2017-05-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Jaha du verkar ha väldig insyn i utredningen när du gör såna utlåtande? Känner du åklagaren med eller?

Åklagaren har själv sagt att han lämnade över åt RS att sköta allt. Hänger du inte med?
Citera
2017-05-15, 18:59
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Varför ska vi få uppgifter från en förundersökning från ett håll? Förklara varför det är ok.

Det är bara fakta och har man sagt A får man säga B...

Men varför måste Sandberg ljuga ? Och vem har sagt A eller B ?
Citera
2017-05-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Vems anteckningar ligger utspridda hemma hos Sandberg?
Har man inte sammanfattat pojkarnas berättelse och hur man kom fram till att det var dom som mördat Kevin (teknisk bevisning osv)
Eller måste man åka hem till Sandberg och rota runt i hans anteckningar för att få veta hur "spåret säkrades"? Eller fråga honom vad han minns av det hela? 😆

Tror du Josefsson har tittat på sammanfattningar...? Josefsson har fått ut förundersökningen. Har du inte fattat det?😵
Citera
2017-05-15, 19:01
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
De bor i Värmland, men flyttade från Arvika redan 1998. Vad menar du med att de "bor kvar"?

Tack för att du rättade, trodde att de bodde kvar. Förstår inte att de vill bli igenkända igen för det här, men de ser kanske möjligheten att få upprättelse?
Citera
2017-05-15, 19:03
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Lillpojken pratar om att man "böttade", är det slang eller barnspråk? Kan han menat "putta"?

Ja, putta är det som menas. Är nog någon "dialekt" eller slang skulle jag tro.
Citera
2017-05-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Bra där. Och samtidigt ska nämnas att "Salzsalino" faktiskt hade rätt i att det finns en dom.
Han fick en hel del skit för det påståendet.

Anledningen att han fick skit var för att han ville få det att framstå som att C antastat en 3-åring typ. Men det jag antog om saken visade sig vara helt rätt. I fortsättningen gör ni rätt att lyssna och ta till er vad jag framför, istället för att fantisera ihop historier om 3-åringar.
Senast redigerad av hoaxgammon 2017-05-15 kl. 19:09.
Citera
2017-05-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Tack för att du rättade, trodde att de bodde kvar. Förstår inte att de vill bli igenkända igen för det här, men de ser kanske möjligheten att få upprättelse?

Jag vet inte, men uppfattar det som att i huvudsak Robin (5-åringen) har varit drivande för att de offentligt ska föra saken vidare juridiskt och via media. Han upplever sig själv som oskyldig, men stämplad som mördare. Vi kan bara gissa och försöka dra slutsatser utifrån de begränsade (stundom motstridiga) uppgifter vi har till buds.
Citera
2017-05-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
På 90-talet fanns även någon barnpsykolog, vars patienter nästan alla hade den egenheter, att de varit utsatta för sexuella övergrepp. Finns nog mycket att gräva i.

Tänker du på "Fallet Ulf"?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jo-kritik-mot-utredare-av-fallet-ulf

Det fanns även på 1980- och 1990-talet psykologer i både Sverige och Norge som "avslöjade" hur nätverk med satanistiska pedofiler utnyttjat mängder av barn sexuellt, men det ledde i regel aldrig till några fällande domar då (hur ska jag uttrycka mig diplomatiskt...) det saknades bevis för barnens berättelser.
Citera
2017-05-15, 19:15
Medlem
Jag har börjat fundera mycket på om endast den äldre av bröderna är inblandad. Han kanske stack iväg själv, eller med någon annan, och antingen bara var närvarande eller rent av delaktig vid mordet.
Den yngre brodern kanske inte alls var med. Det finns en del som talar för det.
Citera
2017-05-15, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag har börjat fundera mycket på om endast den äldre av bröderna är inblandad. Han kanske stack iväg själv, eller med någon annan, och antingen bara var närvarande eller rent av delaktig vid mordet.
Den yngre brodern kanske inte alls var med. Det finns en del som talar för det.

Finns inget som tyder på det. Inga bevis + alibi. Dessutom kan han omöjligt ha strypt Kevin på det vis som rättsläkaren beskrivit. Det tar tid att strypa folk och en 7-åring har varken styrkan eller uthålligheten som krävs. Brukar ta flera minuter.
Citera
2017-05-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Finns inget som tyder på det. Inga bevis + alibi. Dessutom kan han omöjligt ha strypt Kevin på det vis som rättsläkaren beskrivit. Det tar tid att strypa folk och en 7-åring har varken styrkan eller uthålligheten som krävs. Brukar ta flera minuter.

Kan ju absolut inte ha flyttat honom själv iaf
Citera
2017-05-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Kan ju absolut inte ha flyttat honom själv iaf

Nej, inte det heller. Jag är övertygad om att den som flyttade Kevin är också den som mördade honom. Tror inte någon skulle dyka upp efter ett mord och erbjuda sig att flytta liket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in