2017-05-15, 17:51
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag tror att det ligger en del i påståendet att Sandberg är desperat, oavsett om han talar sanning eller blåljuger. Tyvärr driver det honom till att göra flera ogenomtänkta utspel, som att pojkarna begärde skadestånd redan i januari eller att det rör sig om en regelrätt dagbok.
http://www.expressen.se/gt/svt-journ...-polischefen-/

Detta stycke ur Expressens artikel är synnerligen intressant:

Citat:
Rolf Sandberg visar bland annat ett dokument han beskriver som dagboksanteckningar gjorda av brödernas pappa, som ska visa att han redan vid morddagen fick veta av barnen att Kevin låg vid sjön.

Uppgifterna kritiseras nu av SVT:s Dan Josefsson och de utpekade brödernas advokat Thomas Olsson.
– Det är ingen dagbok i normal mening. Den har samma ursprung som alla andra uppgifter här, frampressade och utan bevisvärde, säger han.
SVT:s Dan Josefsson säger att Rolf Sandberg ”fortsätter att ljuga”.
– Det han visar för dig är en anteckningsbok. Den skrevs natten mellan den 18 och 19 oktober. Två månader efter mordet när pappan låg inlagd på psyket sedan 14 dagar.

Enligt journaler från psykakuten som Dan Josefsson har så mådde pappan mycket dåligt. Anledningen ska ha varit att polisen ville peka ut hans barn för mordet på Kevin. Polisen fortsatte att förhöra honom på psyket trots att han var medicinerad med narkotikaklassade medel.
– Det som framgår av journalen är att vid två tillfällen försöker han få kontakt med sina barn men får inte det av polisen. Han är avskuren från sina barn.
– I det läget kommer polisen till honom och vill att han ska berätta saker. En natt tycker han sig minnas att det var så att Christian kom hem och berättade att Kevin ramlat i vattnet. Även om vi vet att Kevin inte drunknande. Dagen efter överlämnar han anteckningarna från psyket.

Rolf Sandberg avfärdar uppgifterna bestämt.
Anteckningarna ska vara daterade den 16 augusti, samma dag som Kevin hittades död. Medan andra anteckningar är daterade i oktober.
– Sidorna överlämnade pappan hemma i Dottevik den 19 oktober, inte på psyket. Han hade antecknat som han kom ihåg det.
– Det är ingen fabulering. Det är papper som jag har.
I en promemoria skriven av polis framgår dock att pappan överlämnade anteckningsboken när han blivit hämtad från psyket. Och att han alltså skrivit den på psyket.
Pappan uppgav att han i "denna bok nedtecknat det aktuella händelseförloppet så som han kom ihåg det", skriver polisen i oktober.

- Det rör sig således inte om en dagbok, säger Dan Josefsson.
Rolf Sandberg påpekar att barnen flera gånger berättat att de kommit hem och sagt till pappan att Kevin låg vid sjön.
(min fetning)

Sandberg verkar påstå att pappan skrev den aktuella anteckningen på morddagen, men överlämnade den till polisen först den 19 oktober, dvs dagen efter pappan avslutat en tvåveckors vistelse på psykakuten, tillsammans med andra anteckningar som dock skrivits i oktober.

Detta verkar motsägas av polisens eget PM (det fetade ovan) som verkar mena att samtliga anteckningar som överlämnades den 19:e nedtecknats under psykvistelsen.

Det verkar i nuläget inte som att "dagboksanteckningen" är det smoking gun som Sandberg vill få det till.
Senast redigerad av SigmenFloyd 2017-05-15 kl. 18:12.
Citera
2017-05-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Blir de inte då "sexuellt utnyttjande av barn" va väl de han där Nemo Hedén åkte på för några år sen då han hade sex med en minderårig föräldrarna till flickan anmälde?

Jag citerar bara uppgifterna i domen. Jag håller med "Skrik & panik" om att detta inte är något som bör läggas ut och användas mot C i samband med mordet på Kevin. Det har ingenting med saken att göra. Jag tänker inte sprida den vidare.
Citera
2017-05-15, 18:00
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd

Rolf Sandberg avfärdar uppgifterna bestämt.
Anteckningarna ska vara daterade den 16 augusti, samma dag som Kevin hittades död. Medan andra anteckningar är daterade i oktober.
– Sidorna överlämnade pappan hemma i Dottevik den 19 oktober, inte på psyket. Han hade antecknat som han kom ihåg det.
– Det är ingen fabulering. Det är papper som jag har.
I en promemoria skriven av polis framgår dock att pappan överlämnade anteckningsboken när han blivit hämtad från psyket. Och att han alltså skrivit den på psyket.
Pappan uppgav att han i "denna bok nedtecknat det aktuella händelseförloppet så som han kom ihåg det", skriver polisen i oktober.

