2017-05-15, 21:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
JM kommer ALDRIG att erkänna ngt, det enda hon erkänner är att hon blivit felbehandlad av media och vissa av sina barn och familj, hon är utan skuld till allt, hon agerar bara efter sina egna normer.
Hon skulle nog neka om hon så höll i en yxa som vore fasthuggen i offrets skalle på Sergelstorg med tusen vittnen och övervakningskamera. Alla vore ute efter henne, troligen psykopater hela högen och kameror går det inte att lita på.

Det finns väl dock en chans om hon blir livstidsdömd på mordet på sin far och ämnar ta tillbaka scenen. Skryta över hur slug hon varit i många år, hur hon iscensatt mordet på Aki och klarat sig, brista ut i ett stort hånskratt och skapa chockverkan parallellt.
Inget skulle förvåna mig.

Som jag nämnde tidigare i dag - suitcase killer/Heather Mack.
Citera
2017-05-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
JM kommer ALDRIG att erkänna ngt, det enda hon erkänner är att hon blivit felbehandlad av media och vissa av sina barn och familj, hon är utan skuld till allt, hon agerar bara efter sina egna normer.

Hoppas hon får ett helvete på Hinsan, att försöka ta över makten även där, vilket jag tror blir ganska svårt så JM kommer med all förmodan bli ganska arg i början, sen får hon vika sig för de som vet spelreglerna på ett fängelse, hon har fått härja för länge utan att ngn har satt ner foten.

Mamma AM förstod tidigt att ngt inte stod rätt till men pappa GM insåg inte han lekte med i JM.s sjuka värld, det blev hans död.

Hade allt gått enligt JMs plan hade även mamma AM varit död. Oavsett hennes insikter om hur dottern fungerade.
Citera
2017-05-15, 21:36
Medlem
[quote=Dukater|60739189]Kommer rättegången berätta senare om hon har varit dömd sedan tidigare, och även tala om för vad?

Kommer man även få höra hur hon haft det under barndomen och tonåren?

Man brukar väl få höra sådant, eller?

Åtminstonen hur uppväxten varit?[/QUOTE
Mamma har inte köpt Iphone till henne , så uppväxt varit hemskt, alla hade Iphone..Åklagaren bör ha tillsyn.Psykiatrisk vård
Citera
2017-05-15, 21:37
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Anspänningar
Det låter ju som om det finns anspänningar lite kors och tvärs. Kanske inte helt överraskande i ett sådant här fall.

Hyllning
Eftersom ingen har gjort det hittills så vill jag uttala en hyllning till mamma AM (Anki), dottern AB och hennes sambo (mer eller mindre i alla fall) W*nny, som jag, trots JMs lappar och div. påhopp från Amanda Hikes, tyckte skötte sig bra. Man måste ju ta hänsyn till förutsättningarna!

Jag håller med DU Bra gjort av dem att stå på sig och svara på alla frågor. De hjälpte mycket till dagens rond och JM grävde dessutom lite i sin egen grav genom smått obscent uppträdande.
Citera
2017-05-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hade allt gått enligt JMs plan hade även mamma AM varit död. Oavsett hennes insikter om hur dottern fungerade.
Varför försökte hon egentlige märda sin mamma?

Hur var planen där?
Att någon skulle mörda mamman, eller försökte Johanna själv mörda sin egna mor?
Citera
2017-05-15, 21:42
Medlem
Pandalina4s avatar
SLUTPLÄDERING kommer vara bättre/värre än scripted Netflix.
Är Aki å Göran i 2 olika plederignar protionerat efter tingsrättens upptagande, eller gemensamt vid slutet av alla utsatta datum?
Citera
2017-05-15, 21:47
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Varför försökte hon egentlige märda sin mamma?

