Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Att inte Missing People används tyder snarare på att polisen är rätt säkra på var hennes kropp ligger, eller att de snart kommer få reda på detta och att hon då är död. Varför ödsla resurser om man är säkra på vad som skett? De har väl knäckt, eller är på väg att knäcka någon utav de anhållna. Jag tror det bara är timmar tills det framkommer var hennes skändade kropp ligger. MP är annars ett riktigt välkommet hjälpmedel i dessa fall - polisen är inte överdrivet prestigebundna vem som finner offret, eller kanske de är det? Därav att man först vill hitta henne själva - vad vet jag?

Är ändå så säker man kan vara i slika fall att de lyckats få ur någon av de anhållna såpass intressanta infon så att man nu kan arbeta i lugn och ro - handlar då ej om att hon lever, därav behövs ingen direkt hjälp, tror jag...

Ja precis, polisen håller på att söka i vattnet så det är väl någon sjö i närheten av gården som de letar i enligt expressen.
Citera
2017-05-15, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Att inte Missing People används tyder snarare på att polisen är rätt säkra på var hennes kropp ligger, eller att de snart kommer få reda på detta och att hon då är död. Varför ödsla resurser om man är säkra på vad som skett? De har väl knäckt, eller är på väg att knäcka någon utav de anhållna. Jag tror det bara är timmar tills det framkommer var hennes skändade kropp ligger. MP är annars ett riktigt välkommet hjälpmedel i dessa fall - polisen är inte överdrivet prestigebundna vem som finner offret, eller kanske de är det? Därav att man först vill hitta henne själva - vad vet jag?

Är ändå så säker man kan vara i slika fall att de lyckats få ur någon av de anhållna såpass intressanta infon så att man nu kan arbeta i lugn och ro - handlar då ej om att hon lever, därav behövs ingen direkt hjälp, tror jag...

Givetvis vet polisen att hon är död, något annat skulle göra mig väldigt förvånad.
Citera
2017-05-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Reportern stod vid utfarten från gården/bron över vattendraget ungefär när hon rapporterade. Hon sade att vittnet som sett de tre yngre männen hade kommit ut ur skogen, från sjösidan, ca 500-1000 meter söder om fastigheten.

En användare här i tråden – Blyfri - sade sig ha varit på plats och talat med vittnet efter reportern. Jag har inget skäl till att betvivla honom/henne, då han uppenbarligen hade lokalkännedom.

Användaren sade att vittnet hade sagt att de yngre männen hade kommit ut vid ett kalhygge som låg mellan Taskbergets naturreservat och bron över Ölsund.

Om dessa uppgifter stämmer så skulle de tre yngre männen setts här, ca 2 km söder om fastigheten:

https://cdn-07.minfil.org/JabcGab6b9/b7ca8228-1494882276/1.png

Med tanke på att de togs in till förhör som vittnen ca 24-28 timmar efter sista livstecknet från flickan så har de haft knappt om tid att städa undan för att länsman träffat rätt i anhållandet är högst sannolikt. Det är bara en tidsfråga innan någon sjunger och detta klaras upp.

Har de t.ex. nyttjat fordon mm för transport så lär det strösslats med spår, de kan ju möjligen använt någon båt i viss del som någon skrev i tråden. (Jag har noll lokalkännedom) Dessa är förmodligen lika obegåvade som gänget i Långhyttan vilket kommer framkomma efterhand.

Jag tror man ringat in dumpningsplatsen inom 24 timmar därför vill man inte ha en hord med MPS springande i skog o mark.
Citera
2017-05-15, 23:29
Medlem
sweetpotatos avatar
Någon som noterat att Tovas polare StockholmsRobertE (som hon nyligen återkopplat till på sociala medier enligt tidigare inlägg) har Simon Persson i vänlista på FB? Är Hudiksvall verkligen så litet? Simon är ju dömd för dubbelmordet på Kjell List och Vanja Nilsson vid Råbåsjön som ligger två mil fågelvägen från det nu aktuella sökområdet för Tova. Noterade även att denne Robert är väldigt lik Simon. Kanske bara min hjärna som är trött och kör konspirationsteorier.

