2017-05-16, 16:32
Medlem
SkurtCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Ok, det är alltså inte speciellt konstigt att de vill ha upprättelse för att de tror att de inte begått ett mord!? Som de inte ens säger själva utan som du tolkar dem!? Ok...

Ja, du förstod mig rätt där!
Heja!
Citera
2017-05-16, 16:34
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men om du inte hade dödat någon... då håller du med om att det är normalt att vara osäker med den behandlingen!?
Om jag inte hade dödat någon vid sju och ett halvt års ålder hade jag vetat det också.
Citera
2017-05-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
På vilket sätt är just detta brott relevant? Det har på inget sätt med våld att göra. Att han betett sig som en idiot ökar inte sannolikheten för att han begått ett mord som 11-åring. Eller har jag fel?

Förövrigt träffade han henne så, men brottet skedde senare.

Att han är vrickade i huvudet antagligen. Träffades? han va drivande i chattande och ville ses och ha sex med en 13 åring. Men då vet Jag va du tycker är okej
Citera
2017-05-16, 16:38
Medlem
SkurtCobains avatar
Citat:
Ja, jag tillhör den gruppen som skulle minnas att jag dödat ett barn om jag var sju och ett halvt år vid tillfället. Jag accepterar dock att majoriteten av tråddeltagarna tillhör en annan grupp. Men om jag tillhörde den gruppen skulle jag vara försiktig med att gapa efter upprättelse.

Du ska se att pojkarna också tillhör den gruppen du säger dig tillhöra.
De tänker att de borde ha minnen från händelsen isåfall...

Att de däremot inte sätter likhetstecken mellan "jag minns inte" och "detta har aldrig hänt" känns som en sund inställning.
De flesta som fyllt typ 20 har hunnit inse att minnet kan vara bedrägligt ibland, speciellt om det är barndomsminnen.
Citera
2017-05-16, 16:38
Medlem
Citat:
Du hör väl själv hur det låter. Tror!?

Hör du hur du själv låter?

Titta på länken jag ger dig med material som inte visats i dokumentären. Titta från cirka 2.20. Där säger den ena brodern: "Det är inte vi." Han uttalar sig också om hur han hade agerat om han visste att han hade mördat Kevin.

Fan vad mycket idioter som lusar ner denna tråd! Ett helt gäng med anhängare av Margit-sekten tydligen!

https://www.svtplay.se/klipp/13640405/fallet-kevin
Citera
2017-05-16, 16:41
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Att han är vrickade i huvudet antagligen. Träffades? han va drivande i chattande och ville ses och ha sex med en 13 åring. Men då vet Jag va du tycker är okej

På vilket sätt visar det att han är nog störd för att mörda när han är 7 år gammal? Han har inte visat några våldsamma tendenser i det brottet.

Jag tycker inte det är okej, men att diskutera det moraliska i brottet hör inte hemma i denna tråd.
Citera
2017-05-16, 16:43
Medlem
Citat:
Om jag inte hade dödat någon vid sju och ett halvt års ålder hade jag vetat det också.

Så bra då! Då vet du nu att killarna är oskyldiga efter att ha tittat på länken jag gav dig.

Men självklart kommer du svänga igen efter att du fått vad du efterfrågat.
Citera
2017-05-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Häng med lite...

Han skriver detta 2 månader senare när han är inlagd på psyket och trots detta pressas i polisförhör.
Det är alltså ingen dagbok alls, det var en ren lögn.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/nu-svarar-kevin-filmaren-pa-sandbergs-angrepp

Jag tycker att det är lite märkligt att styvmamman först berättar att barnen kan ha sett eller ha något med mordet att göra redan en vecka efter mordet (men sagt detta redan samma dag som Kevin dödades?), sen blir hon inlagd psyket. Därefter berättar pappan några veckor senare att han tror att barnen kan ha något med mordet att göra, hamnar sedan på psyket. Börjar därefter berätta om morddagen, hur det gått till, hur barnen agerade och hur han agerade. Barnen berättar fragmentariskt men med detaljer som bara någon som var på plats kan veta samt slutligen med beskrivning så att ett händelseförlopp kunde klarläggas.

