2017-05-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Varför försökte hon egentlige märda sin mamma?

Hur var planen där?
Att någon skulle mörda mamman, eller försökte Johanna själv mörda sin egna mor?

Pengar. Människor, som inte tjänade JM, oftast pengar, hade ingen som helst betydelse för henne. Hennes hjärna fungerar inte som andras. Hon föddes Ond.
Citera
2017-05-15, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag har inte hunnit läsa ikapp tråden så detta kanske redan avhandlats...

JM insisterar tydligen på att få se sin moder trots att denne nekat, en uppenbart aggresiv handling från Johanna. Rätten tvingas avgöra frågan. Här ser vi hur hon vill driva sin vilja till det yttersta.

Sen får försvarsadvokaten, när hon begär en motivering, en svensk variant av USA:s Overruled. Jag tror det är uppenbart vad rättens ledamöter inklusive dess ordförnde tycker om den tilltalade. Just därför tror jag hon kommer torska för båda morden.
Visst är det uppenbart vad rätten tycker om JM. Särskilt efter hennes uppvisning med budskap till media och vittnen (!) skrivna på block som visas upp. De ser hur hon manipulerar och sätter sig över reglerna. De gäller inte henne. De ser en psykopat, de behöver ingen psykolog som lämnar det omdömet.

Men de måste ha bevis eller en obruten indiciekedja (också bevis) för att döma henne. Jag ser inte att det finns när det gäller Aki. De har ingen mordplats. De har en teori om att mordplatsen inte är sjön. Men sen då? Hur ser den obrutna indiciekedjan ut som naglar fast JM vid mordet? Man åtalar för stämpling - men har ingen gm åtalad. Det känns väldigt svagt.
Citera
2017-05-15, 22:11
Medlem
KeithRichardss avatar
Kul i förhören när Johanna blir pressad och känner sig psykad av Kenneth Ågrens bistra uppsyn:
https://x.cdn-expressen.se/images/ed/9d/ed9d0939095d4b7b89321d57e4784ae4/16x6/600.jpg

Sid 650 i Huvudprotokoll__del_6__8_

JM: Och jag tror inte att den som körde bilen hade en aning om vad som skulle hända inne i huset på Granliden.

Fhl2 (Ågren): Men hur kan du veta det om inte du var med?

JM: Jag säger, jag tror och du vet mycket väl att det är ingen framgångsfaktor hos dig att se arg ut när du pratar med mig. Det är ingen framgångsfaktor.

Fhl2: Jag ser inte arg ut.

JM: Jo det gör du.

Fhl2: Nej det gör jag inte. Då skulle du se när jag är arg.

Fhl: Han ser ut så där kan jag intyga.

Sen börjar Johanna böla...
Senast redigerad av KeithRichards 2017-05-15 kl. 22:25.
Citera
2017-05-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Torsdag 2015-08-06
AP köper regionalbiljett Stockholm- E-tuna, vet ej avgångstid, men resan tar ca 1 tim à 144 :-

Fredag 2015-08-07

11:08 Systembolaget E-tuna à 297:40
13:19 Aki sms:ar till någon (ej Johanna) Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
13:35 Johanna ringer hans telefon. Samtalet varar 21 sekunder. Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
20:19-21:54 Han får 14 sms från Johanna. Han svarar inte. Masten som kopplar upp är Grythem 100.
22:22 Han får två MMS som han inte hans telefon kan ta emot.
22:34 han får sms från någon som heter R*is*nen. (*=ä)
22:55 Han får ytterligare två sms från Johanna.

Hur många SMS har JM skickat i sömnen ?
Citera
2017-05-15, 22:18
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hur många SMS har JM skickat i sömnen ?

Tja enligt hennes egen utsago om när hon somnade en sisådär 16 st
Citera
2017-05-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag högaktar Fhl som ska förhöra detta missfoster, och höra hennes sjuka kommentarer, som svävar ut i rymden som en satellit.

Att hon skulle vilja starta upp en verksamhet på Granliden har du nog drömt. ibland kan drömmar bli sanna.

Jag har samma bild som develi. Hon tog med sig ett gäng flyktingbarn till Granliden. Mest troligt för ett säljande foto, för sitt företag för flyktingar. En hämnd dessutom mot föräldrarna.

Naturligtvis utan föräldrarnas tillåtelse eller vetskap.

Att passera gränser, utan upptäckt, var en ren njutning för Johanna.
Citera
2017-05-15, 22:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Kul i förhören när Johanna blir pressad och känner sig psykad av Kenneth Ågrens bistra uppsyn:
https://x.cdn-expressen.se/images/ed/9d/ed9d0939095d4b7b89321d57e4784ae4/16x6/600.jpg

Sid 650 i Huvudprotokoll__del_6__8_.

Fhl2 (Ågren): Men hur kan du veta det om inte du var med?

JM: Jag säger, jag tror och du vet mycket väl att det är ingen framgångsfaktor hos dig att se arg ut när du pratar med mig. Det är ingen framgångsfaktor.

Fhl2: Jag ser inte arg ut.

JM: Jo det gör du.

Fhl2: Nej det gör jag inte. Då skulle du se när jag är arg.

Fhl: Han ser ut så där kan jag intyga.

Sen börjar Johanna böla...
Hahaha.

Här önskas det mord, men fel person dog.

Fhl läser ur paragraf 7 undersökningen :
Ja det står så. "Samtidigt är hon tydlig med att hon önskar att även modern avlidit".

JM förklarar:
" Nej jag sa att jag hellre önskade att det var min mamma som hade avlidit."