FB StockholmsRobert

Tråd om dubbelmordet
Citera
2017-05-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetpotato
Någon som noterat att Tovas polare StockholmsRobertE (som hon nyligen återkopplat till på sociala medier enligt tidigare inlägg) har Simon Persson i vänlista på FB? Är Hudiksvall verkligen så litet? Simon är ju dömd för dubbelmordet på Kjell List och Vanja Nilsson vid Råbåsjön som ligger två mil fågelvägen från det nu aktuella sökområdet för Tova. Noterade även att denne Robert är väldigt lik Simon. Kanske bara min hjärna som är trött och kör konspirationsteorier.

FB StockholmsRobert

Tråd om dubbelmordet

Jag skulle nog våga påstå att Hudiksvall visst är så litet så att det inte bör vara något konstigt alls. Alla är vän med alla på FB. Men du har rätt i att de var väldigt lika varandra på bild!
Citera
2017-05-15, 23:36
Medlem
Vagnsleres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetpotato

FB StockholmsRobert

Tråd om dubbelmordet
Ja Hudik är så litet, samhällsklasserna är väldigt segregerade så vissa grupper möts aldrig men man har ändå bekanta i hela staden eftersom någon alltid gått i låg/mellanstadiet med nån i någon byskola.
Där till ska tilläggas att ALLA går på Bromangymnasiet.

Jag tex kommer från samma by som Jumbo, har gemensamma vänner, åkt samma buss och suttit i samma matsal som honom i 5 års skolgång men har aldrig sagt ett ord till honom.
Folk i den här stan vet mer om mitt syskon än vad jag gör.
Citera
2017-05-15, 23:38
Medlem
8711s avatar
Om hon skulle ha simtävling på söndagsförmiddagen, är det då inte väldigt märkligt att hon är ute sent kvällen innan? Dessutom tänkte hon sent gå på en fest. Eftersom hon är kvalificerad till olika tävlingar får man anta att hon är seriös med simningen.
Citera
2017-05-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Har inte Billys, men Jimmys är en röd Volvo, LRA 965.
Bilen ägs av en tjej i Hudiksvall som inte heter Jimmy.

Vem är Jimmy och vad har han för koppling till detta fall samt bilen?
Citera
2017-05-15, 23:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Polisen letar i sjön – efter vittnesmål om båtfärd

Tidigare under dagen hade Ulf Slaaen, 51, berättat om sitt vittnesmål för polisen:
Under lördagen såg han tre mörkt klädda killar åka runt på sjön utanför den högintressanta gården i Hälsingland.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mmdq1/polisen-letar-i-sjon--efter-vittnesmal-om-batfard

Ok har dom varit ute och åkt båt dom små liven? Det återstår att se hur tillförlitlig den uppgiften är.
Citera
2017-05-15, 23:42
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mmdq1/polisen-letar-i-sjon--efter-vittnesmal-om-batfard

Ok har dom varit ute och åkt båt dom små liven? Det återstår att se hur tillförlitlig den uppgiften är.

Om så skulle vara fallet, eloge till mediet som tidigare gjorde uttalanden.
Citera
2017-05-15, 23:43
Medlem
8711s avatar
Citat:

När på lördagen kan man ju då undra. Om det är tidigare på dagen är det kanske inte särskilt relevant.
Kan ju ha hänt henne vad som helst, mord som folk spekulerar kring. Men kan lika gärna vara en olycka om hon varit full, eller att helt andra personer än dom misstänkta tagit henne när hon lämnat gården.
Citera
2017-05-15, 23:43
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:

Nja
De kollar givetvis sjön för att det är en... sjö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in