Citat:
Ursprungligen postat av
Gratis121
Det håller jag med om.
Du verkar riktigt påläst i det här fallet
Så jag hakar på dina teorier.
Tror du att Nils berättade hela sanningen åt Bertil när han ringde till honom på morgonen den 14: e ?
Jag menar att om han ringde till Bertil för att få eget alibi så kan han ju ändå ha varit behjälplig åt kaj med eventuella hämtningar av, ja tex den vita bilen på Åby parkeringen (spekulationer) denna hämtning kan då ha skett vid den tidpunkt han påstod skulle träffa kaj för att låna ut 1300 kr
Detta är ju spekulationer
Hursomhelst så tror jag Nils hade för stor respekt för Bertil som i sin tur skulle blitt ursinnig på Nils om han visste att han planerat nåt med kaj.
Hej..nej MV ljög om han inte hadde umgåtts med kaj, berättade inte om den sk avärjningsresan , sa att kaj hört av sej till honom ang en stöt..inbrott.Kaj enligt MV rekade bröderna från en ladugård m.m.Det han inte berättade..feta aset..var att dom tillsammans med pappan planerat ett rån, på tisdagen gjorde pappan o MV ett försök att hindra Kaj..dom förstod att Kaj var desperat o att dom skulle åka in för det, tror också att MV inte ville göra något våldsbrott, hursomhelst blev det bråk..nån annan här skrev bra om det..Efter det ringde MV Bertil..och hadde låtit nervös orolig..ville ha hjälp med att få Kaj att inte begå (inbrottet)men fegisen i allt berättade inte om det grova rånet som Kaj planerat.MV ville dock ej ge telenumret till Bertil, trodde att det skulle räcka med att hota med att berätta att Bertil , visste om inbrottsplanen, ty Bertil sa till MV att hota ..el om det skulle bli ett inbrott ..så ringer han el dom polisen direkt.Det konstiga i allt Bertil visste att bröderna inte hadde några pengar hemma, även MV..det sade han till Kaj.Facit MV..har sk dåligt samvete för Kaj på något sätt, kolla bara på alla uttalanden genom åren.Fick höra för rtt år sedan att MV skulle få en stor summa om han backade om avärjningsresan. Vilket kan stämma..med dom nya uppgifterna, oavsett,, så jävla onödigt allt..måste komma i håg att detta brott var djuriskt, bestalisk o den dödsångest båda bröderna fick utstå måste ha varit fruktansvärd.