Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 15:32
Medlem
Men en fundering jag har?
I media intervjuas vittnet till båtturen och han säger att det inte var så tidigt på kvällen men heller inte så sent utan kanske vid 19 tiden,
Om hon pratar med sin vän vid 21,30 så har dom ju alltså rekat dumpningsplatser långt innan dom tar henne av daga? Eller?
Kan det vara någon annan som ringt från hennes telefon och uppgivit sig för att vara Tova?
Mina kondoleanser till familjen!
Citera
2017-05-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av An84
Hur utmärker sig vana fiskare? Behöver man ha några speciella drag?
Kastteknik exempelvis.
Ifall man själv är van fiskare så är det lätt att se.
Citera
2017-05-16, 15:33
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Är det inte lite märkligt att Tova är på denna gård med sitt ex, som dessutom har slagit sönder henne ett antal gånger redan?

Jag menar absolut inte att tjejen får skylla sig själv men det är ju bra sorgligt hur vilsna många tjejer är.

Verkar vara en enda stor WT-röra detta
Jo det är sorgligt men är man 19 år vill man kanske tro det bästa om alla och hon trodde nog hon kunde hantera honom
Citera
2017-05-16, 15:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuschpennarosa
Expressen har en suddig bild på den misstänkte mördaren
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tva-av-de-anhallna-ar-tidigare-domda/

Här är den osuddade bilden på Facebook

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=822054544580021&set=pb.100003264504 349.-2207520000.1494940764.&type=3&theater

Ganska många hatkommentarer till den här killen som anklagar honom för att mörda tjejen.
https://www.facebook.com/Bly*a/posts/1141457229306416 (*=f)

Tack, då är det även bekräftat av media.
Citera
2017-05-16, 15:35
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Vad är det för andemening jag missat här. Klockrent skyddar du kvinnomisshandlare då du ger kvinnorna skulden. Dvs männen fredar sig mot kvinnorna enligt ditt inlägg

Du har missat ironin. Eller sarkasmen om du så vill.
Precis som hennes föräldrar vill jag skydda kvinnor från att begå dessa korkade misstag.
Är det som du ser som "skuld"?
Du behöver inte svara. Du förstår ju ändå inte.
Citera
2017-05-16, 15:36
Medlem
Citat:
Är det inte lite märkligt att Tova är på denna gård med sitt ex, som dessutom har slagit sönder henne ett antal gånger redan?

Jag menar absolut inte att tjejen får skylla sig själv men det är ju bra sorgligt hur vilsna många tjejer är.

Hur bekräftat är det fetade att han slaget sönder henne?
Det är rätt stor skillnad på knuffar och örfilar och regelrätta grova misshandlar när man betänker att det sedan ska eskalera till mord.
Så det är därför jag undrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-elias
Men en fundering jag har?
I media intervjuas vittnet till båtturen och han säger att det inte var så tidigt på kvällen men heller inte så sent utan kanske vid 19 tiden,
Om hon pratar med sin vän vid 21,30 så har dom ju alltså rekat dumpningsplatser långt innan dom tar henne av daga? Eller?
Kan det vara någon annan som ringt från hennes telefon och uppgivit sig för att vara Tova?
Mina kondoleanser till familjen!

Någon av killarna skulle ha låtit som en 19-årig tjej? Det är inte After dark eller någon dragshowgrupp de anhållit. Om det inte är en tjej till som är medhjälpare.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Varför är det intressant varför att hon var på gården. Hon är inte den första som umgås med sitt x. Troligtvis har dom känt varandra en längre tid.
Känns lite som om när man frågar en våldtagen vad hon hade på sig för kläder vid våldtäckten

Eftersom han misshandlat henne förut är en del förvånade över att hon ändå ville träffa honom. Jag är inte ett dugg förvånad. Det tillhör ju standard att tjejer ger kvinnomisshandlare en ny chans.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-16 kl. 16:01.
Citera
2017-05-16, 15:37
Medlem
Citat:

Har du någon källa på att han har slagit sönder henne ett antal gånger?
Citera
2017-05-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland
Frågan är ju om inte killen/killarna tvingat henne o ringa samtalet o säga att "allt är bra" ?

Då hade hennes kompis troligtvis hört det på hennes röst. Om det var en bra kompis d.v.s.

//Siegestor
Citera
2017-05-16, 15:39
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allagustav
Är inte mord häktningsskäl?

Man kan ju inte hålla folk inlåsta enbart för att kunna utföra husrannsakningar.
Citera
2017-05-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av An84
Någon av killarna skulle ha låtit som en 19-årig tjej? Det är inte After dark eller någon dragshowgrupp de anhållit. Om det inte är en tjej till som är medhjälpare.

Det var min tanke om jag förstod rätt så såg vittnet tre stycken som betett sig underligt på sjön Vid sjutiden?

Jag kan ju ha fattat det hela fel men det liksom reagerade till lite i Lillhjärnan typ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in