2017-05-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, det finns ingen dagbok.

Asså...du fokuserar verkligen på det väsentliga. Det FINNS anteckningar som är daterade med olika datum.

Nu tänker jag inte vrida och vända på det här mer.
Citera
2017-05-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Det är en anteckning som är daterad tillsammans med andra anteckningar som har andra dateringar. Det brukar kallas dagboksanteckning. Om den dessutom lämnades in som en dagboksanteckning är det väl inte konstigt att den benämns det. Men jag tycker inte att det spelar någon roll om det är en dagboksanteckning eller anteckning med datum!

Som sagt, själva värdet kan man ha olika argument om. Det är ju just det DJ har - och för fram. Genom att argumentera kring hur den uppkom försöker han minska värdet. Inget konstigt. Jag säger inte att det är fel. Det är ju såhär man brukar resonera kring uppgifter, MEN det är en annan sak. ATT den FINNS upprättad är uppenbarligen SANT.

Jag har ingen aning om omständigheterna precis som ni övriga, och därför kan jag bara konstatera att den finns, men jag kan inte argumentera kring värdet.

På vilket sätt skulle dessa anteckningar ha något värde i utredningen? Vad bevisar de? Ingenting om du frågar mig. Dessa anteckningar är inte något bevis för att C eller R mördat. Det säger en hel del om RS:s sätt att arbeta dock. Bryt ner föräldrarna så de får läggas in på psykakuten för då blir det lättare att få vad vi vill ha! Finns inga bevis överhuvudtaget i de där anteckningarna.
Citera
2017-05-15, 22:17
Medlem
Wounderingtwos avatar
Detta konstanta tjafsande börjar bli lite tröttsamt. DJ säger en sak och RS en annan men för RS är det betydligt enklare. Barnen som ansågs skyldiga till mordet på Kevin har själva gått ut i media och berättat sin version och syn på allt som hände. Orsaken till att utredningen blev stämplad med sekretess sägs bero på att förövarna var barn, nu finns inte längre något att dölja. Det är ju bara att ladda upp förundersökningen på Internet och skicka länken till media.

Om det nu är som RS säger att dokumentären är vinklad, ja, då är det ju ganska lätt för honom att bevisa det.
Citera
2017-05-15, 22:18
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
På vilket sätt skulle dessa anteckningar ha något värde i utredningen? Vad bevisar de? Ingenting om du frågar mig. Dessa anteckningar är inte något bevis för att C eller R mördat. Det säger en hel del om RS:s sätt att arbeta dock. Bryt ner föräldrarna så de får läggas in på psykakuten för då blir det lättare att få vad vi vill ha! Finns inga bevis överhuvudtaget i de där anteckningarna.
Glöm ej det gamla ordspråket: "Av barn och dårar får man höra sanningen"
Citera
2017-05-15, 22:19
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Asså...du fokuserar verkligen på det väsentliga. Det FINNS anteckningar som är daterade med olika datum.

Nu tänker jag inte vrida och vända på det här mer.

Ja, det är väldigt väsentligt eftersom RS har gått ut i media och pratat om texten som ett utdrag ur pappans dagbok, vilket det alltså inte är.
Citera
2017-05-15, 22:21
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Hur resonerar du kring möjligheten för sjuåringen att utöva det dödliga våldet?
och flyttandet av kroppen som beskrivs, tror du sjuåringen gjorde det eller tror du på tredje person. I så fall, kan det vara denna tredje person som är mördaren?

Frågar inte för att kritisera utan är nyfiken på resonemanget hos de som tror att händelseförloppet inte är så otroligt.
Jag tror inte att sjuåringen kunnat flytta kroppen om den nu flyttats. Inte ens med hjälp at brodern. Även RS säger att någon ytterligare måste ha varit med för att flytta kroppen.

