2017-05-16, 10:25
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ditt tjat om DNA kan faktiskt uppfattas som att det här har något med genetik att göra ändå. Spelar du banjo på fritiden?

Har du några speciella skäl att undvika frågorna?
Citera
2017-05-16, 10:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Har du några speciella skäl att undvika frågorna?
Om du kan formulera begripliga frågor så tror jag säkert att du kan få svar på dem. Problemet verkar vara att ingen här kan förstå vad du skriver. Du behöver inte ställa några frågor riktade till just mig, för jag kommer inte att svara dig. Jag har sedan länge insett att du bara är ett troll som försöker störa diskussionen.
Citera
2017-05-16, 10:38
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Antagligen av samma anledning som Lundqvist underlät att testa DNA i snusprillan mot samtliga potentiella förövare. Åklagarna vill väl inte riskera att upptäcka något som försvagar åtalet mot Kaj Linna. Eller också har Jens Göransson tagit ut fler samtalslistor nu?

Att den tidigare åklagaren underlät att testa DNA-spåret var naturligtvis olyckligt men nu ska vi inte glömma att det är DNA-testat och konstaterat komma från ambulanspersonal. Skulle du säga att det förstärker åtalet mot Kaj Linna eftersom du i detta inlägg menade att en träff på annan intressant person hade försvagat åtalet?
Citera
2017-05-16, 10:40
Medlem
EbonLundins avatar
Det börjar bli tjatigt med "Sommarsemestern:s" eviga radda av frågor.
Frågor, frågor och åter frågor. Om någon bemödar sig att besvara någon av hans frågeställningar så svarar han med en harang med nya frågor. Han tror sig tydligen kunna påvisa något med att ställa ideliga nya idiotiska frågor.

Vi vet din inställning till fallet så lägg ner nu, du tillför knappast något som för diskussionen vidare med dina frågor.
Citera
2017-05-16, 10:42
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Om du kan formulera begripliga frågor så tror jag säkert att du kan få svar på dem.

Eftersom du verkar vilja vara tillmötesgående så ska jag försöka ställa en fråga här till dig som jag tror du kan svara på: är det uteslutet att Kaj Linna är skyldig till mordet och det grova rånet?

Citat:
Problemet verkar vara att ingen här kan förstå vad du skriver.

Mycket olyckligt i så fall. Hur mycket tydligare behöver jag bli? Är det kanske inte så mycket språkbruket utan mina åsikter och bedömningar det är fel på kanske?
Citera
2017-05-16, 10:46
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbonLundin
Och iom att huvudvittnet har trovärdighet noll så faller ju hela åtalet. Åklagaren griper efter halmstrån och kallar in nya vittnen men det hjälper inte.

Bedömer du trovärdighet på en skala mellan 0 till 100?

Citat:
Linna frikänns.

Det är ju den mest sannolika utgången av målet, ja. Men är det uteslutet att han ändå kan vara skyldig till mord och grovt rån?
Citera
2017-05-16, 10:49
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt för 'Sommarsemesterns' tramsande här. Det är tydligen mig personligen han vill bråka med nu, i brist på argument. Det han tjatar om har bemötts många gånger, och jag har rapporterat inläggen nu.
Be inte om ursäkt, svara på frågor i stället.

- T.ex. kan du (5:e påminnelsen) berätta för tråden hur jag har "trixat med samtalslistor"?
- Sedan kan du berätta hur åklagaren/polisen har "redigerat tfn-listorna" till den tilltalades nackdel.

Om du har läst listorna borde det gå snabbt och lätt. För det är väl inte så illa att du sprider rykten utan att han någon som helst täckning?
Citera
2017-05-16, 10:52
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Det var inte mycket till indicier. Det är ju bara antaganden och gissningar?

Är det verkligen en gissning eller ett antagande att han tappat eller blivit rånad på sin telefon samt dator? Det är väl Kaj Linnas egna ord? Menar du att han gjort sig av med sina ägodelar avsiktligt?

