Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Förstår inte denna besatthet kring RS OCH SÅC, det va fortfarande åklagaren som höll i utredningen? Han nämner ni inget om? Men Dan kanske inte lyckades få med den mannen i tv då han är 82 år.

Fokus på RS och SÅC istället för på åklagaren beror på att åklagaren överlät allt ansvar på RS och han lade sig inte i utredningsarbetet:
http://nwt.se/arvika/2017/05/09/akla...nfallet-la-sig
Citera
2017-05-15, 17:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det finns ingen dagbok. Att Sandberg vågar ljuga.
Det framstår som självklart för minsta barn som någonsin skrivit dagbok att det som Sandberg har inte är någon dagboksanteckning, utan något efterkonstruerat skapat för att läsas av andra.
Citera
2017-05-15, 17:21
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Det konstiga är att varför skulle pappan fantisera ihop allt det där? Sen har ju pappan själv skrivit/sagt att styvmamman sa "det är kevins mammas problem" då pojkarna berättade att kevin låg i vattnet? VARFÖR skulle han hitta på detta om sin fru? Många frågor nu..

Fast detta kan ha varit uttaget ur sitt sammanhang.
Vem vet hur många liknande larm barnen gjort och tar man det som skvaller för att någon annans barn ska få ovett så är det inte konstigt om man lugnar barnet med att det är mammans problem.
Citera
2017-05-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Jag har beställt domen och fått den. Sitter på jobb nu och kan lägga upp den senare. Men som många antog så är offret 13 år och har delvis utfört handlingar själv.
Det var en förhållandegrej men jag har inte lusläst.
Återkommer om ingen annan hinner före.
Jag väntar på domen..
Citera
2017-05-15, 17:26
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Jag väntar på domen..

Hur säkert är det ens att det är rätt personnummer?
Har inte han skyddade uppgifter?
Citera
2017-05-15, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Fast detta kan ha varit uttaget ur sitt sammanhang.
Vem vet hur många liknande larm barnen gjort och tar man det som skvaller för att någon annans barn ska få ovett så är det inte konstigt om man lugnar barnet med att det är mammans problem.

Barnen ska ha kommit med nya uppgifter till föräldrarna hela tiden. Det är en omständighet Sandberg själv betonar. Möjligen kan de då någon gång ha ritat en teckning, möjligen inte. Pappan som ligger på psyket med narkotikaklassade läkemedel är uppenbarligen inte själv säker, men återskapar en teckning två månader senare. Det mest flagranta är att teckningen visar att Kevin ska ha legat i vattnet till höger om bryggan, vilket alls inte stämmer. Kevin hamnade aldrig i vattnet och låg aldrig vid bryggan. Varför ska den teckning tilldömas någon som helst relevans egentligen, mer än som exempel på att pojkarna och pappan inte tycks ha några tillförlitliga uppgifter att ge om hur Kevin bragts om livet?
Citera
2017-05-15, 17:33
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Tydligen inte. Båda nämns vid namn i domen.
Citera
2017-05-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Träffade barnen eller föräldrarna någonsin åklagaren? Skulle inte tro det. Det var RS som bestämde allt och åklagaren gjorde vad RS ville trots att det innebar att han åkte dit för tjänstefel. Ingen jävel vågade säga emot psykopaten RS.

Jaha du verkar ha väldig insyn i utredningen när du gör såna utlåtande? Känner du åklagaren med eller?
Citera
2017-05-15, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Tydligen inte. Båda nämns vid namn i domen.

Jag har läst domen. C dömdes till skyddstillsyn med särskild behandlingsplan. Han försökte ha frivilligt sex med en 13-årig flicka, men samlaget genomfördes aldrig.
Citera
2017-05-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag har läst domen. C dömdes till skyddstillsyn med särskild behandlingsplan. Han försökte ha frivilligt sex med en 13-årig flicka, men samlaget genomfördes aldrig.

Hur kan de då betecknas som "våldtäkt mot barn" ?
Citera
2017-05-15, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Nej jag har tillgång till hans personnummer genom de domar som finns registrerade på honom på Lexbase. Så det är bara att jämföra det personnumret med det som finns i den här domen som Skrik & Panik har fått och se om det stämmer överens.
Citera
2017-05-15, 17:40
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Exakt. Sedan var det faktiskt 13-åringen som kontaktade honom och ville försöka igen. Jag tycker inte han kan lastas så mycket för det mer än att det är fel att ha sex med en underårig.
Hade jag personligen varit flickans förälder så hade jag lastat henne lika mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in