Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 22:56
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Journeyman87
Du efterfrågade var 3 män hade setts och gömde ansiktena. Och det är vad jag förstått skogspartiet söder om gården.
Vad jag mer är nyfiken på är exakt vilket av de ställena är det som gäller och exakt vem var det som ville byta plats?
Citera
2017-05-15, 22:57
Medlem
Vagnsleres avatar
Från livesändningen enligt polis Christer Nordström:
Tova ännu ej hittad.
Säkra spår inom gården.
Några fler spår som han inte får gå in på.
Tova sågs senaste lördag kväll 21.30.
Går inte ut med mer info pga 3 anhållna i 20års åldern, precis börjat bliva förhörda.
Missing people kommer inte kontaktas eftersom det fortfarande är en förundersökning för brottet människorov.

Polisen söker fortfarande tips.

Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Klart att vi ska kommentera och spekulera utan ny info. Annars vore denna site som alla andra.
Och shitposta tråden upp till 100 sidor, fan vad intressant.
Flashback är precis som alla andra svenska forum, inte ett dugg mer speciellt än reddit, drick klor eller nå är du snäll.
Citera
2017-05-15, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Och detta vet du säkert?
Nej. Hennes kropp är inte funnen än. Men polisen har de uppgifterna. Hon hittas senast imorgon
Citera
Medlem
hushlittledarlings avatar
Kanske ett nytt Madeleine
http://www.expressen.se/nyheter/de-doms-for-mordet-pa-madeleine-i-langshyttan/

Hon är udda. De ser sin chans att pressa på pengar. FÖräldrar är rika. De är småbusar från landet som röstar SD och skyller kriminaliteten på invandrare. Vill ha snabba pengar.

De vill inte gå ut med klädsel för att de har alla "Jimmie" tröjor och då skulle alla veta exakt vilka det är...

Kan också vara en kärlekshistoria som gått fel. Lite svensk heder och svartsjukedrama med lite hot och utrpessning som gått för långt.

Frågor:
Är hennes föräldrar rika?
Hade hon pojkvän / Flickvän?
Kan det vara utpressning?
vad röstar patrasket på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det jag kunde se var att på dayviews.com har en person vid namn
* @dubbelmuppen
* haft en blogg 2012 som hette Rakbladsbarn
* ordet sjmordsbenägen var det reggade usernamet dvs inte bloggens namn men bloggarens namn
* sedermera bytt namn till @Borntobeodd
* och bytt sitt username till Tori Mupp Swampson, vilket är ganska likt Tova M.
Vet ej om förste uppgiftslämnare om blogg i tråden kan bekräfta bättre att dessa/detta konto faktiskt var Tovas.

Nej, det är inte samma person. den bloggen hade en länk till sin facebook. Det finns bara en person med det namnet i hela Sverige. Skriven i Halland.

Edit: Du är välkommen att PM:a mig om du vill ha länk till den personens FB
Senast redigerad av Library 2017-05-15 kl. 23:25.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Efterlysning; om någon vet exakt vilket kalhygge/plats tre män sågs som gömde sina ansikten, vänligen pma position.

Har vi koll på Billybutts bilar? Regnr?
Citera
2017-05-15, 23:01
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Kanske ett nytt Madeleine
http://www.expressen.se/nyheter/de-doms-for-mordet-pa-madeleine-i-langshyttan/

Hon är udda. De ser sin chans att pressa på pengar. FÖräldrar är rika. De är småbusar från landet som röstar SD och skyller kriminaliteten på invandrare. Vill ha snabba pengar.

De vill inte gå ut med klädsel för att de har alla "Jimmie" tröjor och då skulle alla veta exakt vilka det är...

Kan också vara en kärlekshistoria som gått fel. Lite svensk heder och svartsjukedrama med lite hot och utrpessning som gått för långt.

Frågor:
Är hennes föräldrar rika?
Hade hon pojkvän / Flickvän?
Kan det vara utpressning?
vad röstar patrasket på?

