Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
Läste sammanfattningen och där fanns den ej länkad, har följt tråden av och till men hade missat pappans namn. Istället för att spela låtsaspolis hade du ju kunnat länka till pappans Facebook istället för en meningslöst inlägg. Så kanske mod kan lägga in hans Facebook i sammanfattningen

https://www.facebook.com/roger.moberg.7
Citera
Medlem
Katten-Janssons avatar
Enligt intervju med TV4 reporter nyss så var sista samtalet från Tove på lördag eftermiddag.... alltså inte vid midnatt som sas tidigare.
Citera
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hoppas att dessa bondläppar får livstids fängelse. De trodde att de skulle komma undan med mord för att de bor ute i skogen, men icke sa Nicke.
Vad pratar du om? Så du menar bara för att dom bor utanför storstäderna ska dom straffas hårdast. Mig veterligen sker dom flesta mord/dråp i stirstädsregionerna.
Jag vill veta vad som hänt innan jag dömer någon och det ska basera sig på händelsen inte var dom bor.
Min gissning är att det är dråp och inte mord. Hursom är det mycket tragiskt och jag lider verkligen med de drabbades anhöriga. INGEN ska behöva leva med att sitt barn, nära anhörig, blivit dödad.
Citera
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag försöker. De kanske kommer att åberopa självförsvar? Den lilla tjejen anföll exet i sällan skådat vredesmod. De två andra hjälpte bara till att skydda sin kompis.
Jag har hört värre försvarstal.
R.I.P
Jag lider med föräldrarna. Hur orkar man med nåt sånt här? Gör man det?
spelar väl ingen roll hur mkt man väger? Hon kanske hade en pistol eller kniv. Skulle inte du försvara din kompis?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleo2440
Någon som vet när presskonferensen blir av???

Nä dom har bara sagt någon gång under förmiddagen. Sitter också och väntar på den. Under tiden följer jag tråden och kanske får lära mig något om isbjörnar som bonus. Eller kaffebönor i Venezuela.
Citera
2017-05-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Nog för att det är enkelt att sprida info snabbt på facebook och ett sätt att inte behöva svara i telefon..men jag blir lika förundrad varje gång närmast anhöriga är aktiv på facebook/skriver inlägg under en sån här händelse.. förklaras nog av hjälplöshet och total chock..

Lider med familjen av detta fruktansvärda de måste gå igenom..

Jag skriver sällan på Facebook, men i ett sådant här fall skulle det nog bli ett snabbt undantag ifrån regeln. Tänk vad mobilen skulle ringa och fråga vad som hänt, om man inte fort fick ut info till bekanta. Däremot skulle jag låsa Facebook ifrån utomstående.
Citera
2017-05-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Är det långsökt? Varför är det långsökt, känner du till nåt mer om de misstänkta?

Såg T's pappas facebook och där fanns nåt om "multikulturellt ledarskap". Han ser också ut som en riktigt "fin pappa", skulle inte förvåna om hon haft en god/stabil uppväxt.

Om nu dessa begått ett brott tillsammans, måste de ha haft nån punkt som de tänkt likadant om. Ofta när flera personer är involverade i ett brott mot en annan, finns ofta ett samförstånd om att den som utsatts eller utsätts "förtjänat det". Det kan vara fråga om helt olika värderingar, som kom i konflikt.

Nä ja känner inte dom, tror bara att exet, ringt dit dom om hjälp när "olyckan" varit framme. De e möjligt att hela gänget är Rasister de har jag ingen aning om. Men de känns lite väl långsökt i detta fallet. Varför skulle just detta fallet va så komplicerat? En svartsjuk kille spårar ur mot sin tidigare flickvän om något, de har ju hänt flera gånger tidigare i andra fall
Citera
2017-05-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFuckster
Vi vet ju inte ens än vad själva brottet är för guds skull. Hon kan likväl ha knuffats, ramlat, slagit i skallen och avlidit som följd av det. Inte väl är det att beakta som mord eller?
Det kan anses som mord i vissa fall, dock krävs det mycket. Vållande till annans död ligger ju närmre tillhands isåfall.
Citera
2017-05-16, 09:44
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatta2244
Skulle pappan kunna vara skyldig? Tänker på hans märkliga beteende på Fb?

Du är klart inte förälder själv. Har man som förälder följt utvecklingen så har miljoner tankar flugit genom huvudet i ljushastighet. Ens hjärna söker desperat efter lyckligt slut scenarios men som aldrig kommer. Vid en tidpunkt inser man att hoppet är noll men man fortsätter att försöka övertyga sig själv om att det kommer gå bra. När sedan det slutliga beviset kommer, så vill man förmedla detta till andra kanske för att övertyga sig själv om att det man fått besked om är verkligt. Man tror det inte i den del av hjärnan som levt med hopp.

Inget konstigt. En reaktion på extrem stress med en tragisk lösning.

Jag har själv levt under liknande stress och även om jag inte upplevt sorgen att mista min dotter så kan jag i.a.f. ana vad föräldrarna går igenom.

I det här läget så borde alla rätt navlade personer visa respekt inför det faktum att Hon är död och inse att hennes föräldrar är chockade och lever i ett tillstånd av outhärdlig sorg.

Till föräldrarna kan jag bara säga att jag är oerhört ledsen över det tragiska slutet och jag hoppas ni kan finna en väg till att leva ett liv med mindre saknad och sorg än nu.
Citera
2017-05-16, 09:44
Medlem
Lazeeboys avatar
Uppgifterna om att man pratat i telefon med Tova på kvällen måste vara felaktiga. Känns mer logiskt att samtalet inträffat på eftermiddagen; vilket sammanstrålar perfekt tidsmässigt om man ser till båten, skogen etc. Samt att hon skulle vidare på fest, varför då hänga så pass sent på gården om hon dessutom morgonen därpå skulle på simningen? Nej, eftermiddag it is.
Citera
2017-05-16, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
Hennes kropp måste vara sargad om dem fortfarande inte kunnat identifiera hennes kropp. Det har inte varit allt för varmt senaste dagarna där uppe va? Finns säkert djur i alla former och storlekar.

Om det nu är hon?

Identifiering görs professionellt och man arbetar först med att säkra spår på brottsplatsen, hur lång tid nu det än kan ta. Inga åtgärder som kan förstöra bevisläget görs bara för att påskynda förloppet. Sen förlitar man sig idag mer och mer på DNA för att säkerställa identiteten och det tar lite tid. Man försöker undvika att låta anhöriga identifiera kroppar som utsatts för våld och oavsett så måste man ändå vänta med definitivt besked innan man har svar från teknikerna så det är verkligen inte något mystiskt bakom det hela.

Att kroppen därmed inte i media basuneras ut som offentligt identifierad har ingenting med dess skick eller tillstånd att göra.
Citera
2017-05-16, 09:48
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Vittnen hade sett iaktagelser på sjön. Förmodligen ngn båt som de höll på att dumpa kroppen.
Eller också så sökte dom efter henne. Varför tror du alltid det värsta om människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in