2017-05-13, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Så här långt så ser det verkligen ut som att JM lider av en allvarlig psykiskt störning...
Varför?
Citera
2017-05-13, 01:41
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
OK, det är jag med på, men just telefonen är väldigt central.
I sos-samtalet uppger hon att hon upptäckte den under samtalet.
I förhör 11/5 (i torsdags) säger hon (ungefär) att när hon fick se telefonen på bordet när hon kom ner till bryggan så förstår hon att något är fel och ringer sos-alarm.

Samma telefon som JM skickade 12 sms till 20:19 – 20:56 kvällen innan.

(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Kan JM ha glömt bort vad det var som gjorde att hon förstod att något allvarligt hade hänt hennes "älskade" man? Kan han ha tagit en promenad? Nej, båten var ju borta. Den låg en bit bort. Den hade "drivit in" till stranden sa JM i samtalet. Det var vindstilla och närmast spegelblankt vid bryggan enligt räddningtjänsten en dryg halvtimme senare. Om jag minns rätt var också båten en orsak till att hon ringde i torsdagens förhör. I inspelningen av sos-samtalet så "upptäcker" hon båten under samtalet.

Det är ett pussel, men på ett eller annat sätt passar nog bitarna ihop.

Jag tror att påståendet att hon såg telefonen redan när hon kom ner till bryggan är något hon hittade på under torsdagens förhör när hon insåg att det fanns en svaghet i hennes egen berättelse som åklagarna upptäckt och försökte exponera.

Nämligen varför hon inte ropade på AP, letade efter honom eller åtminstone gick ut och tittade om han låg i båten innan hon ringde till 112. Nu verkade det plötsligt som om hon visste att han var död när hon ringde. Vilket förmodligen är sant.

Sannolikt kom hon i torsdags inte ihåg att hon gett ett annat besked om telefonen i sos-samtalet. Problemet med att ljuga är ju att hålla reda på vad man sagt och inte sagt långt tidigare.
Citera
2017-05-13, 01:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Om jag uppfattade rätt skulle årtagen ha hörts tidigt på morgonen, kanske på småtimmarna då "besökarna" lär ha anlänt.
Det verkar ha varit en cirkulär roddtur.
Citat:
Klas såg att båten var tom och den ena åran satt i årtullen, men bladet i vattnet. Den andra åran låg löst på bänkarna i båten.
Citera
2017-05-13, 01:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att påståendet att hon såg telefonen redan när hon kom ner till bryggan är något hon hittade på under torsdagens förhör när hon insåg att det fanns en svaghet i hennes egen berättelse som åklagarna upptäckt och försökte exponera.

Nämligen varför hon inte ropade på AP, letade efter honom eller åtminstone gick ut och tittade om han låg i båten innan hon ringde till 112. Nu verkade det plötsligt som om hon visste att han var död när hon ringde. Vilket förmodligen är sant.

Sannolikt kom hon i torsdags inte ihåg att hon gett ett annat besked om telefonen i sos-samtalet. Problemet med att ljuga är ju att hålla reda på vad man sagt och inte sagt långt tidigare.

Ja, om man alltid säger som det är så stämmer ju allt som man kommer ihåg.

JM har hittills berättat nio olika versioner om vad hon gjorde när hennes pappa mördades.

Troligen vad det hon som knuffade iväg båten på morgonen innan hon ringde sos-alarm. Då grannen hörde "rasslet" med båten.

Hennes vilja att berätta alla versioner som hon hittar på om allt var ju på så god väg att trassla till det för henne i torsdags att hennes advokat var tvungen att avbryta, ta en paus och påminna henne om att hon inte ska säga för mycket hela tiden. Efter det blev "ingen kommentar" ett vanligt svar på åklagarnas frågor i stället.

Men det ligger också mycket i vad LGW sa: Hon är knepig!

Citera
2017-05-13, 01:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det verkar ha varit en cirkulär roddtur.

Det kräver lite speciell teknik att ro med en åra. Jag har testat, men det gick inget vidare. Då har jag ändå rott en hel del…

Allvarligt: Allt ser ut att vara iscensatt. Men ändå inte helt genomtänkt. Inklusive båten som troligen knuffades ut av JM lite innan hon ringde sos-alarm.

Citera
2017-05-13, 02:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Det kräver lite speciell teknik att ro med en åra. Jag har testat, men det gick inget vidare. Då har jag ändå rott en hel del…

Allvarligt: Allt ser ut att vara iscensatt. Men ändå inte helt genomtänkt. Inklusive båten som troligen knuffades ut av JM lite innan hon ringde sos-alarm.
Hahaha. Ja, det lär gå runt.
Var det nåt nät utlagt öht? 75 meter ut ser de väl blå flöten (som Anki sa var kräftburarnas om jag inte missminner mig).
Citera
2017-05-13, 02:20
Medlem
Contants avatar
Citat:
Var det nåt nät utlagt öht? 75 meter ut ser de väl blå flöten (som Anki sa var kräftburarnas om jag inte missminner mig).

