Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 23:14
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Kanske ett nytt Madeleine
http://www.expressen.se/nyheter/de-doms-for-mordet-pa-madeleine-i-langshyttan/

Hon är udda. De ser sin chans att pressa på pengar. FÖräldrar är rika. De är småbusar från landet som röstar SD och skyller kriminaliteten på invandrare. Vill ha snabba pengar.

De vill inte gå ut med klädsel för att de har alla "Jimmie" tröjor och då skulle alla veta exakt vilka det är...

Kan också vara en kärlekshistoria som gått fel. Lite svensk heder och svartsjukedrama med lite hot och utrpessning som gått för långt.

Frågor:
Är hennes föräldrar rika?
Hade hon pojkvän / Flickvän?
Kan det vara utpressning?
vad röstar patrasket på?

Du kallar en person som antagligen utsatts för ett grovt brott för udda och därför blivit ett offer för brott, din människosyn måste ifrågasättas. Samt att du vill att människor ska gå vidare och glömma Lisa Holm. Fyfan man verkligen märker hur vänsterextremister myser över att en svensk flicka/kvinna återigen utsatts för ett våldsbrott, och helt plötsligt blir etnicitet viktigt när 3 misstänkta inte är gästarbetare eller invandrare. Sedan när nästa gruppvåldtäkt sker imorgon eller om några dagar, det har ju blivit väldigt vanligt i Sverige idag, så lyser ni mer er frånvaro som alltid.

Till ämnet. Vittnet som ska ha sett 3 killar gå ut från skogen och täck sina ansikten, hur ofta passerar folk där vittnet såg personerna? Platsen känns rätt avlägsen och det är ju bara påstådda GMs hus som finns i närheten och kanske nån annans till...Vem är det vittnet och vad gjorde hen där? En granne? Då borde denne ju känt igen killarna.
Citera
2017-05-15, 23:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Korrekt. Man måste ha fyllt 21 år vid gärningen.

BF är ju 22. JE 22 eller 23. Vet inte hur gammal den tredje är.
Citera
2017-05-15, 23:15
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
BF är ju 22.

Ja, nu var jag för snabb.
Citera
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Korrekt. Man måste ha fyllt 21 år vid gärningen.

Billy är ju 22...
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Om dom tre som sitter anhållna är skyldiga, så tar det nog inte allt för lång tid innan nån av dom börjar sjunga. Synd på deras ålder, för dom är väl för unga att dömas till livstid om dom nu har mördat tjejen?

Jaja dom är nog snart ute igen och fortsätter sina meningslösa byfåne-liv medans dom förstört livet för så många andra
Citera
2017-05-15, 23:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Att inte Missing People används tyder snarare på att polisen är rätt säkra på var hennes kropp ligger, eller att de snart kommer få reda på detta och att hon då är död. Varför ödsla resurser om man är säkra på vad som skett? De har väl knäckt, eller är på väg att knäcka någon utav de anhållna. Jag tror det bara är timmar tills det framkommer var hennes skändade kropp ligger. MP är annars ett riktigt välkommet hjälpmedel i dessa fall - polisen är inte överdrivet prestigebundna vem som finner offret, eller kanske de är det? Därav att man först vill hitta henne själva - vad vet jag?

Är ändå så säker man kan vara i slika fall att de lyckats få ur någon av de anhållna såpass intressanta infon så att man nu kan arbeta i lugn och ro - handlar då ej om att hon lever, därav behövs ingen direkt hjälp, tror jag...
Citera
2017-05-15, 23:16
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Du kallar en person som antagligen utsatts för ett grovt brott för udda och därför blivit ett offer för brott, din människosyn måste ifrågasättas. Samt att du vill att människor ska gå vidare och glömma Lisa Holm. Fyfan man verkligen märker hur vänsterextremister myser över att en svensk flicka/kvinna återigen utsatts för ett våldsbrott, och helt plötsligt blir etnicitet viktigt när 3 misstänkta inte är gästarbetare eller invandrare. Sedan när nästa gruppvåldtäkt sker imorgon eller om några dagar, det har ju blivit väldigt vanligt i Sverige idag, så lyser ni mer er frånvaro som alltid.