Jag är ganska övertygad om att hela sanningen inte kommit fram genom polisutredningen. Jag tror inte ens att bröderna är skyldiga men jag har inte FU så det är ganska ointressant vad jag tror.
Citera
2017-05-15, 22:22
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Osedvanligt lågt IQ måste nog tillskrivas dig ditt klappmongo som inte ens klarar svara på en direkt fråga, utan istället hänvisar till att bläddra i din svamliga post-historik.
Är du efterbliven på riktigt, eller klarar du av att svara kort och koncist på den enkla frågan:

Vad talar mot DJ's linje?
Att Han Mörkar.
Citera
2017-05-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Ja, det är väldigt väsentligt eftersom RS har gått ut i media och pratat om texten som ett utdrag ur pappans dagbok, vilket det alltså inte är.

Sandberg gör dessutom sig själv en stor otjänst genom att framställa det som att DJ inte säger hela sanningen och sedan uppvisar en "dagboksanteckning" från pappan som han antyder härrör från morddagen, när det sedan visar sig att åtminstone anteckningen med den "återskapade" teckning härrör från psyket två månader senare. Det stärker inte direk förtroendet för honom.

Det gör heller inte hans uppgift om att pojkarna lämnade in en skadeståndsansökning i januari. Varför ljuga om en sådan sak?

Frågan kvarstår dessutom om varför han inte heller den här gången uppvisade pojkarnas "stenklara" "erkännande" när han hade chansen?
Senast redigerad av Stefan S 2017-05-15 kl. 22:30.
Citera
2017-05-15, 22:28
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Jag tror inte att sjuåringen kunnat flytta kroppen om den nu flyttats. Inte ens med hjälp at brodern. Även RS säger att någon ytterligare måste ha varit med för att flytta kroppen.

Jag är ganska övertygad om att hela sanningen inte kommit fram genom polisutredningen. Jag tror inte ens att bröderna är skyldiga men jag har inte FU så det är ganska ointressant vad jag tror.

"Okej".

Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Anledningen till att de över huvud taget förhördes är ju inte att de erkände mordet utan att de kunde bindas till platsen och dessutom kom hem och berättade vad de sett. Att förhören därefter kan vara väldigt tvivelaktiga ändrar inte på faktum att det finns en bindning till brottet.

Men då antar jag att de är oskyldiga gärningsmän då? Jag menar, de är ju, tydligen, "bundna till platsen och har berättat vad de sett".
Wtf.
Citera
2017-05-15, 22:30
Medlem
Känns inte som dan tänkte ta upp dessa anteckningar då nästa program kändes som de mest skulle handla om flera "hemska" förhör och SÅC. Kommer ju verka skumt om dessa anteckningar tas upp i sista programmet och inte tidigare? Är nog ett jävla klippande för att få in denna lilla anteckning i storyn nu 🙄
Citera
2017-05-15, 22:31
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nja, enligt polisens utredning hamnade Kevin aldrig i vattnet vid bryggan, så den "vittnesuppgiften" stämmer inte, oavsett när pojkarna uppgivit den. Dagboksanteckningen har helt uppenbart nedtecknats vid ett senare tillfälle än morddagen. Frågan är när och under vilka omständigheter.

Det visade sig att du har helt rätt i att "dagboksanteckningen" kom från ett senare till fälle. I oktober på psyket. RS verkar ha otroligt svårt att hålla sig till sanningen.

Sen kan ju det vara sant att det hänt men med tanke på omständigheterna kring uppgiften känns det mindre sannolikt.

Undra om teckningem tas upp i del 3 i programmet eller ej.
Citera
2017-05-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Känns inte som dan tänkte ta upp dessa anteckningar då nästa program kändes som de mest skulle handla om flera "hemska" förhör och SÅC. Kommer ju verka skumt om dessa anteckningar tas upp i sista programmet och inte tidigare? Är nog ett jävla klippande för att få in denna lilla anteckning i storyn nu 🙄

Återigen: DJ:s dokumentär är kronologiskt framställd. "Dagboken" har ännu inte skrivits i den kronologi som presenterats, så det hade tvärtom varit väldigt märkligt om den nämnts.
Senast redigerad av Stefan S 2017-05-15 kl. 22:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in