Svar; eller så är det bara WT igen precis som övriga 72 mord som slår ihjäl tjejer i nära tillhörighet.
Citera
2017-05-15, 23:02
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Efterlysning; om någon vet exakt vilket kalhygge/plats tre män sågs som gömde sina ansikten, vänligen pma position.

Har vi koll på Billybutts bilar? Regnr?
Platsen finns utpekad kolla sammanfattning sidan!
Citera
2017-05-15, 23:02
Medlem
Popcorn76s avatar
Usch vad hemskt. Men jag tror polisen, av någon anledning, vet att hon är död. Därför håller de MP på halster. Finns ingen rimlig anledning annars. Förstöra spår? Om de ens anar att hon lever borde det ju prioriteras att hitta henne. Om någon ligger och dör i nån skog utan att de satte in MP så fort som de var redo hade det varit skandal. Nej, de vet mer än vi anar tror jag. Tyvärr. Kanske ett erkännande redan, men den personen kanske inte kan peka ut position exakt pga olika anledningar. Antingen ligger hon i skogen eller i sjön. Dykare kommer nog snart. Därför går de inte ut med klädbeskrivning heller, de förväntar sig inte att någon ska se henne förvirrad i nån stad. De vill ha tips från folk som kände till henne ändå som kanske vet något. Annars brukar de de ge klädbeskrivning. OBS, Teori.
Citera
2017-05-15, 23:03
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Platsen finns utpekad kolla sammanfattning sidan!

Nej den lokationen blev ifrågasatt och någon sa längre ner, mot ett naturreservat.
Än så länge ingen fastslagen lokation på var suspekta personer ska ha funnits.
Citera
2017-05-15, 23:05
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Usch vad hemskt. Men jag tror polisen, av någon anledning, vet att hon är död. Därför håller de MP på halster. Finns ingen rimlig anledning annars. Förstöra spår? Om de ens anar att hon lever borde det ju prioriteras att hitta henne. Om någon ligger och dör i nån skog utan att de satte in MP så fort som de var redo hade det varit skandal. Nej, de vet mer än vi anar tror jag. Tyvärr. Kanske ett erkännande redan, men den personen kanske inte kan peka ut position exakt pga olika anledningar. Antingen ligger hon i skogen eller i sjön. Dykare kommer nog snart. Därför går de inte ut med klädbeskrivning heller, de förväntar sig inte att någon ska se henne förvirrad i nån stad. De vill ha tips från folk som kände till henne ändå som kanske vet något. Annars brukar de de ge klädbeskrivning. OBS, Teori.

Polisen arbetar inte utifrån "undrar vad som" som du tänker, de arbetar utifrån hypoteser. Är det inte glasklart att ett brott INTE har begåtts, så kan det ha begåtts, och därav utreder man. Därav kan flera vanliga försvinnanden verka magstarka med så mycket poliser.
Citera
2017-05-15, 23:05
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Försöker bilda en karta över insatser mm, men jag saknar fortfarande exakt plats där de tre männen ska ha setts som försökte skydda ansikten? Har tyvärr bara två uppgifter, som är kontraproduktiva. Tacksam om en säker källa kan ge plats för den vittnesobservationen.

Reportern stod vid utfarten från gården/bron över vattendraget ungefär när hon rapporterade. Hon sade att vittnet som sett de tre yngre männen hade kommit ut ur skogen, från sjösidan, ca 500-1000 meter söder om fastigheten.

En användare här i tråden – Blyfri - sade sig ha varit på plats och talat med vittnet efter reportern. Jag har inget skäl till att betvivla honom/henne, då han uppenbarligen hade lokalkännedom.

Användaren sade att vittnet hade sagt att de yngre männen hade kommit ut vid ett kalhygge som låg mellan Taskbergets naturreservat och bron över Ölsund.

Om dessa uppgifter stämmer så skulle de tre yngre männen setts här, ca 2 km söder om fastigheten:

https://cdn-07.minfil.org/JabcGab6b9/b7ca8228-1494882276/1.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in