Hur var planen där?
Att någon skulle mörda mamman, eller försökte Johanna själv mörda sin egna mor?
JM var ju ute efter arvet, med mamman levande sitter hon i orubbat bo, dvs inte ett jota till JM.
Citera
2017-05-15, 21:50
Medlem
develis avatar
En fråga.
Är det nån som erinrar sig att hon ville starta upp en verksamhet på Granliden? Eller har jag drömt?
Fattar inte hur Fhl står ut i förhören, man blir trött bara att läsa.
Citera
2017-05-15, 21:51
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon skulle nog neka om hon så höll i en yxa som vore fasthuggen i offrets skalle på Sergelstorg med tusen vittnen och övervakningskamera. Alla vore ute efter henne, troligen psykopater hela högen och kameror går det inte att lita på.

Det finns väl dock en chans om hon blir livstidsdömd på mordet på sin far och ämnar ta tillbaka scenen. Skryta över hur slug hon varit i många år, hur hon iscensatt mordet på Aki och klarat sig, brista ut i ett stort hånskratt och skapa chockverkan parallellt.
Inget skulle förvåna mig.

Som jag nämnde tidigare i dag - suitcase killer/Heather Mack.

Hon är mkt sjuk hon planerar hela dagarna i cellen/häktet med sitt skrivblock vad hon ska säga, vilken avskyvärd individ.
Citera
2017-05-15, 21:52
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Förutom nappflaskor fick dom samtidigt lyssna på TV. Det var väl omtänksamt .........?

Om att vara en förebild för sina barn
Jag tänker på när JM försöker övertala MR att ta livet av sig med en heroinspruta. Tvillingarna sitter bakom och lyssnar, men verkar förstå vad det handlar om och fyller i:

"JM: Det är väl lika bra att du tar en överdos? Så du slipper livet.
...
B: Så blir det Mohammad, visst mamma?
...
B: Du är ingen bra pappa, visst?
MR: Ja,jo."

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-03-09.pdf, sid 11 enligt paginering.

Man kanske ska lägga till att alla JMs män är psykopater (som AM i dag berättade att JM sagt) så kanske dom förtjänar ett sådant öde som Aki gick till möte och MR var på väg mot?
Men tänk om det är tvärt om? Kanske det inte var alla männen som var psykopater?

Om att handla knark till sina barn
Visst var det idag som ABs sambo berättade att JM kommit hem från Thailand med knark som hon köpt till sin dotter? Han hade då uttryckt sin bestörtning och gjorde det även nu.

Det är inte lätt att hålla reda på alla turer...

Citera
2017-05-15, 21:57
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En fråga.
Är det nån som erinrar sig att hon ville starta upp en verksamhet på Granliden? Eller har jag drömt?
Fattar inte hur Fhl står ut i förhören, man blir trött bara att läsa.

Jag högaktar Fhl som ska förhöra detta missfoster, och höra hennes sjuka kommentarer, som svävar ut i rymden som en satellit.

Att hon skulle vilja starta upp en verksamhet på Granliden har du nog drömt. ibland kan drömmar bli sanna.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-15 kl. 22:01.
Citera
2017-05-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om att vara en förebild för sina barn
Jag tänker på när JM försöker övertala MR att ta livet av sig med en heroinspruta. Tvillingarna sitter bakom och lyssnar, men verkar förstå vad det handlar om och fyller i:

"JM: Det är väl lika bra att du tar en överdos? Så du slipper livet.
...
B: Så blir det Mohammad, visst mamma?
...
B: Du är ingen bra pappa, visst?
MR: Ja,jo."

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-03-09.pdf, sid 11 enligt paginering.

Man kanske ska lägga till att alla JMs män är psykopater (som AM i dag berättade att JM sagt) så kanske dom förtjänar ett sådant öde som Aki gick till möte och MR var på väg mot?
Men tänk om det är tvärt om? Kanske det inte var alla männen som var psykopater?

Om att handla knark till sina barn
Visst var det idag som ABs sambo berättade att JM kommit hem från Thailand med knark som hon köpt till sin dotter? Han hade då uttryckt sin bestörtning och gjorde det även nu.

Det är inte lätt att hålla reda på alla turer...

Du har rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in