Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 16:50
Medlem
panzertaxs avatar
Om uppgiften stämmer att hon aldrig kom till festen hon skulle till senare på dagen, utan bara kom till förfesten - förmodat i det avspärrade huset - så är det rätt troligt att brottet har begåtts där eller i omedelbart närområde. Luktar onekligen ett fyllebråk med lite svartsjuka som spårat ur och det skulle kunna vara något liknande Trollhättemordet, där en misshandel gått överstyr och så har de suttit med ett lik där minst en vän blir inblandad med bortforsling av kroppen.

Dessa herrar har dock inte satt eld på någon bil eller motsvarande för att bränna blodiga kläder mm.

Exakt var på kartan gällde vittnesmålet rörande tre män som hade kommit från en skog?
Var är den utökade avspärrningen nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Vanlig? Han såg ut som urtypen av lallande byfåne som knappt vet hur man äter med kniv och gaffel

Räcker inte. Om man kollar hans foton och inlägg så är han som en karikatyr av den typen av byfåne. Konstigt om han skulle vara skyldig, verkar för debil för det på nåt sätt.
Citera
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ja eller också så suger förhörsledarna, hoppas de klämmer åt dem hårt...Jag hoppas hon hittas snart.

Oddsen att tre kniper käft under häktning med fulla restriktioner är liten, såvida de inte är förhärdade brottslingar.
Det är bara att vänta några dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
PM:

------------

En sitter misstänkt för mord, en annan för medhjälp och den tredje för skyddande av brottsling.

------------

Vad jag förstått är rubriceringen på papprena från TR sekretess, vilket väl är lite ovanligt.

Med andra ord är hon död och att kroppen troligtvis är hittad (om nu ditt PM stämmer).
Citera
2017-05-15, 16:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
När en tjej i hennes ålder och utseende har så lite aktivitet på facebook så är det något som är riktigt galet. Det spelar ingen roll om hon använder något annat socialt forum mer aktivt. Hon har någon i sin närhet som begränsar henne väldigt mycket. Antingen föräldrar/vårdnadshavare eller pojkvän. Om det är pojkvännen som har förbud och regler är det mer risk att hon idag är mördad. Är det föräldrarna så kan det vara en rymning. Får hålla hoppet till att det är föräldrar.
Jag är inne på att hon kanske är/var lite annorlunda jämfört med merparten av 19-åriga brudar anno 2017 - hon simmade som en toka bland annat. Inte säkert hon var i så himla stort behov av att visa världen vad hon höll på med om dagarna - de för henne viktiga visste...
Citera
2017-05-15, 16:52
Medlem
Om hon är inte död varför ringer hon inte till polisen / föräldrarna för att säga att jag är här lever osv ...

Ser ut nu som att de letar efter ett död kropp.
RIP kan man säga.
Citera
2017-05-15, 16:52
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Vanlig? Han såg ut som urtypen av lallande byfåne som knappt vet hur man äter med kniv och gaffel

Jag menar en vanlig ung bybo, dessa behövs ju för att odla vår mat, skogsarbete, gå ner i gruvor, osv.
Olikt andra stadsbor så har jag inte direkt negativ bild av dessa, som måste existera i alla länder.

Det jag menade är att han inte såg asocial ut som typ Anders Eklund eller liknande fall.
Citera
2017-05-15, 16:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
PM:

------------

En sitter misstänkt för mord, en annan för medhjälp och den tredje för skyddande av brottsling.

------------

Vad jag förstått är rubriceringen på papprena från TR sekretess, vilket väl är lite ovanligt.
Att Internationella åklagarkammaren i Stockholm håller i ett sånt här fall är också ovanligt. Läste det i och för sig i Aftonbladet.
Citera
2017-05-15, 16:53
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
När en tjej i hennes ålder och utseende har så lite aktivitet på facebook så är det något som är riktigt galet

Jag är nästan precis lika gammal som hon och jag uppdaterar knappt alls om det inte händer något speciellt, jag har hela min familj där och jag vill fan inte att dom ska se allt som jag säger och gör, som du säger själv så finns det andra sidor.
Citera
2017-05-15, 16:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hör på Ekot att de fortfarande bara är skäligen misstänkta, en lägre misstankegrad. Hör också att man söker på andra ställen också (skulle kunna peka på en fjärde inblandad, menar jag).
Citera
Medlem
Jag förstår att detaljer inte lämnas ut då det kan skada utredningen, men brukar man i ett fall där någon är försvunnen och man vill ha in tips inte i alla fall gå ut med vad personen hade för kläder etc.?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Jag tycker det är klart bättre att sätta in dem tidigt när man inte vet om den saknade personen lever eller inte. Det måste väl ändå vara högre prioriterat att hitta någon vid liv, även om chansen kanske är låg, än att riskera att förstöra spår. Det brukar ju finnas tillräckligt att gå om ändå, även om folk har trampat omkring i terrängen.

Hundpatruller är kanske ett argument, men om hundpatrullerna inte hittar personen så borde man växla upp tidigt till skallgång.

MPs styrka är ju i mängden yta de kan täcka och när polisen inte vet vart de ens ska börja leta.
Undersökningarna polisen gör här är i ett begränsat högintressant område (området där ett vittne sett de tre killarna komma ut från, om jag förstått alla uppgifter rätt).
Mao har polisen egna resurser som räcker för att finkamma området och MP skulle bara stöka ner i nuläget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in