Så mycket bättre.. ♫ ♫
Citera
2017-05-15, 22:26
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Vi är många som undrar detta. Akis kontoutdrag visar dessutom att han la en hel del pengar på olika nätdejtingsajter, så knappast troligt att han ville ge JM en ny chans.
Jag tror inte att han följde med frivilligt utan att JM har en djävulsk hållhake på honom.
Kanske något som hände de året då han ingen jobbade och hade en vit månadsinkomst på 4950 kr?
Kanske var JM inblandad i att skaffa svartjobb eller kriminella jobb till Aki?

ditlurad mao?
Citera
2017-05-15, 22:44
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha.

Här önskas det mord, men fel person dog.

Fhl läser ur paragraf 7 undersökningen :
Ja det står så. "Samtidigt är hon tydlig med att hon önskar att även modern avlidit".

JM förklarar:
" Nej jag sa att jag hellre önskade att det var min mamma som hade avlidit."

Så mycket bättre.. ♫ ♫
Jag önskar att rättsväsendet kunde döma Johanna till giftermål med Nerijus ifall de någon gång blir frisläppta. De förtjänar varandra...
Citera
2017-05-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kräftspåret...
Lite tankar runt kräftfiske, kräftburar, bete och vad som hände natten då Aki mördades.
Jag minns någon uppgift om att dom brukade få ca 100 kg kräftor vid Granliden. Kanske per säsong, men det är en hel del. Ganska gott om kräftor. Jag gissar att kräftpesten slog till för drygt 50 år sedan och att sedan signalkräftor inplanterats, med om man så vill, gott resultat (lite off-topic, men kuriosa).
Processen när man fiskar brukar vara ungefär:
– Köp eller fiska fisk till bete. Kan göras i förväg och förvaras frusen. Behövs kanske 0,75-1 hg per bur.
– Mört eller brax är bra som bete, men det finns andra beten som fungerar.
– Skär fisken i lagom stora bitar.
– Agna burarna, dvs. fäst fiskbiten i den anordning som finns för detta i buren.
– Jag minns inte hur många burar dom haft, men kanske ett trettiotal om dom plockar upp 100 kg.
– Det tar en stund att agna burarna.
– Stoppa ett lämpligt antal burar i båten.
– Ro runt, helst två, en som ror och en som lägger ut burarna, och lägg burarna på lämpliga platser.
– Burarna ska läggas i efter skymning eller efter att det blivit mörkt.
– Efter viss tid ska burarna vittjas. Vittjar man för snabbt så hinner inga kräftor i. Väntar man för länge tar betet slut och kräftorna kryper ut. Jag gissar att ca fyra-fem timmar är ungefär lagom.
– Burarna ska senast tas upp innan det blir ljust.

Hur var kräftfisket planerat och vilka var inblandade i det?
Som framgår i FUP så har det t.ex. varit t.ex. Göran och DB eller DB och hans kompis som fiskat. Dom har varit två. Hur var upplägget mordnatten? Burarna var utlagda, men vilka hade lagt ut dom? Kan Aki ha gjort det själv? När las burarna ut? Det ska helst ske efter skymning eftersom kräftor är aktiva när det är mörkt. Burarna ska tas upp när det fortfarande är mörkt.
Dom frågor om detta som jag har är:
– Är det Aki som la ut kräftburarna? Om inte, vem gjorde det?
– Kan han ha gjort han det själv eller hade han medhjälpare? I så fall vem eller vilka? Passade JM tvillingarna?
– När las burarna ut och när borde dom ha vittjats och tagits upp?
– Vad vet JM om kräftfisket? Enligt hennes första uppgift gick hon och la sig med tvillingarna vid 20-21-tiden för att sedan vakna runt åtta på lördagsmorgonen. Hon saknade då Aki och gick ner till bryggan. Hon har också sagt att ingen annan än paret JM & Aki + tvillingarna fanns vid stugan.

Läs mer om kräftfiske:
http://handbok.alternativ.nu/Övriga_ämnen/Fiske/Kräftfiske

Jag fiskar aldrig kräftor, men jag har en god vän som fiskat i decennier och skördar hundratals kilo per säsong.

Jag VET att han ofta (alltid ?) lägger i burarna, när det är ljust och ofta (alltid ?) tar upp dem när det är ljust. Jag vill inte gå in på hur jag vet, men VET gör jag. Därmed tror jag att det är mycket som anses regel, men att det i praktiken förekommer helt andra sätt. Jag tror därför inte att man kan använda antagandet om kräftfiske till någon tidsbestämning. F ö använder vännen köttavfall från affären - kräftor är ju asätare.
Citera
2017-05-15, 22:46
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har samma bild som develi. Hon tog med sig ett gäng flyktingbarn till Granliden. Mest troligt för ett säljande foto, för sitt företag för flyktingar. En hämnd dessutom mot föräldrarna.

Ett gruppfoto med ''barnen'' till hennes verksamhet på Granliden ser ju fint ut, svensk sommar med bad och rekreation från vad dessa ''barn'' har varit med om, allt för att sälja in sin verksamhet som inbringar miljontals-belopp som JM inkasserar på sitt konto.

Föräldrarna blev givetvis inte informerade till hennes plan, planen behöll hon själv.
Citera
2017-05-15, 22:52
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Kanske var därför Göran och Anki vägrade sälja Granliden till Johanna, åtminstone Anki är ju Sverigevän och gillar SD och en hel del andra Sverigevänliga sidor på FB. Hon skulle nog hellre önska att hon var död än att hennes kära gamla lantställe förvandlades till ett boende för muslimska apor.

Man får ju även intrycket att Johanna hatade sin mor, inte minst för att AM var betydligt mer tvär än hennes make beträffande att strö pengar över JM.

För psykopaten Johanna var den ultimata hämnden att mörda föräldrarna och sedan göra det värsta tänkbara i föräldrarnas ögon - Göra om Granliden till apboende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in