa biljetter till söndagens seriefinal. Finns inte många kvar, men det finns tomma stolar.
Medan man vid lunch inte längre kunde köpa biljetter till Roma - Genoa om 2 veckor. Försäljningen hade då varit igång i drygt 2 timmar. Sen va Olimpico fylld. Diverse medier konstaterar att det var kaos vid biljettförsäljningen i den eviga staden. Hysteri a la kring millennieskiftet. Har inte sett nån rapport om påstådda rullstolsbundna som ville åt handikapps-biljetter dock.

Jag satt i möte med en kund och styrde obemärkt upp så vi fick biljetter. Sidan höll på att hacka satan. Va så jävla skitnödig ett tag när sidjäveln hängde sig gång på gång. Bokade 3 biljetter och möts av "max 4 biljetter per person".......... Men hittills lever drömmen.

Kvar återstår: Totti får spela, Totti gör mål.

Så ert mycket sköna tugg till trots. Det där är det enda som är av betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in