Citat:
Ursprungligen postat av
Hatta2244
Skulle pappan kunna vara skyldig? Tänker på hans märkliga beteende på Fb?
Du är klart inte förälder själv. Har man som förälder följt utvecklingen så har miljoner tankar flugit genom huvudet i ljushastighet. Ens hjärna söker desperat efter lyckligt slut scenarios men som aldrig kommer. Vid en tidpunkt inser man att hoppet är noll men man fortsätter att försöka övertyga sig själv om att det kommer gå bra. När sedan det slutliga beviset kommer, så vill man förmedla detta till andra kanske för att övertyga sig själv om att det man fått besked om är verkligt. Man tror det inte i den del av hjärnan som levt med hopp.
Inget konstigt. En reaktion på extrem stress med en tragisk lösning.
Jag har själv levt under liknande stress och även om jag inte upplevt sorgen att mista min dotter så kan jag i.a.f. ana vad föräldrarna går igenom.
I det här läget så borde alla rätt navlade personer visa respekt inför det faktum att Hon är död och inse att hennes föräldrar är chockade och lever i ett tillstånd av outhärdlig sorg.
Till föräldrarna kan jag bara säga att jag är oerhört ledsen över det tragiska slutet och jag hoppas ni kan finna en väg till att leva ett liv med mindre saknad och sorg än nu.