Till ämnet. Vittnet som ska ha sett 3 killar gå ut från skogen och täck sina ansikten, hur ofta passerar folk där vittnet såg personerna? Platsen känns rätt avlägsen och det är ju bara påstådda GMs hus som finns i närheten och kanske nån annans till...Vem är det vittnet och vad gjorde hen där? En granne? Då borde denne ju känt igen killarna.

Hur menar du nu?
Menar du att jag tycker hon ska få skylla sig själv för att hon är udda och därmed förtjänar att dö?
Eller menar du att jag menar att det kan vara deras anledning och därmed bör deras människosyn ifrågasättas.

För mig för man vara hur fan man vill, ingen förtjänar att dödas eller förskjutas eller förkastas oavsett hur de ser ut eller vilken hudfärg de har...

Hur menar du?
Citera
2017-05-15, 23:17
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Efterlysning; om någon vet exakt vilket kalhygge/plats tre män sågs som gömde sina ansikten, vänligen pma position.

Har vi koll på Billybutts bilar? Regnr?

Har inte Billys, men Jimmys är en röd Volvo, LRA 965.
Citera
2017-05-15, 23:19
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Att inte Missing People används tyder snarare på att polisen är rätt säkra på var hennes kropp ligger, eller att de snart kommer få reda på detta och att hon då är död. Varför ödsla resurser om man är säkra på vad som skett? De har väl knäckt, eller är på väg att knäcka någon utav de anhållna. Jag tror det bara är timmar tills det framkommer var hennes skändade kropp ligger. MP är annars ett riktigt välkommet hjälpmedel i dessa fall - polisen är inte överdrivet prestigebundna vem som finner offret, eller kanske de är det? Därav att man först vill hitta henne själva - vad vet jag?

Är ändå så säker man kan vara i slika fall att de lyckats få ur någon av de anhållna såpass intressanta infon så att man nu kan arbeta i lugn och ro - handlar då ej om att hon lever, därav behövs ingen direkt hjälp, tror jag...

Du har fel. igen. MP kan förstöra det som skulle kunna vara bevis. polisen låser ner för att vara försiktiga.
Citera
2017-05-15, 23:19
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tack, du är redan min favorit här som försöker sortera fakta. Jag vill ha mer info om användaren som syftade till TRaskbergets naturreservat och varför man vill leda sökandet dit.

(FB) Hälsingland: Tova Moberg 19 från Njutånger försvunnen sedan 2017-05-13 (tre anhållna)

(FB) Hälsingland: Tova Moberg 19 från Njutånger försvunnen sedan 2017-05-13 (tre anhållna)
Citera
2017-05-15, 23:20
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Usch vad hemskt. Men jag tror polisen, av någon anledning, vet att hon är död. Därför håller de MP på halster. Finns ingen rimlig anledning annars. Förstöra spår? Om de ens anar att hon lever borde det ju prioriteras att hitta henne. Om någon ligger och dör i nån skog utan att de satte in MP så fort som de var redo hade det varit skandal. Nej, de vet mer än vi anar tror jag. Tyvärr. Kanske ett erkännande redan, men den personen kanske inte kan peka ut position exakt pga olika anledningar. Antingen ligger hon i skogen eller i sjön. Dykare kommer nog snart. Därför går de inte ut med klädbeskrivning heller, de förväntar sig inte att någon ska se henne förvirrad i nån stad. De vill ha tips från folk som kände till henne ändå som kanske vet något. Annars brukar de de ge klädbeskrivning. OBS, Teori.

Japp - tror också på detta...
Citera
2017-05-15, 23:20
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klonazepam90
Livstid kan man väl dömas till om man är över 21? Dessa är födda 94, dvs 23 år.

Okej. Jag har inte hängt med så mycket. Jag trodde dom var yngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in