Blå? Var inte AP blå i munnen/tänderna? Kanske stoppat rop/skrik med just ett blått flöte

Och jag spekulerar hej vilt såklart...
Citera
2017-05-13, 02:32
Medlem
Det här är en av de mest korkade kommentarer jag hört...

"Det som är mer intressant är varför jag och så många med mig finner denna kvinna så djupt fascinerande". http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0RqV0/jag-kan-inte-lata-bli-att-fascineras-av-arboga-kvinnan

Den fascinerande kvinnan är en tvättäkta psykopat. Få finns det men psykopater är inte ett dugg fascinerande...
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2017-05-13 kl. 02:37.
Citera
2017-05-13, 02:47
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Från förhör med brandmannen AM:
"På fråga om vattendjupet där mannen anträffades så uppskattade Martineli det till ca 1,5 meter. Vidare tillfrågades han om ev fiskenät, burar mm och han sade att han såg en hel del blå flöten ca 75 m ut från land och utanför den aktuella bryggan. Han vet inte om det var nät eller burar."

Protokollbilaga_2017-03-22__Fo_rho_r__del_3__3_.pdf, sid 353 enligt paginering.

Jag vet inte om det var Möllers nät. Kan möjligen ha tillhört någon granne.

Citera
2017-05-13, 02:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Det här är en av de mest korkade kommentarer jag hört...

"Det som är mer intressant är varför jag och så många med mig finner denna kvinna så djupt fascinerande". http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0RqV0/jag-kan-inte-lata-bli-att-fascineras-av-arboga-kvinnan

Den fascinerande kvinnan är en tvättäkta psykopat. Få finns det men psykopater är inte ett dugg fascinerande...
Omg..
Citat:
Vem har inte drömt om att släppa taget ibland? Strunta i konventioner, plikter och ansvar och bara göra det som faller en in för stunden? Kosta vad det kosta vill i pengar, brända broar och förstörda relationer. Om att våga utan att tänka ”men oj, så får man väl inte göra”. Fast man vågar ju aldrig, som tur är. Men Arbogakvinnan vågar.
Inte fan i helvete drömmer en normal människa om vad denna narcissistiska megastolle ägnat sig åt.
Varenda jävla grej hon utsatt barnen för väcker total avsky, ett missfoster till mor.

Alla hennes mordiska önskningar går som en röd tråd från tiden med Aki och framöver.
-..Från soffor, handgranater, fixa indiern de arrenderade av, misstanke om förgiftning/droger, önskemål om pistoler, bränna inne föräldrarna i Granliden, sexfilm med misshandel och prissatta huvuden till mord på föräldrarna.
Hade hon fått fortsätta fritt hade hon väl landat som Sveriges motsvarighet på Griselda Blanco.
Senast redigerad av develi 2017-05-13 kl. 02:56.
Citera
2017-05-13, 02:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Från förhör med brandmannen AM:
"På fråga om vattendjupet där mannen anträffades så uppskattade Martineli det till ca 1,5 meter. Vidare tillfrågades han om ev fiskenät, burar mm och han sade att han såg en hel del blå flöten ca 75 m ut från land och utanför den aktuella bryggan. Han vet inte om det var nät eller burar."

Protokollbilaga_2017-03-22__Fo_rho_r__del_3__3_.pdf, sid 353 enligt paginering.

Jag vet inte om det var Möllers nät. Kan möjligen ha tillhört någon granne.

Jag tror att Anki sa att kräftburarna hade blå flöten och näten var vita. Men jag hittar det inte när jag skulle dubbelkolla, suck. Det är en svårflörtad FUP.
Citera
2017-05-13, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tja, han hängde sig väl på henne och kunde inte släppa henne. Han borde vetat bättre kan jag tycka än att umgås med en person som hotat honom och som försökt förgifta honom. Han var väl rädd för henne också har jag för mig hans släkt talar om. Så lever man med farliga typer som Arbogakvinnan som han då var rädd för, så borde han inte befunnit sig på någon brygga med en massa alkohol. Han har ju ett eget ansvar precis som Lotta Rudholm hade eller? Tror inte någon tvingat honom öht utan han var väl tänd på henne och ett plåster.

Ja absolut. Han är en sådan där som bara dras till sin egen död i botten på en kräftlåda. Vi ser fram mot en lex-Aki, en självdestruktiv man som visste vart han skulle sluta men ändå lät sig lockas i JMs musfälla..

Fast allvarligt, vilket stolligt beteende. Han har ju anmält JM flera gånger och vill ändå ha ha en livförsäkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in