Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 15:41
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Har du någon källa på att han har slagit sönder henne ett antal gånger?

Föräldrarna polisanmälde antagligen inte en knuff eller örfil direkt....

Han har utan tvekan gett henne stryk.

Vilket får mig att undra varför tjejer söker sig till män som ger dom stryk.
Senast redigerad av Steinarr 2017-05-16 kl. 15:44.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Eftersom han misshandlat henne förut är en del förvånade över att hon ändå ville träffa honom. Jag är inte ett dugg förvånad. Det tillhör ju standard att tjejer ger kvinnomisshandlare en ny chans.

Han fick nog "bara"chans som en kamrat och hon skulle vidare på fest. Det verkar som dom hängt under yngre tonåren och senare mer vänskap. Att hon skulle ge honom chans till att öppna förhållandet igen tror jag inte existerar och därför är hon också död. Han fick klart för sig att det inget blir då slår han till. Kanske tänkte kan inte jag få henne ska ingen annan heller få henne. Den typiska kränkta lilla mannen svarar allt för ofta med dödligt våld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Har du någon källa på att han har slagit sönder henne ett antal gånger?

(FB) Hälsingland: Tova Moberg 19 från Njutånger hittad död 2017-05-16 (tre anhållna)
Citera
2017-05-16, 15:42
Medlem
Collard.Greenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Vem är hennes ex?
Facebook?
Läs sammanfattningen länkad på sida ett. Så svårt behöver det väl inte vara?
Citera
2017-05-16, 15:43
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Chesåklagaren säger här att kvinnan har utsatts för yttre våld, men det visste ni ju redan.

http://sverigesradio.se/gavleborg/#
Citera
2017-05-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-elias
Det var min tanke om jag förstod rätt så såg vittnet tre stycken som betett sig underligt på sjön Vid sjutiden?

Jag kan ju ha fattat det hela fel men det liksom reagerade till lite i Lillhjärnan typ?

Alltså inte det med afterdarkköret och pipröst på MGM 😉
Citera
2017-05-16, 15:45
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland
Frågan är ju om inte killen/killarna tvingat henne o ringa samtalet o säga att "allt är bra" ?

Vad vinner dem på det? Och sen ska de alltså döda henne? Nja. Exet har dödat henne, killarna anslutit senare. Det skulle snarare vara troligt att Tova sagt "måste åka nu, ska vidare på fest", medan exet ville ha kvar henne - vilket sedan ledde till utbrott och ena med det fjärde. Känns mest logiskt. Samtalade säkert med sin kompis och sa att hon snart kommer till festen, vilket antagligen var tanken kort därefter - men kom aldrig riktigt så långt. Att GM ska ha hotat kompisen med att påstå sig ha pratat med Tova känns extremt långsökt. Detta har hänt impulsivt och snabbt, helt utan planering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Chesåklagaren säger här att kvinnan har utsatts för yttre våld, men det visste ni ju redan.

http://sverigesradio.se/gavleborg/#

Nja man kunde ju ana det. Men det kunde ju vart annat. Så detta är ny info, åtminstone för mej.
Citera
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Man kan ju inte hålla folk inlåsta enbart för att kunna utföra husrannsakningar.
Jo exakt så om vissa brottsmisstankar finns
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Misshandlade barn och kvinnor brukar i söka sig tillbaka till den som slagit dom. Det finns till och med böcker och utredningar om fenomenet. Det en utomstående kan se som logiskt, nu bryter du kontakten med aset och gå vidare behöver inte vara logiskt för kvinnan som blivit slagen.

Ja, jag har mött de som t o m fått skyddade bostäder och - vips! Så bor misshandlaren där också. "Jag kände mej ensam" "Men jag älskar ju honom"
Sen dör hon.
Jag har försökt att förstå faktorerna, normalisering etc men jag förstår ändå inte.
Citera
2017-05-16, 15:46
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av An84
Hur utmärker sig vana fiskare? Behöver man ha några speciella drag?

Tja hur man använder åror och motor.. tekniken vid fiske hur man beter sig i båten.. det finns mängder av saker som kan avslöja en amatör..
Citera
2017-05-16, 15:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han fick nog "bara"chans som en kamrat och hon skulle vidare på fest. Det verkar som dom hängt under yngre tonåren och senare mer vänskap. Att hon skulle ge honom chans till att öppna förhållandet igen tror jag inte existerar och därför är hon också död. Han fick klart för sig att det inget blir då slår han till. Kanske tänkte kan inte jag få henne ska ingen annan heller få henne. Den typiska kränkta lilla mannen svarar allt för ofta med dödligt våld.

Kan mycket väl ha gått till so du säger. Antingen ville hon bara vara vänner och han blev förbannade när hon sa nej. Eller så var hon med på noterna och han blev förbannad över att hon trots deras gosande ville vidare till en annan fest där det fanns andra gossar att prata med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in