...i dokumentären menar man att det är polisen som har pressat fram historierna, kanske hävdar man till och med att de skulle vara falska berättelser. Jag tror inte på det. Anledningen är att jag har svårt att tro att en hel familj skulle pressats fram till en samstämmig beskrivning, och sedan som anledning hävda att det är pga att de vuxna har varit inlagda på psyket.

Det vore intressant att veta om föräldrarna led av psykiska problem redan innan, och i så fall vilken sorts problem, eller var det vetskapen om att barnen var delaktiga i mordet som ledde till reaktionerna/tillstånden? Vilka hemförhållanden hade C och R? Finns det någon substans i påståendet att C tagit strypgrepp på sin yngre bror? Finns vuxna som har sett detta, föräldrar eller skolpersonal. Om båda föräldrarna led av psykiska problem borde socialtjänsten haft information om familjen. Vi vet att Kevin stod familjen nära. Hur var relationen mellan barnen? Brukade R och C leka med äldre barn som kan ha haft något med mordet att göra?
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-16 kl. 16:58.
Citera
2017-05-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtCobain
Jag skulle gissa att denna typ av brottslighet sker flera gånger om dagen i Sverige.
Man kan (och bör) ifrågasätta just moralen och karaktären hos dessa förövare, men gissar att ganska få av dessa är mördare eller våldsverkare för övrigt.

Om du vill påskinna att denna dom har relevans för fallet Kevin får du nog utveckla lite hur du tänker.

Du har rätt i att det inte kan användas som bevis eller motbevis till något brott. Men det är ett välkänt faktum att man inom kriminologi ofta väger in en persons karaktär i relation till brott. Till exempel socio-ekonomiska förhållanden och tidigare brott. Polisen utgår inte sällan från detta resonemang då det finns mängder av forskning som visar på att det finns samband. Det är självklart av intresse anser jag, men du kanske har en annan åsikt, och det är okej. Glöm inte att detta är en diskussionstråd på Flashback.

Som sagt, det bevisar inget men jag tycker det ger en bild av personen i fråga. Vilken moral han besitter, hur han agerat och resonerar kring olagliga handlingar.
Citera
2017-05-16, 16:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hör du hur du själv låter?

Titta på länken jag ger dig med material som inte visats i dokumentären. Titta från cirka 2.20. Där säger den ena brodern: "Det är inte vi." Han uttalar sig också om hur han hade agerat om han visste att han hade mördat Kevin.

Fan vad mycket idioter som lusar ner denna tråd! Ett helt gäng med anhängare av Margit-sekten tydligen!

https://www.svtplay.se/klipp/13640405/fallet-kevin

Robin säger också:

Citat:
Jag är dömd för mordet på Kevin Hjalmarsson.

Det är han alltså inte eftersom »dömd« är en juridisk term. Du behöver inte svara med några insinuerade motargument. Han är inte dömd, punkt slut.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-05-16 kl. 16:48.
Citera
2017-05-16, 16:47
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtCobain
Du ska se att pojkarna också tillhör den gruppen du säger dig tillhöra.
Vad då ska se? Jag har ju sett och hört redan. De vet inte eller minns inte. Jag har sagt det tio ggr i tråden, jag tror inte att de gjorde det. Men jag tror inte heller att DJ skitdokumentär kommer att ge dem ett uns upprättelse.
Citera
2017-05-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Du har rätt i att det inte kan användas som bevis eller motbevis till något brott. Men det är ett välkänt faktum att man inom kriminologi ofta väger in en persons karaktär i relation till brott. Till exempel socio-ekonomiska förhållanden och tidigare brott. Polisen utgår inte sällan från detta resonemang då det finns mängder av forskning som visar på att det finns samband. Det är självklart av intresse anser jag, men du kanske har en annan åsikt, och det är okej.

Som sagt, det bevisar inget men jag tycker det ger en bild av personen i fråga. Vilken moral han besitter, hur han agerat och resonerar kring olagliga handlingar.

Den som mördade Kevin har med största sannolikhet varit våldsam både före och efter mordet. Det är stor sannolikhet för personlighetsstörning på den som gjort det. Ingen av killarna som påstods ha mördat Kevin visar några tendenser till personlighetsstörning, inte ens incidenten med 14-åringen. Han genomför inget samlag för han tyckte hon var för ung. Så hade inte en personlighetsstörd person resonerat. Inget tyder på vare sig våld eller tvång i situationen med den unga tjejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in