Att han dyker upp hos sin tidigare sambo för att duscha på morgonen är väl heller ingen gissning eller antagande? Menar du att Kaj Linna och den tidigare sambon är så opålitliga att vi inte ens kan lita på deras egna ord om händelsen morgonen efter?
Citera
2017-05-16, 10:54
Medlem
Lugnet kan ju bero på att kombattanterna är alldeles utmattade? Dessa professorer i kriminologi, brottmålsjuridik&straffrätt& bevisvärdering!
Kan vi räkna med att någon med en vass penna snart skriver en samlingsbok; om daCosta, Joy Rahman, S. Bergwall, Kaj Linna, Arvikafallet m.fl. ?
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hur kan tråden vara så lugn? Finns det andra trådar? Rättegången är ju igång och liverapportering sker i tidningen. Är ju skitstort fall. Med resning och hela köret.
Citera
2017-05-16, 10:54
Medlem
Browndawgs avatar
Har den här tråden blivit bortglömd av folk och förfallit att bli någon sorts chat mellan Draifos och Sommarsemestern och Farbror Blå? Fan ta det i PM. Försöker ställa frågor här men dom försvinner i erat tjafs.
Citera
2017-05-16, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Det håller jag med om.
Du verkar riktigt påläst i det här fallet
Så jag hakar på dina teorier.

Tror du att Nils berättade hela sanningen åt Bertil när han ringde till honom på morgonen den 14: e ?

Jag menar att om han ringde till Bertil för att få eget alibi så kan han ju ändå ha varit behjälplig åt kaj med eventuella hämtningar av, ja tex den vita bilen på Åby parkeringen (spekulationer) denna hämtning kan då ha skett vid den tidpunkt han påstod skulle träffa kaj för att låna ut 1300 kr
Detta är ju spekulationer

Hursomhelst så tror jag Nils hade för stor respekt för Bertil som i sin tur skulle blitt ursinnig på Nils om han visste att han planerat nåt med kaj.
Hej..nej MV ljög om han inte hadde umgåtts med kaj, berättade inte om den sk avärjningsresan , sa att kaj hört av sej till honom ang en stöt..inbrott.Kaj enligt MV rekade bröderna från en ladugård m.m.Det han inte berättade..feta aset..var att dom tillsammans med pappan planerat ett rån, på tisdagen gjorde pappan o MV ett försök att hindra Kaj..dom förstod att Kaj var desperat o att dom skulle åka in för det, tror också att MV inte ville göra något våldsbrott, hursomhelst blev det bråk..nån annan här skrev bra om det..Efter det ringde MV Bertil..och hadde låtit nervös orolig..ville ha hjälp med att få Kaj att inte begå (inbrottet)men fegisen i allt berättade inte om det grova rånet som Kaj planerat.MV ville dock ej ge telenumret till Bertil, trodde att det skulle räcka med att hota med att berätta att Bertil , visste om inbrottsplanen, ty Bertil sa till MV att hota ..el om det skulle bli ett inbrott ..så ringer han el dom polisen direkt.Det konstiga i allt Bertil visste att bröderna inte hadde några pengar hemma, även MV..det sade han till Kaj.Facit MV..har sk dåligt samvete för Kaj på något sätt, kolla bara på alla uttalanden genom åren.Fick höra för rtt år sedan att MV skulle få en stor summa om han backade om avärjningsresan. Vilket kan stämma..med dom nya uppgifterna, oavsett,, så jävla onödigt allt..måste komma i håg att detta brott var djuriskt, bestalisk o den dödsångest båda bröderna fick utstå måste ha varit fruktansvärd.
Citera
2017-05-16, 10:56
Medlem
habets avatar
Citat:
Skulle den inte vara begränsande menar du? Vad talar för att andra personer förutom dessa du tagit upp visste något om rånet?

Nu var poängen att DU skulle förklara VAD som var begränsande med indiciekedjan. Vad i den indiciekedja som åklagaren lade fram begränsar gärningsmännen till de 4 (3 enligt dig) personerna.

Citat:
Vilka personer ser du som intressanta förutom dessa vi tagit upp?

Vilken jäkla person som helst som t.ex. Viklund har något samröre med.
Eller vilken annan kriminell som helst, vad får dig att tro att jag ska ha koll på det??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in