- Det rör sig således inte om en dagbok, säger Dan Josefsson.
Rolf Sandberg påpekar att barnen flera gånger berättat att de kommit hem och sagt till pappan att Kevin låg vid sjön.
(min fetning)

Sandberg verkar påstå att pappan skrev den aktuella anteckningen på morddagen, men överlämnade den till polisen först den 19 oktober, dvs dagen efter pappan avslutat en tvåveckors vistelse på psykakuten, tillsammans med andra anteckningar som dock skrivits i oktober.

Detta verkar motsägas av polisens eget PM (det fetade ovan) som verkar mena att samtliga anteckningar som överlämnades den 19:e nedtecknats under psykvistelsen.

Det verkar i nuläget inte som att "dagboksanteckningen" är det smoking gun som Sandberg vill få det till.

Jag undrar om Sandberg själv tror på uppgifterna eller bara försöker så tvivel och sprida blådunster? Att den aktuella bilden och texten skulle ha skrivits på morddagen är dock helt uteslutet av skäl som flera av oss redan redogjort för. Den är skriven för någon utomstående och vem hade ritat en bild med pilar i sin egen dagbok? Nej, allt talar för att Sandbergs hänvisning till "dagboken" är felaktig och att det stämmer att den härrör från pappans tid på psyket med narkotiska preparat i kroppen.
Citera
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag citerar bara uppgifterna i domen. Jag håller med "Skrik & panik" om att detta inte är något som bör läggas ut och användas mot C i samband med mordet på Kevin. Det har ingenting med saken att göra. Jag tänker inte sprida den vidare.
Bra där. Och samtidigt ska nämnas att "Salzsalino" faktiskt hade rätt i att det finns en dom.
Han fick en hel del skit för det påståendet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Det konstiga är att varför skulle pappan fantisera ihop allt det där? Sen har ju pappan själv skrivit/sagt att styvmamman sa "det är kevins mammas problem" då pojkarna berättade att kevin låg i vattnet? VARFÖR skulle han hitta på detta om sin fru? Många frågor nu..

Jag vet inte men kan man må så psykiskt dåligt så man hittar på en historia och ritar en kopia av en teckning som aldrig ritats? å detta leder till att ens barn misstänks för mord? Tycker det är väldigt långsökta beskyllningar. Å vart var deras biologiska mamma i detta skede?
Citera
2017-05-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Bra där. Och samtidigt ska nämnas att "Salzsalino" faktiskt hade rätt i att det finns en dom.

Absolut, och Salzsalino hade även rätt angående personnumret.
Citera
2017-05-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Klart att han gör "ogenomtänkta utspel" för har han ett uns av anständighet i kroppen så vet han ju att hela utredningen vilar på ytterst skakig grund.
Så går det när man ska leka Sherlock utan några bevis som stödjer det.

Sandberg fortsätter på samma osmakliga sätt

Han bjuder in journalister och visar upp delar av utredningen, dagböcker som påstås vara skrivna av pappan, antydningar om ditt och datt

Detta skulle han tagit med sig till brödernas familj innan han babblar med media

Han har väl haft hjärnblödning eller stroke?
Citera
2017-05-15, 18:07
Medlem
Beatass avatar
Citat:

Han fick skit för att det inte handlade om fallet med Kevin samt att han rapporterade om en "våldtäkt" innan han läst domen.
Befogad kritik.
Citera
2017-05-15, 18:07
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Frågan är varför DJ inte tagit upp det hela. Kanske var tänkt för del tre. Nu lär det väl garanterat komma i trean hur som helst.
Citera
2017-05-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Han fick skit för att det inte handlade om fallet med Kevin samt att han rapporterade om en "våldtäkt" innan han läst domen.
Befogad kritik.
Mja det var väl en hel del obefogade påhopp om att det var uppenbart att han trollade om jag inte missminner mig.
Citera
2017-05-15, 18:10
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Befogad kritik.
Han hade ju rätt. Du är sån idiot. Kan inte acceptera att någon säger något negativt om bröderna, föräldrarna eller DJ. Väx upp och bli en mogen person.
Citera
2017-05-15, 18:10
Medlem
Citat:
Namn, persnr och adress står i domen. Och hans bror nämns vid förnamn i berättelsen om händelsen så det är ingen större tvekan om att det är rätt person.

För ordningens skull, hur gammal var han
när flickan var 13 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in