2017-05-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Tydligen inte. Båda nämns vid namn i domen.
Nå, vill du dela med dig av domen nu?
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag tror att det ligger en del i påståendet att Sandberg är desperat, oavsett om han talar sanning eller blåljuger. Tyvärr driver det honom till att göra flera ogenomtänkta utspel, som att pojkarna begärde skadestånd redan i januari eller att det rör sig om en regelrätt dagbok.
http://www.expressen.se/gt/svt-journ...-polischefen-/

Klart att han gör "ogenomtänkta utspel" för har han ett uns av anständighet i kroppen så vet han ju att hela utredningen vilar på ytterst skakig grund.
Så går det när man ska leka Sherlock utan några bevis som stödjer det.
Citera
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Tydligen inte. Båda nämns vid namn i domen.

Namn är en sak, personnummer en annan. Förtydliga gärna eftersom han inte har ett unikt namn. De har väl vid något tillfälle bytt namn också eller?

Edit: Okej. Läste senare svar. Jag har fortfarande inte riktigt förstått vem som kan garantera att personen ni pekat ut på lexbase verkligen är Han, men... skit samma ändå - detta är helt ointressant och OT.
Senast redigerad av thedarkmatters 2017-05-15 kl. 17:44.
Citera
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Hur kan de då betecknas som "våldtäkt mot barn" ?
Antar att det blir så per automatik när det gäller minderåriga.
Citera
2017-05-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Hur kan de då betecknas som "våldtäkt mot barn" ?

Det betecknas som "försök till våldtäkt mot barn" samt "sexuellt övergrepp mot barn" då målsäganden var "strax under 14 år vid tillfället för gärningen". Hon ville att de skulle försöka ha sex igen, men det ville inte C. Den som anmälde det hela var flickans mamma.
Citera
Medlem
Jag undrar om det inte har gått till så här:

Rolf Sandberg visste ingenting om hur barn
fungerar, och trodde att han kunde tolka
Robins och Christians reaktioner på samma
sätt som vuxnas reaktioner.

Han hade lärt sig, att om någon ändrar sin
historia gång på gång, så är det ett säkert
tecken på att personen har något att dölja
och är gärningmannen. Problemet var att
han bara hade erfarenhet av hur vuxna
fungerar.

I sin naivitet så överförde han dessa
"kunskaper" till Robin och Christian. Och
eftersom de gång på gång ändrade sina
påståenden, så blev han mer och mer
övertygad om att de hade nåt att dölja,
vilket för honom innebar att de var
gärningsmännen.

Detta gjorde att han bestämde sig för att
tvinga fram ett erkännande eftersom han
"visste" att de var skyldiga - de betedde sig
ju precis som de skyldiga vuxna som han
hade förhört under hela sin karriär.

Resultatet blev det vi ser idag. Men det är
nog bara han som tycker att de var
"stenklara"...
Citera
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Namn är en sak, personnummer en annan. Förtydliga gärna eftersom han inte har ett unikt namn. De har väl vid något tillfälle bytt namn också eller?
Namn, persnr och adress står i domen. Och hans bror nämns vid förnamn i berättelsen om händelsen så det är ingen större tvekan om att det är rätt person.
Citera
2017-05-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters

Jag vet inte vad det är värt, men jag har grävt djupare i saken och det är rätt personnummer.
Citera
2017-05-15, 17:45
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Jag har läst domen. C dömdes till skyddstillsyn med särskild behandlingsplan. Han försökte ha frivilligt sex med en 13-årig flicka, men samlaget genomfördes aldrig.
Hur gammal var han vid försöket? Personligen tycker jag inte att frivillig sex bör vara straffbart så jag klandrar inte C för detta. Tycker framförallt inte att det ligger honom till last personlighetsmässigt.
Citera
2017-05-15, 17:46
Medlem
Citat:
Det betecknas som "försök till våldtäkt mot barn" samt "sexuellt övergrepp mot barn" då målsäganden var "strax under 14 år vid tillfället för gärningen". Hon ville att de skulle försöka ha sex igen, men det ville inte C. Den som anmälde det hela var flickans mamma.

Blir de inte då "sexuellt utnyttjande av barn" va väl de han där Nemo Hedén åkte på för några år sen då han hade sex med en minderårig föräldrarna till flickan anmälde?
Citera
2017-05-15, 17:46
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Hur gammal var han vid försöket? Personligen tycker jag inte att frivillig sex bör vara straffbart så jag klandrar inte C för detta. Tycker framförallt inte att det ligger honom till last personlighetsmässigt.
Exakt, det är därför jag inte vill lägga upp den.
Citera
2017-05-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta

Han var 21 år gammal vid tillfället. Det framgår tydligt att båda var med på det. C ska dock inte ha kunnat genomföra samlaget, dels för att han tyckte att hon var för ung, dels för att han träffade en annan kvinna vid tillfället. Flickan försökte senare få tag på C igen för att de skulle ha sex, men C ville inte, vilket framgår av sms och chatt-loggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in